آموزش خیاطی

دوخت کلاه تابستانی در چند مدل به همراه الگو

کلاه تابستانی

 

دوخت کلاه تابستانی

کلاه تابستانی پارچه ای آموزش داده شده به دلیل سبک و خنک بودن مناسب تابستان می باشد و در برابر نور آزار دهنده آفتاب مراقب صورت شماست. آموزش داده شده هم مناسب کودکان است و هم مناسب افراد بزرگسال. در تابستان متناسب با لباس می توانید کلاههای زیبا در طرح و رنگهای مختلف بدوزید. حتی می توانید کلاه های ست و مشابه مادر و کودک داشته باشید. در اینجا یک مدل کلاه تابستانی کودک  از برش تا دوخت کلاه به طور کامل توضیح داده شده است.

علاوه بر این مدل کلاه ، الگو ی چند مدل کلاه دیگر نیز قرار داده شده است که با استفاده از آنها می توانید مدل های دیگری برای خود بدوزید.  مدلهای معرفی شده برای کلاه متنوع است و متناسب با جایی که قصد استفاده از آن را دارید یک از آنها را انتخاب کنید. پارچه مورد نیاز باید از نوع خشک و آهار دار باشد تا ایستادگی کافی داشته باشد. رنگ کلاه متناسب با لباس باشد. حتی می توان از پارچه ای که برای دوخت لباس استفاده کرده اید برای دوخت کلاه استفاده کنید.

الگو

مانند تصویر الگو بکشید. الگو متناسب با دور سر کودک می باشد.برای لبه کلاه یک دایره کامل بکشید وسط آن را خالی کنید و به اندازه حدودا یک چهارم از دایره را ببرید.  محیط داخلی دایره برش خورده برابر دور سر کودک می باشد. پهنای دایره متناسب با اندازه لبه کلاه می باشد. هر اندازه که می خواهید کلاه شما لبه داشته باشد پهنای دایره را بزرگ تر کنید. در واقع برای کشیدن دایره، اول یک دایره با محیطی برابر دور سر کودک بکشید و به اندازه ای که می خواهید کلاه لبه داشته باشد به قطر دایره اضافه کنید.

برای پنهان کردن درزهای داخل کلاه به آستر احتیاج داریم. بنابر این با استفاده از این الگو یک بار پارچه اصلی را برش می زنیم و یک بار پارچه آستر برش زده می شود.

الگوی کلاه تابستانی

برای تاج کلا دور سر کودک را اندازه بگیرید. طول تاج برابر با دور سر می باشد. ارتفاع تاج برابر با بلندی سر کودک است.

تاج کلاه

قسمت بالای کلاه به شکل دایره ای برش داده می شود که بتواند روی سر را پوشش دهد.

بالای کلاه

روش دوخت

لبه افتابگیر کلاه را به لبه تاج وصل کنید.

دوخت کلاه تابستانی

درز پهلوی کلاه را بدوزید. درز را اتو کنید تا درز کاملا صاف شود. حالا می توانید دایره بالای کلاه را به آن وصل کنید. ابتدا دایره را با سوزن به بالای کلاه وصل کنید و بعد با چرخ خیاطی بدوزید. هنگام دوخت مراقب باشید چین نخورد. برای اطمینان بیشتر می توانید اول با دست کوک بگیرید و بعد با چرخ خیاطی بدوزید.

دوخت کلاه تابستانی

تمام این کارها را با آستر کلاه هم انجام دهید. فقط با این تفاوت که مقداری از درز لبه کلاه را باز بگذارید برای برگرداندن کلاه بعد از وصل کردن آستر به رویه. رویه و آستر را به سمت پشت برگردانید و به یکدیگر بدوزید.

دوخت کلاه تابستانی

در آخر می توانید کلاه را با استفاده از گل یا روبان تزیین کنید. برای ایستادگی بهتر لبه کلاه می توانید به لبه کلاه قبل از دوخته شدن لایی بزنید یا از طلق استفاده کنید.

الگوی چند مدل کلاه

چند مدل کلاه به همراه الگوی آنها برای شما قرار داده شده است. می توانید با کمک راهنمای الگویی که در تصویر می بینید کلاهها را بدوزید.

برای کشیدن الگو از کاغذ شطرنجی استفاده کنید. اندازه ها در تصاویر گفته شده است شما آن را بر روی کاغذ شطرنجی اجرا کنید. با انتخاب کاغذ شطرنجی با خانه های بزرگتر یا کوچکتر و رعایت تناسب گفته شده می توانید اندازه الگو را بزرگتر یا کوچکتر کنید.

 

 

یک مدل کلاه کودکانه زیبا با استفاده از پارچه لی.

کلاه تابستانه برای افراد بزرگسال. اندازه های الگو در تصویر داده شده است.

 

از  الگوی این کلاه می توانید برای فصل زمستان هم استفاده کنید. اگر این کلاه با پارچه فوتر یا پشمی دوخته شود برای زمستان مناسب می باشد. این مدل کلاه را برای پسربچه ها هم می توانید استفا ه کنید.

 

یک مدل کلاه ساده.

 

 

یک مدل کلاه تابستانه دیگر با لبه بلند که از صورت و پشت گردن در برابر نور آفتاب مراقبت می کند.

 

 

این مدل کلاه مناسب ورزشکاران می باشد. در حین ورزش می توانید از این مدل استفاده کنید.

 

 

 

کلاه تابستانی

این دو مدل کلاه الگویی مشابه با کلاه آموزش داده شده دارد.روش دوخت آنها نیز مانند کلاه آموزش داده شده است.

 

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۰ رای

1 نظر در “دوخت کلاه تابستانی در چند مدل به همراه الگو

  1. Mama گفت:

    سلام بسیار عالی فقط من اگه بخوام مثل مدل آخرین کلاه بدوزم ک مثله همین آموزش داده شده است نیاز به فنر یا چیزی هست که ایست کلاه فوقالعاده خوب باشه ????اگه هست لطف کنید بگیر

دیدگاهتان را بنویسید