آموزش خیاطی, مقاله

دوخت روبالشی و ساخت بالش با بهترین روش

روبالشی

دوخت روبالشی و ساخت بالش با استفاده از بهترین روش

بالش ها زیبا و ساخت آن ها آسان است و روشی عالی برای مبتدیان است تا مهارت خود در خیاطی و دوخت را بالا ببرند. وقتی اصول اولیه ساخت بالش را بدانید ، دیگر میتوانید تمام روبالشی های خود را بدوزید و ختی از این راه کسب درامد کنید!

روش اول

دوخت روبالشی ساده

  • پارچه خود را انتخاب کنید. تقریباً هر پارچه ای می تواند برای این کار مناسب باشد ، اما نوع استفاده از بالش مورد نظر خود را در نظر بگیرید. اگر قرار است شب از آن استفاده کنید و استراحت کنید ، پارچه ای را انتخاب کنید که لطیف و نرم باشد و به پوست حساس صورت شما آسیب نرساند. اگر بالش شما تزئینی است ، پارچه ای انتخاب کنید که با مبلمان و دیگر لوازم منزل مثل پرده پذیرایی مطابقت داشته باشد. پارچه های نخی، ملحفه های مختلف و بطورکلی پارچه های پنبه ای انتخاب خوبی برای بالش خواب شماست. پارچه های ساتن، مخمل، کبریتی و انواع طرحدار و … انتخاب مناسبی برای متکا یا بالش تزیینی است.

پارچه را به دو مربع یا مستطیل با اندازه مساوی برش دهید. برای جای دوخت مناسب 1.5 سانتیمتر به هر طرف اضافه کنید. اینکه اندازه قطعات را چه اندازه بزرگ می کنید بستگی به این دارد که بالش مورد نظر شما به چه اندازه است. اگر قرار است بالش را با فرم بالش پر کنید ، پارچه را به همان اندازه برش داده و فرم بالش را شکل دهید. این روش یک بالش زیبا و کامل به شما می دهد. اگر پارچه مستعد ریش ریش شدن است ، بعد از بریدن آن ، لبه ها را سردوز و یا زیگزاگ بزنید.

  • دو قطعه پارچه را در کنار هم قرار دهید. در صورت نیاز ، سه لبه را با سوزن ته گرد خیاطی محکم کنید. لبه دیگر را بصورت بدون اتصال بگذارید تا بتوانید بعدا بالشتک را به سمت راست بکشید.

سه لبه را با هم بدوزید. از رنگ متناسب با نخ و دوخت بصورت بخیه مستقیم استفاده کنید. سوزنته گرد هایی که وصل کرده بودید را ، جدا کرده و لبه چهارم را به صورت نخ دوخته رها کنید. می توانید این کار را با دست یا با چرخ خیاطی انجام دهید. اگر از یک چرخ خیاطی استفاده می کنید ، در ابتدا و انتهای چرخ خیاطی خود از کمربند استفاده کنید تا دوخت شما خنثی نشود.

بالش را به سمت راست بچرخانید. اگر از پارچه بسیار ضخیم برای بالش استفاده کرده اید ، شاید اول بخواهید گوشه ها را ببرید. این کار به ظرافت و زیبایی کار شما کمک میکند. بعد از اینکه بالش را به سمت راست بکشید ، از انگشتان دست خود استفاده کنید تا گوشه ها را به بیرون بکشید تا زیبا و تیز باشند.

 

لبه ها را تا کنید و آنها را صاف فشار دهید. به لبه باز بالش بروید. لبه  را با قطر 1.5 سانتی متر تا کنید. آنها را با آهن گرم صاف فشار دهید. این امر باعث ایجاد چین و چروکی می شود که به عنوان راهنمایی برای آماده بودن بسته بودن بالش استفاده می شود. اگر آهن ندارید ، می توانید هر لبه تاشو را به طور جداگانه پین ​​کنید.

تا حد امکان بالش را پر کنید تا خوب و پر از زیبایی باشد. پشم شیشه و یا پنبه گزینه های خوبی برای پر کردن بالش ها هستند. می توانید آن را در مغازه های پارچه ای و فروشگاه های صنایع دستی و خرازی ها خریداری کنید. همچنین می توانید یک بالش قدیمی را برش دهید و از پشم شیشه یا پنبه درون آن استفاده کنید.

حالا قسمتی از بالش که باز مانده است را با چرخ خیاطی و یا بادست بدوزید و سوزن ته گرد ها را از بالش جدا کنید. اکنون میتوانید از این روبالشی و بالش زیبای خود لذت ببرید 🙂

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید