مقاله

درست کردن گیفت و تزیین پول عیدی

گیفت عیدی

تزیین پول عیدی

در کنار تمام زیبایی های نوروز و دید و بازدیدیهایی که انجام می شه، قشنگ ترین خاطرات عیدی بچه ها مربوط به عیدی گرفتن هاشون هست. هر هدیه ای می تونه به عنوان عیدی داده بشه اما دادن پول به عنوان عیدی رواج بیشتری داره. چه بهتر که بتونید پول عیدی را تزیین کنید و با ظاهری زیبا به بچه ها هدیه بدید. گیفت های مختلفی برای دادن هدیه وجود داره که در اینجا چند نمونه از اونها رو که مناسب تزیین پول عیدی هستش براتون قرار می دم.

گیفت پروانه

شکل پروانه را روی مقوای رنگی ساده یا طرحدار بکشید و برش بزنید. به دو عدد پروانه نیاز داریم می توانید یکی را ساده و دیگری را طرح دار انتخاب کنید و یا مقوای ساده را با چسب اکلیلی یا مروارید تزیین کنید. بعد از برش پروانه ها آنها را از وسط تا کنید تا کمی برجسته تر دیده شود. وسط پروانه طرحدار و یا تزیین شده را روی وسط پروانه ساده بچسبانید. سپس در وسط پروانه بالایی یک تکه روبان بچسبانید. پول را با روبان به پروانه ببندید.

 

گیفت پروانه

گیفت پروانه

میتوانید پروانه را به شکل های مختلف برش زده و تزیین کنید. در شکل زیر مدل دیگری از پروانه را می بینید که با دو مقوای ساده درست شده و برای تزیین آن از برشهایی بر روی مقوا استفاده شده است. در این مدل دیگر از روبان برای بسته شدن پول به پروانه استفاده نشده بلکه بین دو پروانه فضایی ایجاد شده تا پول در آن قرار بگیرد.

 

گیفت پروانه

 

مدل دیگر پروانه می تواند به شکل زیر درست شود. در این گیفت پروانه ها کوچکتر هستند اما فضای بیشتری برای قرار دادن پول وجود دارد. به جای پروانه می توانید از اشکال دیگری که دارای تقارن هستند مانند قلب، گل و یا وسایل سفره هفت سین مانند سیب، سبزه، تنگ ماهی در دو طرف مستطیل استفاده کنید.

 

گیفت عیدی

اشکال متقارن

به غیر از پروانه می توانید از شکلهای دیگری که حالت تقارن دارند استفاده کنید. آنها را بر روی مقوا بکشید، برش بزنید و مانند پروانه ها درست کنید.

گیفت عیدی

 

بالهای کبوتر در دو طرف دارای تقارن است می توانید پول عیدی را در وسط بال کوبتر قرار دهید.

گیفت عیدی

گیفت نمدی

با استفاده از پارچه نمدی نیز می توانید گیفتهای زیبایی درست کنید.

یک مربع برش بزنید و دو گوشه آن را به هم بچسبانید و سپس روی آن را با گلهای آماده تزیین کنید.

گیفت پول عیدی

 

شکل یک کیف را بر روی نمد برش بزنید. به این صورت که یک مستطیل بکشید و دو طرف مستطیل دو نیم دایره بکشید و مرکز آن را خالی کنید تا شکل دسته کیف  شود. سپس دو طرف دسته را به هم بچسبانید و روی آن را با گل تزیین کنید.

 

گیفت پول عیدی

 

گیفتهای حیوانات نیز گزینه ی خوبی است . دو تا از شکل حیوان مورد نظر را روی نمد بکشید و  برش بزنید.  سیخ جوبی را بین دو برش قرار دهید و بچسبانید. می توانید از شکل حیوان سال استفاده کنید و یا از شکل گل استفاده کنید و آنها را داخل گلدان قرار دهید و در کنار سفره هفت سین بگدازیذ.

 

گیفت پول عیدی

گیفت عیدی

گیفت عیدی

 

از این گیفت های ایموجی هم می توانید استفاده کنید. طرحهای ایموجی جذاب هستند و  بچه ها طبق شکلی که دوست دارند می توانند هدیه خود را انتخاب کنند.

 

گیفت عیدی

 

شکل فرشته ها را می توانید بر روی مقوا ویا نمد ببرید و با یک روبان پول را به آن وصل کنید.

 

گیفت عیدی

فرفره

فرفره از گدشته تا الان محبوب کودکان بوده است . شما می توانید ففره های رنگی درست کنید و آن را به سیخ چوبی بچسبانید سپس پول را با روبان به فرفره وصل کنید.

گیفت عیدی

گیفت بادبزنی

یکی از راحتترین مدل های گیفت عیدی گیفت بادبزنی است. سه عدد بادبزن درست کنید و با چسباندن آنها کنار هم یک دایره درست کنید. می توانید بادبزن های رنگی را بر روی سیخ چوبی بچسبانید و یا بر روی آن از عکس حیوانات و یا گلهای کاغدی یا آماده استفاده کنید. اگر تهیه عکس حیوانات برای شما سخت است می توانید هر برش بادبزن را به یک رنگ درست کنید و یا دو رنگ در دو اندازه درست کنید و روی هم بچسبانید.

 

گیفت عیدی

 

 

 

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

دیدگاهتان را بنویسید