الگو مانتو

دوخت مانتو تابستانه جدید با الگو ساده

مانتو تابستانه جدید

آموزش دوخت مانتو تابستانه جدید با الگو ساده

 

برای تابستان و هوای گرم  مانتو های راحت و خنک نیاز است. دوخت مانتو های تابستانه جدید نیاز مند طرح های جدید و الگو های مناسب است. مانتو های تابستانه باید گشاد و سبک باشد. نخی بودن و سبک بودن، راحتی و آسایش در هوای گرم را برای شما به وجود می آورد. طرحهایی که در این قسمت ارائه شده طرح هایی است که امروزه بسیار استفاده می شود. شما با استفاده از پارچه های نخی و حریر می توانید این مدل ها را بدوزید و استفاده کنید. مدل های بلند و گشاد ، جلو بسته یا جلو باز در تابستان برای مانتو های تابستانه استفاده می شود. نکته مهمی که در اینجا بر روی آن تاکید شده الگوهای ساده ای ست که برای دوخت مانتو ها ارائه شده است.

حتی افرادی که آموزش خیاطی را در آموزشگاه خیاطی یاد گرفته اند نیز دنبال الگو های ساده برای دوخت لباس می گردند. الگوهایی که در عین ساده بودن دقیق نیز باشند بسیار پرطرفدار هستند. علاوه بر روش ساده ای که برای کشیدن الگو ارائه شده است، شما می توانید با برش های مورد نیاز برای ایجاد طرح های مختلف نیز آشنا شوید.

مدل اول مانتو تابستانه

این مدل بسیار راحت و گشاد است. جلو بسته بودن این مانتو راحتی آن را بیشتر می کند. افرادی که مانتو های جلو باز دوست ندارند از این مدل استفاده کنند.سایز ارائه شده در تصویر برای افراد با سایز متوسط مناسب است. افرادی که سایز بزرگ هستند باید اندازه های بالاتنه و دور سینه را تغییر دهند.

برای اینکه از اندازه مانتو مطمئن شوید، اندازه دور سینه روی الگو را با دور سینه خود مقایسه کنید. اندازه ای که روی خط سینه در الگوی جلو و الگوی پشت نشان داده شده است را با هم جمع کنید و در دو ضرب کنید. عدد بدست آمده اندازه دور سینه ای ست که الگو نشان می دهد.( 24.2 +24.2)* 2= 97  ، این الگو برای افرادی که دور سینه 97 دارند مناسب است.

دوخت مانتو تابستانه جدید با الگوی آسان

مانتو تابستانه مدل دوم

یک مدل مانتو تابستانه جدید دخترانه و فری سایز در تصویر می بینید. گشاد و راحت است. قد بلندی دارد و جلو بسته است. برای دوخت مانتو تابستانه جدید دخترانه از الگوی ارائه شده استفاده کنید. برای این مدل سرشانه مشخص نشده است و آستین مانند آستین رگلان، مستقیم به یقه وصل شده .

نکته ای که در تصویر می بینید این است که قد پهلو باید کنترل شود. چون شکل دامن مانتو کلوش است کنترل قد مانتو به شکل دامن کلوش از یک نقطه انجام می شود. کنترل قد از یک نقطه در گوشه یقه انجام می شود. جلو یقه دوبل می خورد تا پوشیدن آن آسان باشد. با وجود دوبل بودن یقه می توانید یقه لباس را تنگ تر بدوزید.

دوخت مانتو تابستانه جدید با الگوی آسان دوخت مانتو تابستانه جدید با الگوی آسان

 

مانتو تابستانه مدل سوم

یکی از مدل مانتو های تابستانه پر طرفدار بالا پوش های جلوباز است. برای زیر این بالا پوش می توانید از شومیز یا پیراهن بلند استفاده کنید. اگر می خواهید بالا پوش را تبدیل به مانتوی جلوباز کنید فقط کافی است به آن آستین وصل کنید. این مدل نیاز به الگوی پایه بالاتنه ندارد. با توجه به اندازه های گفته شده در تصویر الگوی مانتو را بکشید. برای اینکه گوشه های مانتو آویزان نشود ، کنترل قد مانتو فراموش نشود. انحنایی که در درز پهلوی الگو می بینید مربوط به کنترل قد مانتو ست.

 

دوخت مانتو تابستانه جدید با الگوی آسان

 

مانتو تابستانه مدل چهارم

این مدل مانتو یکی از مدل های راحت و گشاد مناسب برای تابستان به شمار می رود. برای دوخت مانتو تابستانه جدید ی که در تصویر می بینید به الگوی پایه لباس نیاز است. الگوی پایه برای مشخص کردن قسمت سرشانه و حلقه آستین و کارو مهم است. دور سینه و دور کمر و دور باسن در این الگو نیاز نیست. به همین دلیل این مانتو فری سایز است و تمام افراد با هر سایزی می توانند از آن استفاده کنند.

تنها اندازه ای که در این الگو مشخص می شود، اندازه کارو لباس است. برای مشخص شده کارو از الگوی پایه بالا تنه استفاده می شود. الگو از حلقه آستین به سمت پایین گشاد می شود. نیاز نیست قد مانتو از پهلو کنترل شود. یک خط کج از حلقه آستین رسم کنین ،اندازه این خط دلخواه است. از انتهای این خط به پایین دامنه مانتو به شکل منحنی وصل کنید.

دوخت مانتو تابستانه جدید با الگوی آسان

 

مانتو تابستانه مدل پنجم

یکی از ساده ترین مدل های مانتو را در شکل زیرمی بینید. شما به کشیدن الگوی جداگانه ندارید بلکه مستقیما روی پارچه می توانید این الگو را بکشید.بالا تنه به شکل یک مستطیل بریده می شود وآستین به شکل کیمونو به بالا تنه وصل می شود. عرض مستطیل بستگی به گشادی مانتو دارد و طول مستطیل نشان دهنده قد مانتو است. برای اندازه گیری قد آستین متر را در گوشه گردن بگذارید و تا مچ دست اندازه بگیرید. بر روی مستطیلی که به عنوان بالاتنه رسم شده بود، شیب سرشانه و گودی یقه مشخص می شود. به دلیل گشاد بودن مانتو نیاز نیست برای پشت یا جلو مانتو به صورت جداگانه الگو رسم شود. برای برش قسمت جلو و پشت مانتو الگو بر روی دولای بسته پارچه قرار می گیرد.

 

دوخت مانتو تابستانه جدید با الگوی آسان

 

مانتو تابستانه مدل ششم

مانتو تابستانه ساده و گشاد که نیاز به دکمه ندارد و همچنین جلو باز نیست. مدل این مانتو چپ و راستی است بنابر این برای افرادی که چاق هستند مناسب نیست. این مدل افراد را چاق تر نشان می دهد. پشت مانتو گشاد نیست بنابر این اندازه گیری برای آن مهم است.اندازه دور سینه، اندازه ای است که برای کشیدن الگو لازم داریم. یک چهارم دور سینه که در اینجا 23 سانت نشان داده شده است برای کشیدن الگوی پشت مانتو نیاز است. کنترل قد مانتو از پهلو لازم است.و میتوانید خیاطی خوبی با این الگو و مدل انجام دهید.

دوخت مانتو تابستانه جدید با الگوی آسان

مانتو تابستانه مدل هفتم

در این مدل نیز در دو طرف درز پهلو پفی را مشاهده می کنید که باعث گشادی دامن مانتو می شود. شما به الگوی اولیه و پایه نیاز دارید. برش ها و تغییرات مربوط به مدل بر روی الگوی پایه انجام می شود. الگوی پایه طبق اندازه های فرد کشیده می شود بنابر این این مدل مانتو فری سایز نیست و سایز بندی دارد.

 

دوخت مانتو تابستانه جدید با الگوی آسان

مانتو تابستانی مدل هشتم

یکی از ساده ترین مدل های مانتویی که می توانید در کمترین زمان آن را بدوزید. این مدل جزء مدل های بدون الگو دسته بندی می شود. شما نیاز به کشیدن الگو ندارید. پارچه مانتویی خود را پهن کنید و مدل مانتو را روی آن پیاده کنید. در کمترین زمان می توانید این مدل مانتوی تابستانه را بدوزید. کنترل قد مانتو از پهلو نیاز نیست چون مدل مانتو از پهلو گوشه دارد و آویزان می شود.

دوخت مانتو تابستانه جدید با الگوی آسان

 

مانتو تابستانه مدل هشتم

اگر به دنبال مانتو تابستانه شیک هستید مدل زیر را ببینید. این مانتو نیز فری سایز است و با بندی که در قسمت کمر دوخته می شود اندازه کمر قابل تنظیم است. مدل آستین کیمونو و دو تکه است. اندازه گیری ها در الگو نشان داده شده است. اگر سایز بزرگتری دارید اندازه های خود را بر روی الگو پیاده کنید. این مدل شیک و دخترانه را می توانید با پارچه های نازک و خنک تابستانه بدوزید. الگوی کشیده شده برای پشت و جلوی مانتو متفاوت است. ارتفاع بالاتنه الگوی پشت کوتاه تر و گودی گردن کمتراست. هر دو الگوی جلو و پشت بر روی دولای بسته پارچه قرار داده می شود.

 

دوخت مانتو تابستانه جدید با الگوی آسان

 

مانتو تابستانه مدل نهم

یکی دیگر از مدل مانتو های تابستانه شیک و بلند و راحت را در تصویر زیر می بینید. برای کشیدن الگو به اندازه دور سینه نیاز دارید. می توانید از الگوی اولیه بالاتنه استفاده کنید تا دوختی دقیق تر داشته باشد و الگویی که تهیه می کنید دقیقا سایز شما باشد. جیب مانتو در قسمت درز مانتو دوخته می شود. اگر دوست دارید جیب رو کار داشته باشید می توانید از یک جیب بزرگ استفاده کنید. به محل دوخته شدن جیب توجه کنید. جیب باید روی خط باسن دوخته شود.

دوخت مانتو تابستانه جدید با الگوی آسان

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۸ رای

دیدگاهتان را بنویسید