آموزش خیاطی, مقاله

ساخت الگو خیاطی شخصی خودتان را بدون نیاز به دانش خیاطی بسازید

ساخت الگو خیاطی

ساخت الگو خیاطی سایز خود از روی لباس

با ساخت الگوی خیاطی خود می توانید در هزینه صرفه جویی کنید و به شما امکان می دهد تا سایز دقیق لباس خود را اندازه بگیرید. ساده ترین راه برای ساختن یک الگوی خیاطی ، کپی کردن از روی لباسی است که قبلاً در اختیار داشتید و هرگونه تغییر و تمایل مورد نظر خود را بر اساس آن انجام دهید. شما همچنین می توانید الگوهای خیاطی را از ابتدا و بدون استفاده از اندازه گیری های خودتان درست کنید ، اما باید امتحان کنید که چگونه لباس خاصی که می خواهید طراحی کنید با هم هماهنگ و فیت می شوند تا بدانید که چگونه می توانید قطعات الگوی مختلف را ترسیم کنید.

مرحله اول

دور تا دور درزها را با گچ مشخص کنید. لباسی را که می خواهید کپی کنید به طور کامل روی زمین پهن کنید تا دراز و صاف باشد. دورتادور هر درز جلوی لباس را با گچ سفید مشخص کنید.
این تکنیک را می توان در هر پوششی استفاده کرد ، اما در لباس های ساده ای که از اشکال ساده دوخته شده است ، بهترین کار را می کند. همچنین می توانید از این پوشاک برای تهیه الگوی کپیکت لوازم جانبی دوخته شده مانند کیف های دستی استفاده کنید.
فعلاً روی درزهای قسمت جلوی پلباس تمرکز کنید. شما ابتدا در جلوی لباس کار خواهید کرد ، از بزرگترین بخش شروع می کنید و به تدریج در قسمت های کوچکتر حرکت می کنید. پس از آن ، شما روی پشت کار خواهید کرد.
به عنوان مثال ، اگر می خواهید الگوی کپی کت و دامن از یک لباس را تهیه کنید ، درزهای آستین و درز جدا کننده تنه را از دامن گچ کنید (در صورت وجود).

مرحله دوم

.کاغذ الگو را روی سح صاف پهن کنید. یک عدد کاغذ الگو قهوه ای را روی سطح صافپهن کنیدیک سطح  محکم و صاف فرآیند انتقال و رسم الگو را آسان تر می کند. از انجام این کار روی فرش یا سایر سطوح نرم خودداری کنید.تخته چوب سفت به خوبی این کار  را برایشما انجام میده زیرا می توانید در حین کار ، لباس را در جای خود  محکم بچسبانید.کاغذ بسته بندی پستی قهوه ای نیز ایده آل است زیرا به مقدار زیادی می آید. علاوه بر این ، گچ نسبتاً خوب روی کاغذ ظاهر می شود.

مرحله سوم
لباس اصلی را روی کاغذ صاف کنید. قسمت پشت پوشاک خود را روی کاغذ خود قرار دهید. لباس را صاف کنید و سپس در پشت هر درز فشار لازم را روی قسمت پشتی پوشاک وارد کنید.
از دست و یا وزن غیر غالب خود استفاده کنید تا لباس را صاف در برابر کاغذ نگه دارید. همزمان از دست غالب خود استفاده کنید تا قسمت پشتی پوشاک خود را در اطراف هر منطقه ای که قبلاً گچ زده اید مالش دهید.
اگر به درستی انجام شود ، گچ روی لباس شما باید روی کاغذ مالیده شود.
می توانید در حین کار ، پوشاک را روی کاغذ بچسبانید ، اما این کار را تنها در صورتی انجام دهید که روی سطح تخته تخته چوب یا سطح متخلخل مشابه کار می کنید. سنجاقها را مستقیماً از طریق پوشاک ، کاغذ و تخته چوب چوب بچسبانید.
مرحله چهارم
تنه جلو و پشت لباس را کپی کنید. با استفاده از گچ خود ، در اطراف لبه های بالا ، پایین و جانبی لبه الگو را کپی کنید.
اطمینان حاصل کنید که لباس صاف و محکم روی کاغذ است.
فقط در اطراف لبه های بخش اصلی کپی کنید. هر بخش از یک لباس به الگوی خاص خود نیاز دارد ، بنابراین شما باید همزمان به یک بخش توجه کنید.
به عنوان مثال ، اگر روی الگوی لباس کپیکت خود کار می کنید ، باید در طول این قسمت ، دور گردن و دو طرف تنه را کپی کنید. اگر دامن و نیم تنه یک قطعه بزرگ را تشکیل داده و به یک درز متصل نشده است، اطراف و پایین دامن را نیز کپی کنید.
مرحله پنجم
برای قسمت پشت و قطعات کوچکتر تکرار کنید.برای هر بخش جداگانه از لباس ، باید درزها را گچ بزنید و آنها را در مقابل کاغذ فشار دهید. به همین ترتیب ، شما باید در اطراف لبه های هر بخش نیز این کار را تکرار کنید. برای هر بخش جداگانه پوشاک یک قطعه الگوی جداگانه ایجاد کنید.
ابتدا قطعات جلو را تمام کنید ، سپس روی قسمت های پشتی حرکت دهید.
به عنوان مثال ، در یک الگوی لباس کپیکت ، ممکن است شما نیاز به تهیه تکه های آستین جلو ، یک تکه دامن جلویی ، تکه های آستین عقب ، یک قطعه پشتی پشتی و یک تکه دامن عقب داشته باشید.
اطمینان حاصل کنید که کار را به عنوان قطعه نشان می دهد.
قطعات الگوی را مستقیماً در کنار یکدیگر روی کاغذ بکشید. حداقل بین 1 اینچ (2.5 سانتی متر) فاصله را بین قطعات بگذارید.
مرحله ششم
حق درز (جای دوخت) را بکشید. لباس را از روی کاغذ جدا کنید و یک خط موازی هر خط به اندازه  1/2 اینچ (1.25 سانتی متر) از هر لبه هر قطعه الگوی بکشید.
از نظر فنی بیشتر قطعات تجاری از کمک درز 5/8 اینچ (1.6 سانتی متر) استفاده می کنند ، بنابراین شما به جای اندازه 1/2 اینچ (1.25 سانتی متر) از آن اندازه گیری را انتخاب می کنید. صرف نظر از آنچه انتخاب می کنید ، سازگار باشید و از اندازه یکسان برای هر قطعه استفاده کنید.
مرحله هفتم
قطعات رسم شده را برش بزنید. برای برش هر قطعه الگو در امتداد خطوط کمک درز از قیچی تیز استفاده کنید. این کار را برای تمام قطعات الگو انجام دهید.

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید