استایل و تیپ

نکات مهم درباره انتخاب لباس عروس و لباس مجلسی متناسب با فرم بدن

انتخاب لباس عروس

نکات مهم درباره انتخاب لباس عروس متناسب با فرم بدن

زیبا ترین روز زندگی هر خانمی روز عروسی اوست. خانم ها برای اینکه در ین روز زیبا تر به نظر برسند کارهای زیادی انجام می دهند.سعی می کنند بهترین ها را برای این روز داشته باشند. اولین چیزی که به سراغ آن می روند انتخاب لباس عروس است. انتخاب لبا س عروس در تشکیل استایل و زیبایی عروس بسیار موثر است. برای انتخاب لباس عروس مناسب اول باید فرم بن خود را بشناسید و متناسب با آن لباس انتخاب کنید. تنها صرف هزینه بالا در انتخاب بهترین لباس موثر نیست بلکه انتخاب لباس متناسب با بدن شما مهترین اثر را دارد.

 

فرم بدن گلابی

افراد با فرم بدن مثلثی یا گلابی افرادی هستند که باسن و ران های پری دارند و در قسمت پایین تنه پهن تر از بالا تنه هستند. این افراد باید لباس هایی انتخاب کنند که بلا تنه آن ها را پهن تر نشان دهد و پهن بودن پایین تنه را پنهان کند.

 

انتخاب لباس عروس

 

لباس دکلته و یا یقه باز به پهن ر دیده شدن بالا تنه کمک می کند از برش های منحنی برای گود کردن یقه استفاده کنید. لباسی که د قسمت سینه کار شده باشد سینه را برجسته تر نشان می دهد.

 

انتخاب لباس عروس

دامنه لباس را تنگ انتخاب نکنید از دامن های ۀزاد برای لباس عروس استفاده کنید.

 

انتخاب لباس عروس

از دامن های چند لایه برای پوشاندن پایین تنه استفاده کنید.

 

انتخاب لباس عروس

از پیراهن هایی با دامنه ماهی استفاده نکنید. به دلیل تنگ شدن این مدل دامن در ناحیه باسن، ایراد انامی در این ناحیه بیشتر دیده می شود.

 

انتخاب لباس عروس

لباس عروس برای افراد با فرم بدن سیب

فرم اندامی سیب به افرادی گفته می شود که بالا تنه بزرگتری نسبت به پایین تنه دارند . درواقع بدنی به شکل سیب دارند. نکات گفته شده در تصاویر بعدی مربوط به انتخاب لباس برای این افراد است.

 

انتخاب لباس عروس

 

از لباسهایی با یقه هفت کشیده و باز استفاده کنید. فرم یقه هفت بالاتنه را کشیده تر نشان می دهد و این ایراد اندامی را می پوشاند.

 

انتخاب لباس عروس

 

استفاده از دامن پفی کمک می کند بزرک بودن بالاتنه نسبت به پایین تنه دیده نشود. با بزرگ تر دیده شدن پایین تنه بالاتنه کوچکتر دیده خواهد شد.

 

 

انتخاب لباس عروس

 

از دامن های گشاد استفاده کنید. دامن هایی که به سمت پایین به شکل A در می آیند به شما کمک می کند باریک تر دیده شوید.

 

انتخاب لباس عروس

 

از این مدل دامن هرگز استفاده نکنید. این مدل دامن  قسمت زیادی از بدن شما را نشان می دهد . متناسب نبودن بخش های مختلف بدن دیده خواهد بود.

 

انتخاب لباس عروس

 

انتخاب لباس عروس برای فرم اندامی ساعت شنی

افرادی که کمر باریکی دارند و پهنای سرشانه و باسن آنها برابر است و فرم بدن آنها به شکل ساعت شنی است به فرم اندامی ساعت شنی معروفند. این افراد متناسب ترین انذام را دارند. درواقع می توان گفت اندامی استاندارد دارند و می توانند انتخاب های بیشتری برای لباس عروس داشته باشند.

 

 

انتخاب لباس عروس

 

از لباسهایی با یقه هفت استفاده کنید. این مدل یقه به شما کمک می کند تا کردن خود را نمایش دهید. بالتنه زیبای شما را مورد توجه قرار می دهد. انتخاب یک گردنبند زیبا می تواند این زیبایی شما را چند برابر کند.

 

انتخاب لباس عروس

 

از دامن هایی که به این شکل قسمت بالای آن یک تکه جدا دارد استفاده کنید. این مدل دامن انحنای بدن شما را بیشتر می کند و باعث بهتر دیده شدن پایین تنه می شود.

 

انتخاب لباس عروس

 

به دلیل تناسبی که بالاتنه و پایین تنه شما دارد می توانید از دامن مدل ماهی یا  ترومپت استفاده کنید. به دلیل اینکه ایراد اندامی ندارید نیاز به مخفی کردن بخشی از بدن ندارید. این مدل دامن به زیبایی تناسب پایین تنه و بالاتنه شما را نشان می دهد و کمر باریک شما را به نمایش می گذارد.

 

انتخاب لباس عروس

 

از این مدل دامن استفاده نکنید. این مدل پیراهن به دلیل داشتن برش های صاف و عمدی، از انحنای بدن شما می کاهد.

 

انتخاب لباس عروس

 

نکاتی دیگر درباره انتخاب لباس مجلسی مناسب

در انتخاب لباسهایی که تور و دانتل دارند توجه داشته باشید این تزیینات در کجای لباس به کار رفته است و باعت برجسته تر شدن ایراد اند امی شما نشود.در انتخاب لباس به قد خود توجه داشته باشید. لباسی انتخاب کنید که شما را کوتاهتر شنان ندهد.

افراد ریز نقش ممکن است به سمت اتخاب لباسی به شکل ماهی یا ترومپت بروند، انتخاب خوبی است اما باید به نکاتی توجه کنند. از لباسهای پرکار استفاده نکنید.همچنین از دامن هایی که کمر شما را خیلی باریک می کند یا ساق پای شما را می پوشاند جلوگیری کنید.

افرادی که قد بلندی دارند سعی کنند لباس هخای پوشیده انتخاب کنند مخصوصا در استین و دامن. لباس آستین بلند و دامن بلند  به شما کمک می کند تا قد متناسب تری داشته باشین.

 

 

انتخاب لباس عروس

 

افراد چاق سعی کنند لباس هایی انتخاب کنند که از زیر سینه برش دارد و دامنه گشادی دارد  استفاده کنند. برش زیر سینه قد شما را بلند تر نشان می دهد. دامنه گشاد به شما کمک می کند تا  چربی شکم خود را بپوشانید.

 

 

انتخاب لباس عروس

 

 

اگر باردار هستید از لباس مجلسی استفاده کنید که دارای مدل یقه منحنی باشد. از پوشیدن لباسهای دکلته  یا با یقه های افقی خود داری کنید. لباسهای براق یا ریش ریش دار سایز شما را بزرگتر نشان می دهد.

انتخاب لباس عروس

 

 

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید