مقاله

چگونه با گلهای طبیعی گل آرایی کنیم؟

چگونه با گلهای طبیعی گل آرایی کنیم؟

 

گل یکی از بهترین هدیه ها برای تمام مراسمات است. برای عروسی یا عزا یا تولد می شود گل هدیه داد. چگونگی آرایش و چیدمان گلها از نوع گل انتخابی مهم تر است. اگر گل گران قیمتی تهیه کنید و به زیبایی گل آرایی نشده باشد گلها به چشم نمی آیند و زیبایی آن ها دیده نمی شود. استفاده از گلدان گل بر سر میز غذا نیز می تواند به زیبا تر شدن میز غذا کمک کند. طراوت گل بر سر میز غذا آرامش را هنگام صرف غذا ایجاد می کند. گل آرایی اصولی دارد که با رعایت آنها می توانید گلدانی زیبا تزیین کنید. در طول روز از گلهای باغچه بچینید و آنها را به زیبایی در گلدان قرار دهید. گلدانی از گل طبیعی فضای زیبایی را در خانه به وجود می آورد.

 

وسایل مورد نیاز برای گل آرایی

برای گل آرایی به یک گلدان و یک قیچی تیز و نوار چسب نیاز داریم. در اینجا از گلدان بلوری استفاده شده است. ولی شما می توانید از هر  مدل گلدانی که می خواهید استفاده کنید. این روش منحصر به گلدان های بلوری نیست. قیچی شما باید کاملا تیز باشد و قدرت بریدن ساقه گل را داشته باشد. از نوار چسب شیشه ای استفاده کنید تا دیده نشود.

 

گل آرایی

تقسیم بندی لبه گلدان با نوار چسب

دسته گلی را که از گل فروشی تهیه می کنید شامل گلها و برگهای زیادی به جز گلی است که انتخاب کرده اید. گلهای موجود در دسته گل شامل  چند شاخه گل اصلی و باقی شامل برگ ها و گل های زیز برای پرکردن دسته گل است. برای چیدن گلهای دسته گل در داخل گلدان  ابتدا یک گلدان مناسب انتخاب کنید. بلندی گلدان  باید متناسب با بلندی دسته گل باشد. گلدان را تا نیمه پر آبب کنید. بر روی دهنه گلدان دو نوار چسب به صورت عمودی و افقی بزنید. این نوار چسب ها کمک می کند تا گلها کنار هم قرار بگیرند و از روی هم قرار گرفتن گلها جلوگیری می کند. برچسب ها که روی هم قرار بگیرند حفره هایی ایجاد می شود که گلها در آن حفره ها قرار می گیرد. به تصویر زیر نگاه کنید تا روش صحیح برچسب زدن به لبه گلدان را ببینید.

 

گل آرایی

 

اندازه و ارتفاع گلها

وسیله دیگری که برای گل آرایی به آن نیاز داریم یک قیچی تیز است.  ارتفاع گلها باید یک و نیم برابر گلدان باشد. برگهای پایین ساقه گل که در آب قرار می گیر باید بریده شود. برگها اگر در آب قرار بگیرند پوسیده می شوند و آب کدر می شود و بوی بدی ایجاد می کند.

 

گل آرایی

 چیدمان گلها در گلدان

 

چیدمان برگها

چیدمان گلها را با برگهای سبز موجود در دسته گل آغاز کنید. برگ ها را  در چهار حفره خارجی که در کنار  لبه گلدان به وسیله نوار چسب ایجاد شده قرار دهید.

 

گل آرایی چیدن برگها

 

چیدمان گلهای اصلی

مرحله بعد استفاده از گل های اصلی است. گلهای اصلی را نیز مانند برگها به طول یک و نیم برابری گلدان ببرید و برگهای اضافه موجود در پایین ساقه را ببرید. حفره های موجود در مرکز گلدان مربوط به گلهای اصلی است. گلهای اصلی مانند برگها و گلهای پر کننده در کنار بدنه گلدان قرار نمی گیرند و از لبه گلدان آویزان نمی شوند. بنابر این حفره های داخلی را برای قرار دادن گل های اصلی انتخاب کنید.

 

گل آرایی چیدن گلهای اصلی

 

چیدمان گلهای پر کننده

بعد از گلهای اصلی نوبت به گلهای پرکننده گلدان می رسد. آن ها را در باقی حفره های حاشیه گلدان قرار دهید. این گلها مانند برگها به سمت بیرون گلدان آویزان می شوند. در آخر باقی گلهای پرکننده و برگها را برای پر کردن گلدان لا به لای گلهای اصلی قرار دهید.

 

گل آرایی چیدن گلهای پرکننده گل آرایی چیدن گلهای پرکننده

 نکات مهم   آخر

می بینید که ارتفاع گل های اصلی در مرکز کلدان بلند تر به نظر می رسد و جلوه بشتری در گلدان دارد.این ترتیب قرار دادن گلها در گلدان و روش گفته شده در تمام گل آرایی ها  ثابت است و به کار می رود. به عنوان یک قانون اصلی از این مطالب در آرایش گلها در گلدان  استفاده9 کنید. بعد از این آموزش دیگر گلها را بایکدیگر داخل گلدان نگذارید. چیدمان غلط گلها زیبایی آن ها را خفه می کند و آنگونه  که باید دیده نمی شوند.  گلدانی از گلهای طبیعی درست کنید که گلهای آن به زیبایی دیده شود.

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار دهید انتخاب رنگ گلها است. گلهای پرکننده باید متناسب با رنگ گلهای اصلی انتخاب شوند.به اندازه گلهای پر کننده هم توجه کنید. اندازه گلهای پرکننده باید کوچکتر از گلهای اصلی باشد چون آنها در حاشیه قرار دارند و ما می خواهیم گلهای اصلی را آرایش کنیم و آن ها دیده شوند.. با انتخاب رنگهای مناسب و برگهای پرکننده منلسب می توانید خودتان یک سبد یا گلدان زیبا آماده کنید و برای هدیه به عزیزانتان ببرید. دیگر نیاز نیست هزینه های گزافی برای خرید گل پرداخت کنید.

 

گل آرایی گل آرایی

 

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

 

 

 

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید