راهنمای خرید, مقاله

28 مدل از بهترین چرخ خیاطی های بازار + مزایا و معایب آن ها

چرخ خیاطی

بهترین  چرخ خیاطی های بازار

علاوه بر افرادی که شغلشان خیاطی است بسیاری از خانم های خانه دار نیز در خانه از چرخ خیاطی استفاده می کنند. برخی اوقات لباس می دوزند و در بیشتر مواقع برای دوخت ملحفه و یا کوتاه و تنگ کردن لباس از آن استفاده می کنند. داشتن یک چرخ خیاطی خوب به شما کمک می کند خیاطی لذت بخشی داشته باشید. مشکلاتی که برخی چرخ های خیاطی به وجود می آورند باعث خستگی و دلزدگی خیاطان از این کار می شود. داشتن چرخ خیاطی خوب مانند داشتن یک الگو ی خوب بسیار لازم است. در اینجا بهترین برندهای چرخ خیاطی به شما معرفی می شود. شما با دانستن مشخصات برند های مختلف می توانید بهترین آنها را انتخاب کنید تا خیاطی راحت و لذت بخشی داشته باشید.

برندهای معروف چرخ خیاطی در ایران

چرخ خیاطی ها در مدل های مختلف صنعتی و خانگی وجود دارند. شما بسته به نیازتان می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. بهترین برندهای چرخ خیاطی که در ایران  وجود دارد  ژانومه،برودر، کاچیران، سینگر می باشد. استفاده از این برندها در ایران بسیار رایج هستند.

نکاتی که هنگام خرید چرخ خیاطی باید به آن توجه کنید

برای انتخاب یک چرخ خیاطی خوب که بتوانید به راحتی با ان خیاطی کنید، تنها توجه به اینکه بهترین برندهای چرخ خیاطی را تهیه کنیم کافی نیست. نکات مهمی برای انتخاب چرخ خیاطی وجود دارد که باید قبل از انتخاب به آنها توجه کنید. با رعایت این نکات سریعتر می توانید چرخ خیاطی مورد نظرتان را پیدا کنید.

1- بودجه ای که دارید: اولین چیزی که باید به آن توجه کنیدمیزان پولی است که می خواهید هزینه کنید.

2-تنوع دوخت:  شاید در ابتدا فردی مبتدی باشید و به نظرتان دوخت های متنوع چندان به کارتان نیاید. ولی بعد از مدتی که در این کار پیشرفت کردید خواهید دید  دوخت های مختلف چقدر به کارتان می آید.

3- وزن چرخ خیاطی:  سراغ چرخی بروید که بتوانیدآن را به راحتی حمل کنید و خیلی سنگین نباشد.

4- ماکوی گرد: از چرخی استفاده کنید که ماکوی گرد داشته باشد. چرخ خیاطی هایی که ماکوی مستطیل دارند پر سر و صدا هستند.

5- دارای قابلیت اضافه کردن اجزای مختلف: چرخ خیاطی انتخاب کنید که بتوانید بعدا به آن اجزای مختلفی اضافه کنید و آن را ارتقا دهید.

6- سوزن تنظیم شونده: سوزن قابلیت بالا و پایین شدن را داشته باشد. برای دوخت پارچه های ضخیم لازم می شود.

7- محل قرار گرفتن ماکو: ماکو در جایی قرار داشته باشد که به راحتی به آن دسترسی داشته باشید . برای تمیز کردن ماکو یا تعویض ماسوره این دسترسی مهم است.

8- از بهترین برندهای چرخ خیاطی استفادهه کنید: برندهای معروف در تولید چرخ خیاطی دارای نمایندگی های مجاز برای سرویس و تعمیر چرخ خیاطی هستند و شما به راحتی می توانید چرخ خیاطی خود را به یک فرد مطمین بسپارید.

مدل های مختلف چرخ خیاطی  ژانومه

وقتی به دنبال بهترین برنهای چرخ خیاطی می روید اولین نامی که به ذهنتان می رسد ژانومه است. ژانومه یکی از با کیفیت ترین و به روز ترین مدل چرخ خیاطی در دنیا است. کارخانجات تولید کننده این چرخ خیاطی در کشورهای ژاپن و تایوان و تایلند وجود دارد. این مدل چرخ خیاطی بسیار با دوام است و برای افرادی که می خواهند به مدت طولانی خیاطی کنند پیشنهاد می شود از این برند استفاده کنند. این برند نیز مانند سایربهترین برندهای چرخ خیاطی دارای مدل های مختلفی است. در ادامه به معرفی مدل های مختلف این برند و مزایا و معایب آن ها می پردازیم.

از میان تمام مدل های ژانومه این ده مدل به عنوان بهترین انتخاب شده است. این ده مدل از بهترین مدلها چرخ خیاطی در سال 2019 شناخته شده اند.

چرخ خیاطی ژانومه مدل 2212 مناسب برای بودجه کم

چرخ خیاطی ژانومه مدل 2212

اگر به دنبال چرخ خیاطی ارزان و در عین حال با کیفیت و با دوام هستید این مدل به شما پیشنهاد می شود. این مدل برای افرادی که بودجه محدود دارند مناسب است. این نوع چرخ خیاطی دارای 12 نوع دوخت است که به راحتی می توانید برای شروع دوخت یکی از آنها را انتخاب کنید. همچنین یک گزینه چهار مرحله ای برای ایجاد جا دکمه در آن وجود دارد. همچنین دارای دو میله عمودی با قابلیت جمع شوندگی برای قرار گیری قرقره است که برای سهولت در استفاده طراحی شده است. تنها مشکل این مدل این است که با برق 110 ولت کار می کند و فقط مناسب ایالات متحده امریکا ست.

مزایا

قیمت مناسب نسبت به کیفیت بالای آن

12 مدل دوختی دارد. بنابر این تمام دوخت های ساده و گلدوزی و دوخت دکمه را به راحتی انجام می دهد.

بسیار با دوام است

میز بزرگی دارد و دو میله جمع شونده در بالای آن برای قرقره وجود دارد.

معایب

فقط با برق 110 ولت کار می کند

یادگیری کار با آن برای افراد مبتدی کمی سخت است.

 چرخ خیاطی ژانومه مدل 3128 مناسب برای مبتدی ها

ژانومه مدل 3128

چرخ خیاطی ژانومه مدل 3128 این مزیت را دارد که کار کردن با آن برای افراد مبتدی بسیار راحت است.این چرخ خیاطی دارای مزیت هایی مانند دکمه اتوماتیک پرکننده ماسوره. دارای برنامه چهار مرحله ای دوخت دکمه و سرعت دوخت 650 دوخت در دقیقه می باشد. بنابر این سرعت مناسبی برای دوخت دارد و افراد مبتدی به راحتی می توانند با ان کار کنند.

مزایا

لوازم جانبی زیادی به همراه دارد

سرعت دوخت آن 650 دوخت در دقیقه است

قیمت مناسبی دارد و کیفیت و دوام بالایی دارد.

قدرت دوخت ساده، دکمه دوزی، گلدوزی را دارد

معایب

سرعت آن برای افراد حرفه ای پایین است

برای افراد حرفه ای کارایی پایینی دارد

چرخ خیاطی ژانومه مدل 7330 مدل کامپیوتری مگنولیا

این مدل برای تمام افراد مناسب است. دوخت و طراحی خوبی دارد.عملکرد مناسب و دوام بالا و قیمت مناسب از خصوصیات این چرخ خیاطی است که مورد توجه تمام خیاطان است. از مزایای ویژه این چرخ می توان به 30 مدل دوخت تزیینی و 6 برنامه برای دوخت جا دکمه، دکمه قفل دوخت، قدرت تنظیم سرعت دوخت و تنظیم  اندازه و پهنای دوخت می باشد. دارای یک صفحه ال ای دی می باشد که به راحتی می توانید نوع دوختتان را تنظیم کنید.

ژانومه مدل 7330

مزایا

قابلیت تنظیم آسان

30 مدل دوخت

دارای لوازم جانبی

بسیار پیشرفته

قابلیت تنظیم سرعت دوخت

قابلیت تنظیم پهنا و طول دوخت

معایب

کار کردن با آن برای افراد مبتدب کمی سخت است

نور صفحه ال ای دی در آن کم است.

چرخ خیاطی ژانومه مدل MOD-50 یک چرخ خیاطی کامپیوتری

چرخ خیاطی ژانومه مدل MOD-50

نسبت به مدل قبلی این مدل چرخ خیاطی کامپیوتری چرخ خیاطی ساده تری است. احتمالا افراد مبتدی می توانند با آن کار کنند. در هر صورت چرخ خیاطی های کامپیوتری برای افراد حرفه ای در سطح پیشرفته مناسب است. این چرخ دارای 50 مدل دوخت و 3 برنامه برای جادکمه دوختن است. بیشترین تنوع دوخت را در این چرخ خیاطی می بینید. علاوه بر آن این مدل دارای صفحه LED روشن تری نسبت به مدل قبلی است. گارانتی 25 ساله این چرخ خیاطی آن را خاص کرده است.

مزایا

نخ کردن سوزن بسیار آسان است

50 مدل دوخت دارد

7 عدد ماسوره شفاف

صفحه LED روشنی دارد

25 سال گارانتی دارد

معایب

قیمت بالا

کارکردن برای مبتدیان سخت است.

چرخ خیاطی ژانومه مدل DC2013  چرخ خیاطی کامپیوتری

ژانومه مدل DC2013

اگر به دنبال چرخ خیاطی مدرن و با دوام  می گردید این مدل را انتخاب کنید. بهترین کیفیت دوخت را دارد. دارای انتخاب مستقیم مدل دوخت است. اما کار کردن با این چرخ خیاطی احتیاج به مهارت دارد.تنها ایرادی که از این مدل می توان گرفت این است که با برق 110 ولت کار می کند و برای ایالات متحده امریکا مناسب است.

مزایا

50 مد دوخت

دوخت با کیفیت عالی

فوق العاده پیشرفته

معایب

با برق 110 ولت کار می کن

کار کردن با آن برای افراد مبتدی کمی سخت است.

چرخ خیاطی ژانومه مدل DC1050 چرخ خیاطی کامپیوتری

چرخ خیاطی ژانومه مدل DC1050

هرچه به مدل های انتهایی نزدیک می شویم چرخ های خیاطی مدرن تر و گران قیمت تر می شوند. این مدل چرخ خیاطی از بی نظیر ترین تولیدات برند ژانومه است. این مدل دارای 50 مدل دوخت است و 3 برنامه برای دوخت جادکمه دارد.. 7 عدد ماسوره خالی به همراه دارد. دوختی ظریف و زیبا دارد.

مزایا

50 مدل دوخت

به همراه ئاشتن 7 عدد ماسوره

دقت و ظرافت در دوخت

با دوام

معایب 

قیمت بالا

چرخ خیاطی ژانومه مدل 8077 چرخ خیاطی کامپیوتری

چرخ خیاطی ژانومه مدل 8077

برای اکثر کاربران این چرخ خیاطی تنوع مورد نیاز، خصوصیات اتوماتیک با یک قیمت چرخ خیاطی منطقی را ارائه می دهد. این چرخ خیاطی دارای یک قرقره نخ کن اتوماتیک است که تکمیل کار را آسان می کند. تنها با لمس یک دکمه می توانید اندازه دوخت را تنظیم کنید. همچنین این چرخ مجهز به یک سیستم پایه برتر است که منحصر به این برند است که مانع از جمع شدن و یا پیچیده شدن نخ و یا پارچه در سوزن می شود. در واقع خرید چرخ خیاطی از این نوع یک انتخاب با ارزش، خرید عالی و یکی از بهترین چرخ خیاطی های در دسترس است. این چرخ خیاطی دارای سوزن نخ کن اتوماتیک و تنظیم عض و طول دوخت در آن ساده است. دارای 30 مدل دوخت مختلف و مدرن است. دارای دکمه شروع و پایان دستی . دیگر نیاز نیست با استفاده از پا کار کنید.

مزایا

دارای طرح دوخت های مدرن و جدید

پیچیدن نخ به دور ماسوره به طور اتوماتیک و با کشش نخ برابر

دارای دکمه خاموش و روشن و بدون نیاز به پا برای حرکت و انجام دوخت

معایب

برای افراد مبتدی مناسب نیست

گران قیمت است

مدل های مختلف چرخ خیاطی برودر ( برادر)

برودر یکی از بهترین برند های چرخ خیاطی می باشد که چرخ خیاطی های با کیفیتی تولید می کند. چند مدل از بهترینهای این برند را معرفی می کنم.

چرخ خیاطی برودر مدل CS6000i چرخ خیاطی کامپیوتری

چرخ خیاطی برودر مدل CS6000i

یکی از ویژگی های این مدل تنظیم سرعت دوخت در آن است. حداکثر سرعت دوخت در آن 850 دوخت در دقیقه است. برای افرادی که فرصت کفی برای دوخت دارند این سرعت مناسب است. 60 الگوی دوختی دارد و به شما اجازه می دهد طیف وسیعی دوخت انجام دهید. دوختن با این چرخ خیاطی آسان است. به دلیل داشتن صفحه نمایش لمسی  تنظیمات آن به راحتی انجام می شود. این دستگاه دارای سوزن نخ کن اتوماتیک است و نیاز نیست دیگر به زحمت سوزن را نخ کنید. همچنین این چرخ خیاطی به ماسوره احتیاجی ندارد. این دستگاه دارای یک میز بزرگ است که دوخت را آسان می کند.

مزایا

سوزن نخ کن اتوماتیک دارد

بی صدا است و یا در نهایت صدای کمی تولید می کند

تنوع دوختی بالایی دارد

نسبت به کارایی قیمت مناسبی دارد

سرعت قابل تنظیم دارد

حداکثر سرعت دوخت در آن 850 کوک در دقیقه است

معایب

گلوگاه چرخ باریک است

هنگام دوخت ماسوره کشیده می شود

چرخ خیاطی برودر مدل SE400 چرخ خیاطی و گلدوزی کامپیوتری

شما می توانید سیستم عامل این مدل چرخ خیاطی را به روز رسانی کنید که به شما این امکان را می دهد تا طرح ها را  تبدیل به رقم کنید بنابراین بیش از دانلود بر روی خلاقیت و نو آوری خود تمرکز می کنید که این نقطه شروعی سرگرم کننده در مورد این چرخ خیاطی است. این مدل چرخ خیاطی بهترین نوع چرخ خیاطی کامپیوتری است زیرا علاوه بر اینها دارای یک سوزن نخ کن اتوماتیک است. همچنین این چرخ خیاطی قادر به دوخت انواع گلدوزی نیز هست. دارای 70 مدل گلدوزی است.

این چرخ خیاطی بسیار سبک و قابل حمل است.چرخ خیاطی برودر مدل SE400

مزایا

دارای طرح های مختلف گلدوزی

قابلیت بروز رسانی کردن برنامه ها

سبکک و قابل حمل

مناسب برای گلدوزی حرفه ای

معایب

به روزرسانی کردن چرخ خیاطی شاید برای افراد مبتدی و مسن مشکل باشد

سوزن آن به راحتی می شکند

چرخ خیاطی برودر مدل XR9550PRW چرخ خیاطی کامپیوتری

این مدل چرخ خیاطی با نام محدود شده وارد بازار شد. امکانات و کارایی ان نسبت به سایر چرخ خیاطی ها کمتر است. گرچه این کار از علاقه مشتریان برای خرید کاسته است اما به دلیل قیمت ارزانبرای افراد تازه کار و مبتدی مناسب است.

چرخ خیاطی برودر مدل XR9550PRW

.

مزایا

سبک وزن و حمل آسان

تنظیم آسان

کارکردن آسان

قیمت مناسب

معایب

فاقد لوازم جانبی

کارکرد محدود

چرخ خیاطی برودر مدل PQ1500SL

این مدل چرخ خیاطی برودر برای ضخیم دوزی در تعداد بالا مناسب است. اگر بخواهبد با یک چرخ خیاطی معمولی به مدت طولانی ضخیم دوزی کنید حتما چرخ شما آسب می بیند. این چرخ برای شما مناسب خواهد بود. شما می توانید پارچه های ضخیم را بدون فشار دست و با سرعت بالا بدوزید.

چرخ خیاطی برودر مدل PQ1500SL

مزایا

بسیار مناسب برای ضخیم دوزی است

مقاوم و با دوام است

استفاده از آن آسان است

معایب

سوزن نخ کن و کاتر باید از ابتدا تنظیم شوند

حجم و ضخامت باید تنظیم شود

مدل های مختلف چرخ خیاطی سینگر

یکی از بهترین برندهای چرخ خیاطی، چرخ خیاطی سینگر است. شرکت تولید کننده چرخ خیاطی سینگر اولین وارد کننده چرخ خیاطی به ایران بوده است. این شرکت آمریکایی امروزه به عنوان یکی از برند های معروف چرخ خیاطی در دنیا شناخته شده است.

چرخ خیاطی سینگر مدل 9980 یک چرخ خیاطی کامپیوتری

چرخ خیاطی سینگر مدل 9980

چرخ خیاطی سینگر مدل 9980 یکی از چرخ خیاطی هایی است که مناسب برای هر دوخت نوع پارچه ای مناسب است . افراد مبتدی و پیشرفته در خیاطی می توانند از این چرخ خیاطی استفاده کنند. این چرخ دارای صفحه LED واضح و روشن است. دارای مجموعه ای از مدل های دوخت است که شما می توانید مدل دوخت مورد نظر خود را انتخاب کنید و دوخت های متفاوت را تجربه کنید. برای ضخیم دوزی بسیار مناسب است. شما می توانیدطول و پهنای دوخت را مشخص کنید. همچنین پایه چرخ خیاطی دارای فشار سنج است برای اینکه پایه در جای مناسب قرار بگیرد و میزان فشار مناسب باشد.

مزایا

مناسب برای افراد مبتدی و پیشرفته

دارای فشار سنج برای پایه دوخت، برای اینکه فشار متناسب با نوع پارچه باشد و پایه در جای درست قرار بگیرد .

