مقاله

آموزش شنل عروس همراه با الگو و نکات برش و دوخت

آموزش شنل عروس

آموزش شنل عروس همراه با الگو و نکات برش و دوخت

آموزش شنل عروس را در این پست با هم میبینیم. شنل عروس یکی از پوشش‌های پرکاربردی است که هر عروس خانمی در شب عروشی خود به آن احتیاج دارد.
این شنل‌ها را میتوانید خودتان به راحتی با الگو و نکات زیر بدوزید و استفاده کنید و یااز این طریق کسب درامد داشته باشید.
آموزش شنل عروس

دستورالعمل الگو شنل عروس:

اندازه دور تا دور شانه ها را گرفته هر عددی که شد آن را تقسیم بر سه نموده و حاصل به دست آمده را از راس پارچه پایین آمده و خط (س ش) به دست می آید.
مانند دامن نیم کلوش از این چین به اندازه سرشانه مثلاً ۱۳ سانتیمتر بالا رفته و خط را رسم میکنیم. خط (ک گ) باید حدوداً ۱۰ سانتی متر از دور گردن شخص مورد نظر بزرگتر  باشد.
قد چادر شنل را از (گ ک) که اندازه زده و آن را گرد رسم می‌کنیم، البته قد آن به دلخواه است و می‌توان تا زانو یا بلندتر و یا کوتاه‌تر رسم کرد که این قد کاملاً سلیقه‌ای است.
خط (گ ک) باید به کلاه شنل وصل شود و داخل درز آن بند رد شود که شنل را روی سر نگه دارد.

کلاه شنل عروس

مستطیلی به طول ۴۶ الی ۵۶ سانتی متر و با عرض 26 الی 30 سانتیمتر رسم می‌کنیم. قسمت پایین مستطیل باید به اندازه خط (گ ک) همان یقه شنل شود و هرچه بیشتر بود چینی در طول در دو طرف عرض مستطیل می‌دهیم و نقطه (آ ج) را روی هم می گذاریم و میدوزیم و این دوخت در پشت کلاه قرار می‌گیرد.
گوشه کلاه را می‌توان ۵ الی ۶ سانتی‌متر هلال کرد مانند شکل و (ب ح) قسمت جلوی صورت است که در این قسمت تور یا پر یا خز می دوزند.
آموزش شنل عروس

نقاب در کلاه شنل

نقاب در کلاه شنل به به اندازه ۸ الی ۱۲ سانتیمتر بیرون رفته نقطه دال می نامیم و از خط ۱۰ هلال به نقطه (ب ح) وصل می کنیم و دور این قسمت را تزیین می کنیم. برای تزیین میتوان تور یا پر یا خز زد و یا در پشت شنل قسمت وسط آن را می‌توان ملیله‌دوزی کرد.
شما عزیزان میتوانید سوالات خود در رابطه با دوخت شنل عروس را در زیر این پست مطرح کنید.

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید