آموزش خیاطی, الگو خیاطی, مقاله, ویدیو

الگو آماده شلوار با دوخت عالی و آموزش کار کردن با آن

الگو-آماده-شلوار

الگو آماده شلوار با دوخت عالی و آموزش کار کردن با آن

الگو آماده شلوار عبارتی است که شاید برای بسیاری ازخیاطان و یا علاقمندان به این رشته، جذاب باشد. هر فردی با شنیدن کلمه خیاطی اولین مبحثی که به ذهنش میرسد، الگوکشی سخت و زمان‌بر است و ترس از نتیجه‌ی اینکه الگوی خوبی را از آب درآورده اند یا خیر!

امروزه عصر ما، عصر سرعت است و هدر دادن زمان برای هر فردی به معنای عقب ماندن شده است. چرا که با سرعت گرفتنِ پیشرفت در تمام زمینه‌ها، دیگر زمانی برای استفاده از شیوه‌های قدیمی باقی نمی‌ماند.

یک راه منطقی و عاقلانه در دنیای خیاطی و تولید لباس هم دقیقا این است که خودمان را پابند و درگیر الگوکشی و محاسبات طولانی رسم الگو نکنیم. چرا که هم وقت گیر است و همشاید آخر کار، الگوی خوبی نداشته باشیم.

الگو آماده نهایتا به یک اصلاح احتیاج داشته باشد و یا اگر بخواهیم شخصی‌دوزی کنیم لازم داشته باشیم که سه اندازه‌ی کمر، باسن و سینه را چک کنیم.

در ضمن، الگوی آماده توسط متخصصین و با استفاده از نرم افزارهای دقیق تولید شده، نمونه دوزی با این الگو انجام شده و پس از پس دادن امتحان خودش در دسترس عموم برای فروش قرار گرفته است.

پس همانطور که در ابتدای بحث گفتیم، یکی از کارهای عاقلانه‌ای که به پیرفت ما سرعت میبخشد، استفاده از الگوهای آماده‌ای است که تست شده و پرطرفدار هستند.

همه چیز درباره الگو آماده شلوار

یکی از الگوهای آماده‌ی بسیار پرکاربرد برای خیاطان و تولیدکنندگان لباس، الگوی شلوار میباشد. مبحث مهم در دوخت شلوار یکی الگوی خوب است و یکی رعایت نکات طلایی مربوط به دوخت شلوار مثل : راستاگیری پارچه هنگام برش، اتوکاری شلوار، فاق کشی و … اشاره کرد.

الگو آماده شلوار، یک الگوی پایه است یعنی شلواری که با این الگو دوخته میشود یک شلوار بیرونی راسته شیک زنانه است. و اگر بخواهید شلواری با دمپای تنگ یا گشاد داشته باشید میتوانید به راحتی، مدل خود راروی الگو پیاده کنید.

برای تهیه الگو آماده شلوار به صورت یک سایزی(سایز خودتان) اینجا کلیک کنید.

برای تهیه الگو آماده شلوار بصورت پک کامل ده سایزی از 36 تا 54 اینجا کلیک کنید.

 

پیاده‌سازی مدل روی الگو آماده شلوار

در الگو آماده شلوار هنرانه، خط زانو کاملا مشخص شده است. همانطورکه میدانید این خط در مدل‌سازی الگو بسیار مهم است. برای مثال برای مدل‌سازی شلوارهایی که از بالا گشاد هستند و یا دمپای بسیار گشادی دارند با دانستن جای دقیق این خط میتوانیم به راحتی الگوسازی این مدل‌ها را انجام دهیم.

برای روشن تر شدن این مثال برای شما عزیزان آموزش طراحی الگوی شلوار دمپا را با استفاده از الگوی آماده در ویدئوی زیر آماده کرده‌ایم. ابتدا الگوی شلوار را روی کاغذ الگو کپی میکنید و یا الگوی شلوار متد خودتان اعم از مولر، متریک، گرلاوین و … را میکشید و بعد طبق آموزش زیر، تغییرات لازم را روی الگو اعمال میکنید.

به همین ترتیب میتوانید انواع الگوی مدل‌های مختلف را با استفاده از الگوی اولیه شلوار طراحی کنید.

 

توجه توجه : اگر هیچ پیش‌زمینه‌ای از خیاطی ندارید اما دوست دارید تا با استفاده از الگوهای آماده، شلوار بدوزید میتوانید پک آموزش دوخت شلوار را تهیه کنید.

در این پک آموزشی بعد از آشنایی شما عزیزان با الگوی آماده و قسمتهای مختلف آن، به برش و دوخت کامل و جز به جز پرداخته شده است.

برای تهیه این پک اینجا کلیک کنید.

 

آموزش الگوسازی شلوار کمربنددار بیرونی زنانه با استفاده از الگوی آماده

آموزش طراحی و الگوسازی یک مدل شلوار پرطرفدار را نیز برای شما عزیزان همراه آماده کرده‌ایم تا به راحتی بتوانید بعد از تهیه الگو آماده شلوار ، برای خود و یا مشتریانتان انواع مدل‌های زیبای شلوار را بدوزید.

 

 

 

 

تصاویر مربوط به این آموزش را نیز برای شما عزیزان قرار میدهیم در صورت پایین بودن سرعت اینترنت، بتوانید از عکس‌ها استفاده کنید

الگو آماده شلوار

راستاگیری اصولی، کلید طلایی شما برای پیچ نخوردن شلوار در پا !

اگر الگوی آماده شلوار را تهیه کرده اید و یا اگر الگوی شلوار را خودتان کشیده اید و حالا میخواهید به سراغ دوخت آن بروید، پیشنهاد میکنیم حتما قبل از برش آن، فیلم آموزشی زیر را مشاهده کنید تا با مبحث راستاگیری شلوار کاملا آشنا شوید. در این ویدئو به آموزش نکاتی پپرداخته شده که حاصل تجربه چندین ساله‌ی مربی ارجمند مجموعه هنرانه، خانم صالحی، می‌باشد. و با رعایت این نکات شما هرگز پیچ و تابی در شلواری که میدوزید نمیبینید. چون همانطور که میدانید علت پیچ خوردن شلوار در پا رعایت نکردن نکات و اصول راستاگیری قبل از برش است.

 

آموزش شخصی‌سازی و کار با الگو آماده شلوار

عزیزان باید توجه داشته باشید که اگر از الگوهای آماده شلوار هنرانه برای کار تولید و مزون استفاده میکنید لازم نیست هیچ نوع تغییر و اصلاحی در الگوها ایجاد کنید. اما اگر برای شخصی دوزی از الگو استفاده میکنید باید بدانید که قضیه متفاوت است. چرا؟ چون اندازه الگو آماده استاندارد است اما ممکن است اندام تمام افراد استاندارد نباشدو برای همین لازم است تا دور باسن شخص مورد نظر را به صورت کیپ اندازه بگیریم و بعد با دور باسن الگوی آماده مقایسه کنیم و میزان کمتر یا بیشتر بودن این الگو را روی الگو اصلاح کنیم.

تیم هنرانه برای شما عزیزان در ویدئوی زیر این مبحث را بصورت کامل آماده کرده است. پس حتما بعد از تهیه الگو آماده این ویدئو را ببینید.

 

رضایتمندی مشتریان هنرانه از الگوهای آماده خیاطی

تیم هنرانه تمام تلاش خود را میکند تا تمام هنرمندان عزیز بتوانند کار خود را با استفاده از الگوهای استاندارد اصولی و آموزش‌های پایه‌ای ارتقا ببخشند و حرفه‌ای تر از قبل و با انگیزه و موفقیت بیشتری در حرفه و هنر خود بدرخشند. در تصاویر زیر نمونه رضایتمندی مشتریان عزیز هنرانه را میبینید که لطف و نظرات خود را در پیج اینستاگرام هنرانه مطرح کرده‌اند.

 

الگو آماده شلوار الگو آماده شلوار آموزش خیاطی آموزش خیاطی الگو تولیدی الگو شلوار زنانه الگو اماده خیاطی الگو خیاطی

 

بعد از خواندن این مقاله آموزشی و مشاهده فیلم‌ها اگر سوالی داشتید حتما زیر این پست مطرح کنید تا در اسرع وقت همکاران ما به پاسخ و راهنمایی شما عزیزان بپردازند.

 

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

دیدگاهتان را بنویسید