دارای تعداد مدلهای متنوع دوخت

قابلیت تنظیم پهنا و طول دوخت

سوزن نخ کن خودکار دارد

معایب

برای افراد مبتدی کار کردن با آن کمی سخت است

راه انداری سوزن نخ کن خودکار آن کمی سخت است

چرخ خیاطی سینگر مدل 9985

چرخ خیاطی سینگر مدل9985

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این مدل این است که دارای 960 مدل دوخت است. می توان گفت بیشترین مجموعه دوخت را دارا می باشد. به همین دلیل برای گلدوزی بسیار مناسب است. دارای صفحه LCD می باشد که به راحتی می توانید مدل دوخت را انتخاب کنید. همچنین دارای حافظه برای ذخیره مدل دوخت و تکرار الگوی دوختی که در نظر دارید را دارد.

مزایا

می توانید فونت مناسب برای نوع دوختتان ایجاد کنید

دارای سنسور فشار برای پایه دوخت است

دارای 960 مدل دوخت

معایب

وزن سنگینی نسبت به سایر چرخ خیاطی ها دارد

 چرخ خیاطی سینگر مدل 7258

چرخ خیاطی سینگر مدل 7258

این نوع چرخ خیاطی دارای یک سیستم خودکار برای نخ کردن قرقره است که در طول انجام این فرآیند سوزن بالا و پایین نمی شود بنابراین برای انجام کار نیاز به دوباره کاری نیست. همچنین قرقره به صورت خودکار بعد از تکمیل فرآیند پر شدن متوقف می شود.

مزایا

دارای صفحه LCD برای تنظیم نوع دوخت

تنظیم سرعت دوخت

سوزن نخ کن اتوماتیک

100 نوع مدل دوخت

معایب

برای افراد مبتدی مناسب نیست

چرخ خیاطی سینگر مدل 9960

چرخ خیاطی سینگر مدل 9960

کار با این چرخ خیاطی آسان است. شما می توانید طول و پهنا و کشش نخ را در دوخت تنظیم کنید. قدرت تنظیم نوع دوختی که مورد نیاز شماست را دارد.این چرخ خیاطی دارای پایه های دوخت متفاوتی است بنابراین شما به راحتی می توانید انواع دوخت ها را انجام دهید. علاوه براین چرخ خیاطی کامپیوتری دارای قابلیت دوخت گلدوزی نیز است. دارای 600 فونت برای دوخت است. دارای سرعت دوخت 850 کوک در دقیقه است. سرعت بالایی دارد و می توانید سریع دوخت را انجامم دهید.

مزایا

تنوع دوخت بالا

دارای پایه های دوخت متفاوت

سرعت بالا در دوخت

تنظیم پهنا و طول دوخت

معایب

به دلیل سرعت بالایی که در دوخت دارد مناسب افراد مبتدی نیست

چرخ خیاطی کاچیران

یکی از تولید کنندگان چرخ خیاطی ایرانی کاچیران است. این چرخ خیاطی بسیار با کیفیت و قابل رقابت با  بهترین برندهای چرخ خیاطی های خارجی است. یکی دیگر از مزیت های این چرخ خیاطی قیمت مناسبی است که نسبت به سایر چرخ خیاطی های خارجی دارد. اگر مبتدی هستید می توانید این چرخ خیاطی را تهیه کنید. کار کردن با این چرخ خیاطی بسیار آسان است.

چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف S-4084

چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف S-4084

چرخ خیاطی سبکی است و دارای اندازه مناسبی است. همچنین برای دوخت سر آستین، جیب شلوار، سجاف دارای بازوی آزاد است تا دوخت راحتتر انجام شود. قابلیت دوخت پارچه های کشی و استرج را دارد. سوزن نخ کن اتوماتیک دارد. دارای سیستم نخ بر. دارای 84 نوع دوخت است.

چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف 5000D

چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف 5000D

چرخ خیاطی مدل 5000D دارای 84 مدل دوخت و سوزن نخ کن اتوماتیک است. این چرخ خیاطی دارای قابلیت تنظیم کشش نخ است و بازوی آزاد برای دوخت سر آستین و سجاف و جیب دارد. دارای لوازم جانبی بسیاری است مانند : پایه پس دوز. زیپ دوزی، رفو، لب برگردون، دو عدد قیچی، یک بسته سوزن حاوی سوزن دو قلو و چهار سوزن سایز 70، 80، 90،100 است.

چرخ خیاطی کاچیران مدل یاسمین 502

چرخ خیاطی کاچیران یاسمین

قابلیت دوخت دکمه و جا دکمه را دارد.دارای بازوی آزاد برای راحتی دوخت آستین و جیب دارد. قدرت موتور بالایی دارد. وزن سبک و حجم کوچکی که دارد بسیار مناسب است.سیستم نخ بر نیز دارد.قابلیت تنظیم فشار پایه برای پارچه های مختلف را دارد.

سایت هنرانه صد ها چرخ خیاطی را بررسی و مقایسه کرده تا بهترین انها را برای پروژه های منزل شما بیابد خواه شما عاشق گلدوزی, ضخیم دوزی یا دوخت لباس باشید یا حتی اگر یک خیاط مبتدی هستید . این ماشین ها به شما کمک میکنند تا سطح خیاطی خود را ارتقا دهید .

هنکام خرید یک چرخ خیاطی , سوال اساسی که باید از خودتان بپرسید این است که هنگام دوخت و دوز برای شما مهمترین چیز چیست؟ چرخ خیاطی ها با قابلیت ها و لوازم جانبی بسیار متنوعی به بازار عرضه میشوند که گاهی برای خیاظی ضروری اند و بدون آن نمیتوانید بدوزید و گاهی فقط خرج اضافی روی دست شما میگزارند در اینجا چند راهکار برای مقایسه قبل از خرید وجود دارد:

مدل دوخت :

خیاطان مبتدی فقط به دو نوع دوخت خطی و زیگزاگ نیاز دارند .خیاطان با تجربه تر باید دنبال دامنه گسترده ای از تنوع باشند .

برای مثال , اگر شما عاشق دوخت تزیینی یا ضخیم دوزی هستید, به دنبال ماشین هایی باشید که این قابلیت هارا ارائه میدهند.

اگر ماشین شما  دوخت آزادانه یا گلدوزی اراِئه نمیدهند به خاطر داشته باشید که این قابلیت ها در اینده اضافه نمیشوند.

همچنان اطمینان حاصل کنید که دستگاه قابلیت تنظیم طول کوک ، عرض زیگزاگ و کنترل فشار داشته باشد تا شما تسلط بیشتری بر دوخت داشته باشید .

لوازم جانبی:

اکثر چرخ  ها شامل ماسوره و یک پایه چرخ خیاطی هستند اما برخی از انها تجهیزات حانبی بیشتری دارند.

برای بررسی دقیقتر چک کنید که چرخ پایه مخصوص زیپ،پایه مخصوص جا دکمه ای ،پایه مخصوص گلدوزی ،فضای خالی دست و میزکار قابل جدا شدن باشند .

ویژگی ها :

بعضی ماشین ها دارای ویژگی های خاصی هستند که میتوانند دوخت را به مقدار قابل توجه ای ساده کند مانند کاتر ، ماکو , چراغ ها ، کار پیش بر ، جا دکمه ای ، گره کور را انجام دهند. گاهی شما اینهارا دارید و از کنار انها بی اهمیت میگذرید و  گاهی شما نمیتوانید خیاطی را بدون انها تصور کنید.

قاب ها:

برای طول عمر بیشتر چرخ خیاطی خود نگاهی به قاب های فلزی بندازید .

شاید قاب  های پلاستیکی رایج تر باشند ولی خیلی سریع اسیب میبینند و به سختی تعمیر میشوند.

مانند تمام دستگاه های برقی دیگر ، قبل از کار با چرخ خیاطی خود حتما دفترچه راهنما را بخوانید زیرا هر چرخی نحوه استفاده  و  نگهداری مخصوص به خودش را دارد.

چرخ خیاطی برادر NS8oE

چرخ خیاطی   brother Innov-is NS8oE

این چرخ کامپیوتری شده برای این محبوب است که با ارایه طیف گسترده ای از ویژگی ها ، به آسانی قابل استفاده است .

این چرخ دارای 80 مدل دوخت و 8 مدل جادکمه ای است ، بنابر این شما میتوانید به آسانی پروژه خیاطی خود را شخصی سازی کنید.

LCD عریض این چرخ باعث میشود که ، تنظیم طول ، عرض و مدل دوخت اسانتر شود.

یکی از ویژگی های جذاب این چرخ دارا بودن 5 کارپیش بر است علاوه بر آن این چرخ یکی از مقرون به صرفه ترین چرخ های این لیست است.

چرخ خیاطی سینجر

چرخ خیاطی 2277 Tradition Essential

در میان چرخ های پایین رده این چرخ بهترین عملکرد را نسبت به قیمتش ارائه میدهد.

این دستگاه با داشتن یک قاب فلزی و ویژگی های چرخ های کلاسیک سینگر بهترین گزینه برای پروژه های سبک مثل حاشیه دوزی ،DIY و تسلط بر اصول اولیه خیاطی عالی است.

این چرخ دارای پنج پایه است و جا دکمه ای ها و حاشیه دوزی قابل اضافه شدن است .

این چرخ حاوی 23 مدل دوخت مانند : دوخت صاف ، زیگزاگ ، حاشیه دوزی و سوزن دوقلو است.

بازرسان عاشق سایز کوچک این چرخ هستند زیرا در صورت خرابی یا عدم استفاده به راحتی میشود آن را نابود کرد.

چرخ خیاطی

چرخ خیاطیHC1850 Computerized

 

 

این چرخ دارای رابط کاربری ساده برای تازه کاران است اما میتواند پروژه های چالش بر انگیز را نیز در پیش بگیرد.

از ویژگی هایی این چرخ که خیاطان تازه کار به ان علاقه مندند میتوان ماسوره دو طرفه و دکمه ی توقف دوخت ناگهانی برای مواقعی که اشتباه میکنید نام برد.

به علاوه سرعت فعالیت های چرخ قابل کنترل است .

این چرخ  دارای130  مدل دوخت، 8 جا دکمه ای ، قابلیت ضخیم دوزی و کنترل کشش برای پارچه های کشی  است .

این چرخ برای پروژه های خیاطی پیشرفته تر که می آموزید نیز مناسب است.

چرخ خیاطی ضخیم دوز

چرخ خیاطی TL-2000QI

شهرت چرخ خیاطی های جوکی به دلیل استحکام ، طول عمر بالا ، و نفوذ آسان به لایه های زیرین پارچه است.

این چرخ ایده ال برای دوخت لحافت، پرده و دیگر پارچه های ضخیم هست.

چرخ خیاطی juki  فقط دارای قابلیت هایی برای ضخیم دوزی دارد مانند کاتر، knee lifter  ، تنظیمگر پایه چرخ است

بازرسین از سکوت این چرخ حتی هنگام دوخت سریع متعجبند.

اگر قصد دارید که به تازگی خیاطی را شروع کنید ،یک چرخ ضخیم دوز دیگررا انتخاب کنید.

چرخ خیاطی گلدوزی

Brilliant Sewing Machine From the Genuine Collection

اگر قصد دارید از چرخ خود فقط برای دوخت لباس استفاده کنید قطع به یقین شما به این ویژگی ها نیاز دارید؛

فضای خالی دست برای آستین و سردکمه ، پایه چرخ خیاطی مخصوص دوخت زیپ و حاشیه ها و تنوع مدل دوخت و سردکمه ای ها.

این چرخ با دارا بودن این ویژگی ها گزینه مناسبی است .شما به راحتی میتوانید با LCD این چرخ  بین 190 مدل دوخت،سرعت ،سوزن نخ کن اتوماتیک و 14 مدل انتخاب کنید .

همچنین حداکثر سرعت این چرخ برای دوخت سریع 850 دوخت در دقیقه است .

چرخ خیاطی کامیوتری

چرخ خیاطی و گلدوزی SE625 Computerized

اگر میخواهید چرخی برای گلدوزی دوزی بخرید بر ویژگی های گلدوزی در چرخ ها تاکید کنید.

این چرخ ویژگی ها خوبی دارد بدون اینکه قیمت بالایی داشته باشد .

صفحه LCD بزرگ رنگی کمک میکند تا پیش نمایش گلدوزی را به راحتی ویرایش کنید.علا,ه بر 80 طرحی که چرخ از پیش آماده دارد یک پورت USB نیز تعبیه شده تا شما طرح های دلخواه خود را وارد کنید.

با فضای کار آزاد و محیطی روشن و سوزن نخ کن اتوماتیک این چرخ میتواند هم گلدوزی و هم کار های خیاطی معمولی را انجام دهد.

با استفاده از این چرخ شما میتوانید لباس بدوزید و طبق سلیقه خود آن هارا  تزیین کنید.

چرخ خیاطی صنعتی

چرخ خیاطی صنعتی Heavy Duty 4452

یکی از چرخ های صنعتی محبوب بازار چرخ Singer Heavy Duty 4452 است که برای دوخت پارچه های چالش بر انگیز مثل چرم و جین فوقالعادست .سوزن های سایز 16 این چرخ میتواند چنیدین لایه پارچه جین را پشت سر بگزارد.

همچنین دارای پایه مخصوص دوخت مخفی برای پارچه های چالش برانگیز دیگر است همچنین فشار پایه نیز با توجه به جنس پارچه قابل تغییر است .این چرخ با داشتن 32 مدل دوخت ، یکی از بهترین گزینه ها برای کار های صنعتی و یا پارچه های استاندارد است.

چرخ خیاطی کوچک

Mini Sewing Machine Portable Sewing Machine Electric Sewing Kit with Dual Speed Double Thread

با این حال که این چرخ وزنی کمتر از 1.5 کیلوگرم دارد میتواند پروژه های خیاطی متفاتی را انجام بدهد. خیاطان جوان میتوانند از راحت نخ کردن سوزن بهره ببرند .این چرخ دو سرعت دوخت متفاوت دارد و برای اولین آموزش کودکان خوب است. این چرخ دارای ماسوره و سوزن هایی برای شروع کار است و همچنین این چرخ جزو ارزانترین  چرخ های بازار است.

چرخ خیاطی

 چرخ خیاطی Vibrant Serger

چرخ خیاطی به پیشرفت پروژه کمک میکند ولی این چرخ پروژه را با ظاهری حرفه ای به پایان میرساند.

این چرخ کمک میکند لبه هارا 4،3 یا دو ردیف به پایان برسانید .یک کاتر قابل جمع شدن برای راحتی قطع کردن نخ بعد از اتمام دوخت وجود دارد . اگر تازه از یک چرخ حرفه ای استفاده میکنید این چرخ راهنمای رنگی برای سوزن ها دارد .میزان کشش پارچه و مقدار نخ مصرفی در دوخت برای تجربه شخصی خیاطی در پارچه های مختلف قابل کنترل است .

ویژگی این چرخ که مادوستش داریم این است که این چرخ دارای بیش از 30 عدد لوازم جانبی است که شما نیاز دارید و شما میتوانید این چرخ را سالها در موقعیت عالی نگه دارید.

چرخ خیاطی حرفه ای

چرخ خیاطی و ضخیم دوزی B77

اگر شما میخواهید چرخی را وارد خط تولید کنید و یا به طور حرفه ای به خیاطی مشغول شوید ، شما نیاز به یک چرخ لوکس دارید که بتواند در استفاده طولانی مقاومت داشته باشد و ویژگی های پیشرفته ای را به شما ارائه دهد  .

این دستگاه با کیفیت دارای قابلیت ضخیم دوزی ، گلدوزی و خیاطی استاندارد است .با داشتن بیش از 500 مدل دوخت و 17 جا دکمه ای میتواند با یاداوری دقیق مشخصات مدل دوخت برای پارچه های خاص در حافظه کوتاه مدت و بلند مدت خود به خیاطی حرفه ای کمک کند .

اگرچه این چرخ قیمت بالایی دارد با این حال یکی از مقرون به صرفه ترین چرخ های برند  bernette است.

در ادامه چند کاربرد جالب چرخ خیاطی را خواهیم دید

چگونه بهترین چرخ خیاطی را انتخاب کنیم ؟

بهتر است در هنگام خرید چرخ خیاطی به نکاتی مانند برند دستگاه، جنس بدنه خارجی و داخلی، آداپتور، سوزن نخ کن، قابلیت‌های دوخت (ساده، زیگزاگ، گلدوزی، تیکه دوزی، دوخت پارچه‌های نازک و ضخیم، زیپ، دکمه و جا دکمه، پس دوزی، سر دوز)، میزان برق مصرفی، تنوع دوخت حاشیه و نمایشگر دقت نمایید. توجه به این نکات موجب می‌شود تا بتوانید یک محصول خوب و با کیفیت خریداری نمایید.

بهترین چرخ خیاطی برای مصارف خانگی کدام است ؟

اگر قصد خرید چرخ خیاطی خانگی دارید، چرخ خیاطی‌های کاچیران سری الیزابت (Elizabet) و رز (Rose) بسیار مناسب می‌باشند. در میان محصولات برند ژانومه نیز، سری «JH» و مدل‌های 4000 و 1820 محصولات خوبی هستند. همچنین برخی از مدل‌های برند مارشال هم می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

بهترین مارک چرخ خیاطی کدام است ؟

در بازار ایران چرخ خیاطی ها زیادی با مدل های مختلف صنعتی و خانگی وجود دارند. شما بسته به نیاز و هدفی که دارید، می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. بهترین برندهای چرخ خیاطی که در ایران وجود دارند و به نوعی سر زبان ها هستند ژانومه ، برودر، کاچیران و سینگر می باشد. استفاده از این برندها در ایران بسیار رایج هستند و شما می توانید با توجه به بودجه و نیازتان کاربردی ترین گزینه را انتخاب کنید.

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای

دیدگاهی در مورد “28 مدل از بهترین چرخ خیاطی های بازار + مزایا و معایب آن ها

  1. مریم گفت:

    من چرخ خیاطی و گلدوزی را تهیه کردم واقعا فوق العادست ممنون از تیم هنرانه بابت مقایسه SE625 Computerized

    1. admin گفت:

      خیلی خوشحالیم که این پست برای شما مفید بوده دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید