کسب درآمد, کسب درآمد از خیاطی, مقاله

درآمد از خیاطی با 5 راهکار کلیدی که قبلا نشنیده‌اید

درآمد از خیاطی بهترین راه پولدار شدن یک هنرمند!

درآمد از خیاطی یکی از شیرین‌ترین راه های درآمدزایی است چرا که یک خیاط میتواند از علاقه و هنر خود هم لذت ببرد و هم پول و درامد ازطریق آن داشته باشد.

برای داشتن درآمد از این هنر باید مثل تمام حرفه‌های دیگر قوانین مربوط به دنیای کسب و کار را رعایت کرد. دنیای کسب و کار سرشار از قوانین و فوت و فن‌هایی است که با رعایت آنها می‌توان در هر زمینه‌یکاری به یکی از موفق‌ترین و برترین افراد در آن حوزه تبدیل شد.

در این مقاله آموزشی به 5 راهکار اصلی که برای شروع کسب و کار الزامی است تا رعایت شود می‌پردازیم.

1- شناسایی نیاز بازار و انتخاب بازار هدف

یک راه خوب برای تعیین بازار هدف و مشتریان بالقوه، شفاف سازی مشکلی است که محصول شما آن را حل خواهد کرد. برای مثال فرض کنید  یک سرویس خیاطی شخصی کرده اید، مشکلی که شما با ارائه این سرویس حل خواهید کرد دوخت لباس برای افرادی که روی حجابشان حساس هستند ولی لباس‌های مناسب با سلیقه و چهارچوب‌هایشان را پیدا نمی‌کنند، است.

شما با دانستن این مشکل میتوانید شروع به تولید مدل مانتوها، چادرها، تونیک ها و لباسهایی کنید که برای افراد باحجاب جذاب است کنید و بطور هوشمندانه درامد از خیاطی داشته باشید. پس با شناسایی هوشمندانه‌ی مشکلات موجود در بازار مربوط به حوزه کاری خودتان می‌توانید بازار هدفی مشخص برای خود مشخص کنید و درآمد خوبی با ارائه خدمات یا محصول به این دسته از مشتریان داشته باشید.

یادتان باشد که قرار نیست شما آچار فرانسه باشید و بخواهید تمام مشکلات موجود در بازار کار خود را حل کنید. شما فقط کافیست تا یکی از این نیازها را انتخاب کرده، روی آن تمرکز کنید و  بعد درصدد رفع آن برآیید.

اگر علاقمند به دیدن این نیازهای بازار هستید می‌توانید مقاله‌ی درآمد از خیاطی با 10 روش برتر بدون سرمایه و ریسک را بخوانید. 

2- شناخت مخاطب و مشتری

کاری که باعث شناخت دقیق مخاطب می‌شود آنالیزهای مداوم است و ما می‌خواهیم بررسی کنیم که در این آنالیز باید چه چیزهایی در نظر گرفته شود.

جنسیت مخاطب

جنسیت مخاطب خود رامشخص کنید. میخواهید برای تمام افراد لباس تولید کنید یا دسته آنها را مشخص کرده‌اید. خانم‌ها، آقایان و یا کودکان؟ این مرحله نیازمند درک درستی از مرحله قبل است. اگر مرحله قبل را به درستی انجام دهید یعنی بازار هدف خود را انتخاب کنید و نیاز آنها را بدانید، به راحتی مرحله‌ی انتخاب جنسیت مخاطب نیز انجام میشود.

سن مخاطب

یکی دیگر از عواملی که باعث میشود تا محصول یاخدمت باکیفیت‌تری را به مشتریان خود ارائه دهید،دانستن محدوده سنی آنهاست. مثلا اگر میخواهید مانتو تولید کنید این مانتو برای چه سنی است؟ برای دختران نوجوان؟ برای خانم‌های 30 تا 40 سال؟ خانم‌های مسن؟ خانم‌های 20 تا 30 سال؟

چرا که هرکدام از این رده سنی، بنا بر اقتضای سنی خود، سلایق متفاوتی برای انتخاب لباس خود دارند. پس اگر بدانید که مشتریشما چه سنی دارد میتوانید محصول دقیق‌تری تولید کنید و خیالتان از بابت بازار فروشتان راحت باشد زیرا محصولات شما از قبل مشتریان خود را دارد.

ویژگی‌های مخاطب

وقتی جنس و سن مخاطب خود را مشخص کردید میتوانید به راحتی به تفکر درباره ویژگیهای شخصیتی آنها بپردازید. مثلا اگر برای دخترهای نوجوان میخواهید مانتو تولید کنید باید بدانید که در این دوره زمانی دخترخانم‌ها دوست دارند استایلی شیک، راحت و اسپرت داشته باشند. عمده ترین ویژگی که تفکر نوجوانان را از کودکان متمایز می‌سازد، دستیابی به تفکر انتزاعی است بدین معنا که نوجوانان تنها به آنچه که «هست» نمی اندیشند بلکه به آنچه که «می‌تواند باشد» فکر می کنند. پس مثلا یک هودی بلند اسپرت را میتوان بعنوان مانتو برای آنها تولید کرد.

یا مثلا اگر میخواهید مانتوهای گران‌قیمت تولید کنید و به خوبی درامد از خیاطی داشته باشید باید بدانید که دسته مشتری شما خانم‌هایی هستند که پول خوب برای مانتوی خوب میپردازند. مانتوی خوب باید علاوه بر پارچه باکیفیت، خرج کار ، کار روی پارچه، طراحی مدل زیبا و خاص داشته باشد. پس کیفیت مواد اولیه، دوخت تمیز و مدل زیبا اولویت دسته مشتری شماست و قیمت پایین اولویت او نیست. حتی قیمت پایین، این دسته مشتری را فراری میدهد.

با شناسایی دقیق این موارد به راحتی میتوانید کسب درآمد از خیاطی داشته باشید.

3- طراحی نقشه کسب و کار

همیشه میگویند اگر دنبال گنج باشید ولی نقشه راه نداشته باشید هیچگاه به گنج خودنمیرسید. در دنیای کسب و کار هم برای رسیدن به گنج درآمد و موفقیت در کار حتما باید نقشه راه داشته باشید.

نقشه راه هرکسب و کار، مدل کسب و کار یا Business Model مربوط به آن است. مدل کسب و کار اصطلاحی تخصصی در رشته‌ کسب و کار است که به معرفی مختصری ازآن میپردازیم. چرا که این موضوع دریایی از اطلاعات و مباحث تخصصیدر دل خود دارد که تاکنون صدها کتاب در مورد آن نوشته شده است. یکی از کتاب‌های مرجع در این زمینه کتاب خلق مدل کسب و کار از انتشارات آریانا قلم است که اگر علاقمند به این موضوع هستید حتما پیشنهاد میکنیم این کتاب را بخوانید.

اهمیت و اجزای مدل کسب و کار

همراه با تولد هر کسب و کار، مدل کسب و کار آن نیز متولد می‌شود و اساسی ترین گام برای رشد و بقای کسب و کار شماست. در این مدل شما با 9 جزء سازنده‌ی کسب و کارتان رو به رو هستید و با مشخص و تعریف کردن آنها میتوانید استراتژی ویژه‌ای برای ارائه محصولات، خدمات و درآمد خود داشته باشید. اکنون به معرفی این بخشها میپردازیم:

  1. بخش مشتریان که مشخص میکند شما یک یا چند بخش مشتری دارید که باید به آنها خدمت کنید
  2. ارزش‌های پیشنهادی که به برآوردن نیاز مشتریان میپردازد و وجه تمایز اصلی شما با رقبایتان است
  3. کانال‌های ارتباطی، توزیع و فروش به مشتریان
  4. ارتباط با مشتری که در این بخش مشخص میکنید چگونه با مشتریانتان روابطی ایجاد کنید تا باعث موفقیت بیشتر شما شود
  5. جریان‌های درآمدی که از این طریق روشهای درآمدی خود را با توجه به ارزشهای پیشنهادی که ارائه دادید مشخص میکنید
  6. منابع کلیدی که عبارتند از دارایی های مورد نیاز (مادی و معنوی) برای ارائه خدمات به مشتری
  7. فعالیت‌های کلیدی که عبارتند از کارهای اصلی که شما طی مسیر کاری خود باید انجام دهید
  8. مشارکت‌های کلیدی که شرکای کاری شما که میتوانید برای گسترش کار خود با آنها همکاریکنید را مشخص میکند
  9. ساختار هزینه که این بخش هزینه‌های موجود در کسب و کار شما رامشخص میکند

که این 9 مورد در تابلویی مخصوص نوشته میشود و به آن بوم کسب و کار گفته میشود :

با شناسایی دقیق این موارد به راحتی میتوانید کسب درآمد از خیاطی داشته باشید.

4- بنای کسب و کار اینترنتی خود را بگذارید

اگر شما بخواهیدبه منظور درامد از خیاطی یک کسب و کار سنتی راه‌اندازی کنید، هزینۀ زیادی را باید صرف خرید یا اجاره فضا، طراحی، نیروی انسانی، کارهای اداری و کسب مجوز، مالیات و سایر موارد کنید. حالا اگر سرمایۀ کافی برای این موارد را نداشته باشید، باید بیخیال راه‌اندازی کسب و کار شوید؟ قطعا نه ! اگر در شهری زندگی میکنید که خیلی کوچک است و جذب مشتری برای شما سخت است بهترین گزینه، کسب و کار آنلاین است. با یک پیج خوب اینستاگرامی میتوانید کسب درامد خوبی از خیاطی داشته باشیدو از اینکه درامد از خیاطی دارید به خود افتخارکنید.

پیج اینستاگرام هنرانه نمونه موفق یک پیج کاری خیاطی است. برای دیدن پیج اینجا کلیک کنید.

فرض کنید، صاحب مغازه‌ای در یکی از شلوغ‌ترین مناطق شهر هستید. به‌نظرتان روزانه چند نفر به شما سر خواهند زد؟ چند نفر از شما خرید می‌کنند؟ 10 نفر؟ 100نفر؟ یا اصلا 500 نفر.

شما فروشگاه‌تان را در هر موقعیتی از شهر راه‌اندازی کنید، فقط تعداد محدودی از افراد شهر به شما سر می‌زنند ومشتری شما می‌شوند. اما در کسب و کارهای اینترنتی، روزانه چند هزار یا حتی چند میلیون بازدیدکننده داشته باشید، باز هم عجیب نیست.

دنیای اینترنت و بخصوص اینستاگرام، این امکان را به‌وجود آورده تا خودتان را در معرض عدۀ فراوانی از افراد قرار دهید. به این ترتیب، به بخش بزرگ‌تری از بازار هدف دسترسی دارید. این یعنی افزایش فروش!

پس حتما شروع کنید برای کسب و کارتان یک پیج اینستاگرام و یا یک وبسایت رسمی طراحی کنید که پیشنهاد میکنیم اول پیج اینستاگرام خود را راه بیاندازید و با رعایت نکات لازم برای داشتن یک پیج اینستاگرام پرفروش،درآمد و رونق کسب و کار خود را چندین برابر کنید.

5- مطمن یاشید تنها راه رسیدن به درآمد، صبر، تداوم و تمرکز است

توی اکثر مواقع وقتی افراد موفقی دیده میشن ، گذشته ی اون ها فراموش میشه. طوری که انگار از زمان تولد تا زمان حالشان ، پولدار و ثروتمند بودند … اما نه این طور نیست !بیل گیتس همیشه بیل گیتس بوده اما همیشه ثروتمند نبوده.

بیل گیتس و بقیه‌ی کارآفرینان موفق راه دور و درازی رو طی کردند.تا بتونن به هدف خودشون و موفقیت برسند. خیلی از افراد به دلیل صبر پایینی که دارند بسیار عحول هستند.و می خواهند در مدت زمان کوتاهی به موفقیت برسند.

همین باعث میشه تا اگر در کار خودشون ، در زمان برخورد به چالش های کسب و کار ، به سرت نا امید بشن .

پس اگر شما از اون دسته افرادی هستید که صیر ندارید باید قید کارآفرینی رو بزنید . چون بیشتر کسب و کارها سال‌ها به زمان نیاز دارند تا به موفقیت برسند. به هیچ عنوان نباید داستان هایی رو که درباره موفقیت یک شبه اسطوره‌ها بیان میشه رو باور کنی دوست من !

نقش صبر در موفقیت کارآفرینان موفق

بیا تا باهم داستان های موفقیت این افراد رو بیا بررسی کنیم …

  • میلتون هرشی قبل از راه اندازی شرکت هرشی، 3 بار با شکست مواجه شده بود.
  • بیل گیتس 6 سال طول کشید تا اولین قراردادش را با IBM ببندد.
  • استیو جابز 20 سال طول کشید تا در زمینه شغلی اش به یک میلیاردر تبدیل شود.
  • بیز استون 8 سال طول کشید تا این ایده را برای توییتر فراهم کند.
  • استیو مارتین و جیم کری به مدت ده سال در کارهایشان با شکست مواجه می شدند.

پس نتیجه میگیریم که با تمرکز روی ارائه یک محصول یا خدمت خاص، داشتن صبر ، بالا بردن اطلاعات و به روز کردن دانسته ها در اون زمینه کاری، تداوم در تولید محتوای مربوز به حوزه کاری و داشتن استراتژی و برنامه ریزی مشخص قطعا میتونیم به درآمد خوب در حوزه کاری خودمون از جمله خیاطی برسیم. کسب درامد از خیاطی را امسال یکی از اهداف اصلی خود قرار دهید و برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید.

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید