استایل و تیپ

چی بپوشم این بار از نوع مردانه

مردانه

چی  بپوشم مردانه مختص  آقایان

چی بپوشم برای آقایان و نوع مردانه‌اش راستش کمی سخت است با اینکه به مانند خانم‌ها خیلی پیچیدگی و شلوغ کاری ندارند، اما همین مشخص بودن موضوع و اینکه همه چیز روشن و واضح است از پیراهن، شلوار، کت و آکسسوری  های مانند ساعت، دستبند، دکلته و عینک و غیره… اما کمی دشوار است.

این مقاله مخصوص شما آقایان شیک پوش است که واقعا  از خوش پوشی لذت می برید، مخصوص آقایانی است که به موقع بیرون رفتن بوی عطر و ادکلن شان تا چند ده کیلومتری استشمام می شود، مخصوص آقایانی که همیشه نگرانی های برای مهمانی، بیرون رفتن و ملاقات های دوستانه دارند، حال اگر آن دوست یک دختر باشد یا بدتر از آن دوست دختر شما باشد.

همه این موارد گفته شد که به شما بگوییم، این نگرانی ها را همه ما داریم، فقط اصول، شک نکنید اصول پوشیدن را که بلد باشید نگرانی معنایی ندارد. مواردی تقریبا خوب را برای شما ارائه کرده ایم امیدوارم مفید واقع شود.

 

فشن شو‌ها: ایده بگیر

 این تکنیک برای کسانی که به ماهواره دسترسی دارند بسیار مناسب است، ماهواره چیز بدی نیست ، کافی ست که تبلیغات برند های معروف را به دقت نگاه کنید، فشن شو های که برگزار می شود بسیار نکته های مرغوبی دارند که می توانید از آن‌ها الهام بگیرید. اگر هم به ماهواره دسترسی ندارید اینترنت را همه داریم از آپارات‌ها کمک بگیرید، جستجو کنید و ببینید.

مردانه

فکر نکنید خوب حالا پول از کجا بیاورم و برند رالف لورن بخرم ، نه حتما لازم نیست که این برند را به تن کنید و خوش پوش شوید، منظور این است که ببینید با مدل تبلیغاتی که تی شرت رالف لورن را پوشیده، با چه نوع کت یا ژاکتی آن را ست کرده است.

رنگ ها، رنگ ها بهترین معیار برای خوش پوشی هستند اگر اصول کنار هم قرار گرفتن آن‌ها را بدانید هیچ وقت، هیچ  وقت بد پوش نمی شوید. از مدل های تبلیغاتی و رنگ هایی را که کنار هم قرار داده اند الهام بگیرید. فقط چند بار خوب نگاه کنید خواه نا خواه یاد می گیرید.

 

شناخت فرم بدن: هیکل شناسی مردانه

همیشه به خودمان خورده می گیریم که چرا این کت به من نمی آید، این همه پول دادم شلوار، حالا می خواهم با بلوز آّبی بپوشم، به من نمی آید.

خوب این مسائل می دانید چرا اتفاق می افتد؟

چون فکر می‌کنیم تنها شلوار یا پیراهن یا کتی را که پوشیدیم و اندازه و سایز ما بود یعنی دیگر تمام شده و می توانیم آن را بخریم.

اما غافل از آنکه هیکل خود را نمی شناسیم، اگر می‌شناختیم می دانستیم که مثلا کت امریکایی یا ایتالیایی و یا انگلیسی به چه فرم از بدن‌ها می آید. از کدام استفاده کنیم.

فرم بدن خود را در پایین بشناسید

مردانه

 

فرم بدن مثلثی

مردان با افزایش سن معمولا به این نوع هیکل می رسند یعنی بالاتنه بزرگ، پهلو ها چربی به خود می گیرند و معمولا هم در بازار چون این مسئله را می دانند این نوع لباس ها مثل تی شرت، پیراهن و غیره… زیاد پیدا می شود.

لباس هایی که راه راه عمودی در خود دارند برای شما می تواند بسیار مناسب باشد که  بدن شما را به خصوص بالاتنه را باریک تر و بهتر نشان می دهد.

به شلوارتان دقت کنید ، اگر دور کمر شما شل شده و انگار که قرار است پایین بیفتد تجدید نظر کنید خیلی خوب است  از کمربند استفاده کنید.

رنگ ها، همیشه رنگ ها را توجه کنید رنگ های شلوغ  این اندام را چاق تر نشان می دهند رنگ های یک دست و ساده خیلی بهتر هستند.

لباس های یقه هفت بیشتر بپوشید تا یقه گرد، یقه گرد شانه ها را باریک جلوه می دهد و دید همه را به سمت بالاتنه می کشاند.

 

فرم بدن مثلثی وارونه

در این حالت همان طور که مثلث وارونه را تصور می کنید، کتف و شانه‌ها بزرگ تر از پهلو و پایین تنه هستند و درست حدس زدید این هیکل، هیکل آدم های بیشتر ورزشکار، مدلینگ‌ها و به قولی جذاب است که نگاه‌ها را به سمت شما می کشاند.

اما این دلیلی نمی شود که شما هر چیزی را که به دست بیاورید می توانید بپوشید، پس دقت کنید که:

لباس های با خطوط راه راه افقی برای شما مناسب تر است، بالا تنه شما را بهتر نشان می دهد.

مردانه

فرم مناسبی این هیکل دارد ،می توانید لباس های جذب و چسبان بپوشید که بدن را به خوبی نمایش دهد.

روی یقه دقت داشته باشید، اگر خیلی باز و گرد باشند خیلی جلوه خوبی را از کتف و شانه های شما نمایان نمی کند.

شلوار های جین راسته یا هر شلوار راسته دیگر در مورد پاهای لاغر خیلی زیبا نیست از اسلیم فیت استفاده کنید، برای شما مناسب تر است شلواری که جذب شما باشد.

 

فرم بدن مستطیلی

معمولا افراد قد بلند و لاغر اندام اینگونه مستطیل شکل هستند. برای شما هم لباس با راه راه های افقی بسیار مناسب است

یقه هفت برای شما تا یقه گرد بهتر است و همچنین لباس هایی که دکمه دارند و کمی طرح های شلوغ هم می باشند بدن شما را کمی پرتر نشان می دهد و بسیار عالی است.

 

 کراوات چی بزنم؟

همیشه آخرین مرحله ازیک شیک پوشی و جذاب شدن و مورد احترام واقع شدن، کروات است. کروات یکی از بهترین اکسسوری هایی می باشد که بر دیگر آکسسوری های ارجحیت دارد. اما چگونه انتخاب کنیم که به ما بیاید؟ متناسب با مجلس مورد نظر باشد، متناسب با کت باشد.

با اینکه مرد نیستم، ولی می دانم مرد‌‌ها بیشتر از کت و شلوار و پیراهن شان روی کروات خود، حساسیت دارند و بیشترین درگیری و چی بپوشم و نپوشم جلوی آینه، دقیقا دم رفتن سر هم این کروات است.

اما…

بهتر است دم رفتن تازه یاد چی بپوشم کروات نباشید، قبل از آن؛ به هنگام خرید باید لباس ها و کت ها و پیراهن های خود را به مانند ابر خیالی بر بالای سرتان تجسم کنید و کروات را با آن‌ها ست کنید تا آن‌ها را با کروات!

 

حالا چطوری؟

قبل از اینکه فراموش کنم باید بگویم؛  اصلا نگران ارزان قیمتی و گران قیمتی نباشید.(اما اگر برند باز هستید آن مورد به خود شما مربوط است خیلی هم خوب است)فقط خواهش می کنم بخش تشخیص اندام خود را از بخش قبلی بخوانید چون در این مرحله هم با آن کار داریم.

  • یک مرد بلند قد، یک مرد چهارشانه و یک مرد جذاب کروات کوتاه نمی پوشد، کروات او هم باید بلند باشد تا خود سگک کمربند باید بلندی داشته باشد.
  • حالا مرد ریز اندام، برای اینکه جذاب تر شود از کمربند بلند استفاده نمی کند کمربند کوتاه و عریض استفاده می کند،
  • اندام های متوسط هم که نه خیلی بلند و چهارشانه هستند و نه ریز جثه، از اندازه متوسط یعنی به بلندی چیزی بین 7.5 الی 10.5 سانت مورد خوبی است.
  • اما بعد از تعیین اندازه و عرض کروات مردانه، طرح و نقش و رنگ کروات چگونه باشد

مردانه

خوب در این مورد باید بدانید که این رنگ و این طرح در کجا قرار است استفاده شود، برای چه منظوری؟

  • اگر مراسم های رسمی و به دور از شادی است خوب بهتر است که از رنگ های تیره و ساده بدون طرح استفاده کنید یا طرح های خیلی ساده هم مناسب است.
  • مجالس عروسی و مهمانی آزاد هستید که هر چه دوست دارید بپوشید اما باید به شما بیاید.
  • مردانی که پوست روشن و بلوندی دارند از رنگ های روشن و ملایم و تک رنگ می توانند استفاده کنند.
  • مردانی که پوست روشن دارند اما مو و ابرو های تیره دارند یک حالت تیره – روشن را در ظاهر خود دارند و این موضوع را هم در کروات می توانند استفاده کنند، یعنی رنگ های روشن و تیره با هم مثل سیاه و قرمز حالا می تواند زمینه ای مشکی با طرح های قرمز باشد.
  • مردانی که برنز یا تیره یا سبزه هستند هم می توانند روشن و ملایم استفاده کنند هم تیره و روشن هر دو نوع را جایز هستند استفاده کنند.

همان طور که می بینید انتخاب کروات بیش تر بازی با رنگ است.رنگ در هر زمینه ای کار گشاست نوع لباس چه مردانه زنانه و کودکانه باشد  و در مورد یا دکوراسیون داخلی همه بر مبنای رنگ پیش می روند.

در اینجا یک کتاب رنگ شناسی معرفی می کنم اگر وقت داشتید و اگر دوست داشتید و واقعا به خود اهمیت می دهید و دوست دارید خوش پوش باشید آن را بخوانید.

رنگ شناسی تخصصی لباس اثر نادر موسوی فاطمی، که به صورت پی دی اف هم می توانید از اینترنت دانلود کنید.

 

اعتماد به نفست کو!

این بخش آخر مرتبط با مبحث روانشناسی است ؛ من راجع به روانشناسی چیز زیادی نمی دانم که بخواهم توصیه ای کنم.

 اما در مورد لباس پوشیدن و چی پوشیدن در درجه اول همان طور که به مدل های تبلیغاتی؛ بازیگر ها و خواننده ها بسیار توصیه می شود،  در این زمینه هم یعنی لباس پوشیدن شما در مهمانی، مجالس یا جلسات کاری باید که اعتماد به نفس باید داشته باشید.

اعتماد به نفس جز مواردی است که در درجه اول گاهی بدترین نوع لباس را هم که پوشیده باشی اما به خودت و نظرت احترام بگذاری و خودت را بالا ببری به مردم تلقین می شود که تو بهترین استایل و لباس را داری(مثال بود!)

کتاب وقتی خودم را به قدر کافی دوست داشتم اثر مک میلن را  در این زمینه می توانید بخوانید.

 

 

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید