آموزش خیاطی, اخبار مد و لباس, استایل و تیپ, مقاله

چگونه شلوار جین را تنگ کنیم؟

تنگ کردن شلوار

روشهای مختلف برای تنگ کردن شلوار

بسیاری از اندام ها متناسب با سایز های استاندار موجود در بازار نیستند. ممکن است شلواری که می خرید کاملا اندازه شما نباشد و مجبور به تنگ کردن آن شوید. گاهی دور کمر گشاد است و گاهی قسمت باسن گشاد است. حتی ممکن است کاهش وزن داشته باشید و شلوار برایتان گشاد شده باشد.

شلوار پارچه سایز خودتان را می توانید به خیاطی سفارش دهید و او الگو ی مناسب شما را طراحی کند و شلوار سایز شما را بدوزد. اما برای داشتن شلوار جین اندازه نمی توانید این کار را بکنید و مجبورید از شلوار های آماده موجود در بازار استفاده کنید.ا دانستن چند ترفند می توانید اندازه شلوار را تغییر دهید و آن را به گونه ای بدوزید که مشخص نباشد آن را تنگ کرده اید. شاید فکر کنید تنگ کردن شلوار کار ساده است، اما باید بدانید این کار نیاز به نکات ریزی دارد که باید به آن توجه کنید. بدون در نظر گرفتن این نکات شلواری که تنگ می کنید خوب و تمییز در نخواهد آمد.

اگر دور کمر گشاد باشد

اگر فقط دور کمر برایتان گشاد است، می توانید یک یا دوتا از بندک های کمر شلوار را بشکافید و در ان قسمت یک یا دو تا ساسون بگیرید. بعد از دوخت ساسون می توانید دوباره بندک شلوار را به کمر بدوزید. به این صورت قسمت کمر محکم تر می شود و حالت لغی نخواهد داشت. قبل از دوخت ساسون کمر را بشکافید. ساسون باید در پشت شلوار دوخته شود. دوختن ساسون درجلوی شلوار باعث پف کردنجلوی شلوار می شود.

تنگ کردن کمر شلوار

راه دیگری که می توانید برای تنگ کردن کمر شلوار بکار ببرید این است که به پشت کمر شلوار کش بدوزید. این روش برای شلوار کودکان بسیار پر کاربرد است. برای شلوار کودکان می توان از کشهایی که قابل تنظیم هستند استفاده کنید. این کش ها با استفاده از دکمه به پشت کمر شلوار فیکس می شوند. اینگونه با تغییر سایز کمر کودک می توانید سایز کمر شلوار را نیز تغییر دهید.

برای وصل کردن کش به شلوار افراد بزرگسال ابتدا دو قسمت از پشت کمر را مشخص کنید و بعد از وارد کردن کش به داخل کمر شلوار دو طرف کش را به پشت شلوار بدوزید. اگر نمی توانید به داخل کمری شلوار کش وارد کنید، کش را از سمت داخل شلوار به پشت کمر بدوزید.

 

تنگ کردن شلوارتنگ کردن شلوار تنگ کردن شلوار

اگر دور کمر و قسمت باسن گشاد باشد

برخی از افراد گودی کمر دارند و به همین دلیل  پشت کمر شلوار بر روی کمرشان قرار نمی گیرد و در این قسمت گشاد است. این روش برای این دسته از افراد مناسب است. از قسمت گودی کمر و درز پشت شلوار تا جایی که شلوار گشاد است را با سوزن علامت بزنید.

تنگ کردن شلوار

در قسمت علامت زده شده کمر شلوار را بشکافید.

تنگ کردن شلوار

قسمتی را که علامت زده اید به سمت روی شلوار بدوزید.

 

تنگ کردن شلوار

درز دوخته شده قبلی را بشکافید و از سمت روی شلوار دوباره آن را بدوزید. ابتدا به شکلی که در تصویر می بینید با سوزن درز را مرتب کنید. با استفاده از پایه میاندوز و سوزن مخصوص درز را مانند اول به صورت دو درزه بدوزید.

تنگ کردن شلوار تنگ کردن شلوار تنگ کردن شلوار

در آخر اضافات کمر را ببرید و کمر شلوار را دوباره وصل کنید. در اینجا نیز می توانید ابتدا کمر را با سوزن بر روی شلوار فیکس کنید و بعد با پایه و سوزن مخصوص درزآن را بدوزید.

 

تنگ کردن شلوار

.اگر کمر شلوار از قسمت پهلو گشاد باشد

افرادی که گودی کمر ندارند از روشهای قبلی نمی توانند شلوار خود را تنگ کنند. بلکه باید شلوار را از پهلو تنگ کنند. شلوار را پشت رو بپوشید و از قسمت کمر تا جایی که گشاد است با سوزن علامت بزنید و بدوزید و اضافات پارچه را قیچی کنید.

 

تنگ کردن شلوار

اگر شلوار در قسمت ران ها گشاد است

اگر شلوار شما در قسمت ران گشاد است و از زیر باسن چین می خورد.  باید مانند روش قبل عمل کنید. با این تفاوت که باید تا قسمت پایین تری سوزن بزنید. سوزن زدن تا زانو ادامه پیدا می کند. درز پهلو را از قسمت کمر تا رانها با سوزن علامت زده و بدوزید. موقع سوزن زدن شلوار کمی آن را بکشید تا چین ها از بین بروند و بر روی پا قرار بگیرد. این روش تنگ کردن شلوار برای افرادی که لاغر شده اند و سایز کم کرده اند مناسب است.

 

تنگ کردن شلوار

 

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۸ رای

دیدگاهتان را بنویسید