مقاله

چگونه منگوله رنگی و زیبا بسازیم؟

منگوله رنگی

چگونه منگوله رنگی و زیبا بسازیم؟

منگوله رنگی کاربردهای زیادی دارد. شما از آنها می توانید برای تزیین لباسهای تابستانی و زمستانی استفاد ه کنید. همچنین برای تزیین تل و گلسر و انواع زیورآلات کاربرد دارند. در هر چیزی که مربوط به لباس و مد باشد می توانید از منگوله استفاده کنید.این بستگی به سلیقه و ذوق شما دارد که از آنها در کجا استفاده کنید. جالب است بدانید از آنها می توانید در تزیین کیف و کفش و صندل نیز استفاده کنید. با استفاده از کاموا یا انواع نخ های رنگی می توانید منگوله رنگی بسازید. تنوع بالای رنگی  آنها زیبایی خاصی به وسایل شما می بخشد. از روشهای مختلف می توان آنها را ساخت.چند روش در متن زیر گفته شده که به شما در ساخت منگوله کمک می کند.

منگوله

مقداری نخ که در کنار هم گره خورده اند منگولهخ را تشکیل می دهد. ارتفاع و حجم منگوله بستگی به کاربرد آنها دارد. اینکه می خواهید در کجا از منگوله استفاده کنید حجم و ارتفاع و گاهی جنس نخ آن را تعیین می کند.

1-ساخت منگوله با نخ کوبلن

چند سال قبل که استفاده از تابلو های کوبلن مرسوم بود از این نخ ها زیاد استفاده می شد. الان شما می توانید این نخ ها را از خرازی تهیه کنید و با آن منگوله درست کنید. ساده ترین روش برای درست کردن منگوله استفاده از نخ های کوبلن است. فقط باید توجه کنید اگر برای تزیین لباس می خواهید استفاده کنید از ثابت بودن رنگ نخ هنگام شست و شو مطمین شوید.

 

 

منگوله

 

برچسب وسط نخ را باز نکنید. قسمت بالای نخ را با استفاده از یک تکه نخ ببندید. اگر منگوله کوچک می خواهید می توانید دو سر نخ را به طور جدا ببندید.

 

منگوله

 

کمی پایین تر از قسمتی را که بسته بودید با نخ دیکری ببندید.برای محکم تر شن این فقسمت نخ را چند ور بپیچید و بعد ببندید.

 

منگوله

 

اضافه نخ را با استفاده از سوزن به سمت داخل کلاف نخ هایت کنید.

 

منگوله

 

با باز کردن برچسب و بیدن پایین نخ منگوله شما حاضر است. اگر دوسمت کلاف نخ را بسته اید و منگوله کوچکتری می خواهید، کلاف نخ را از وسط ببرید.  منگوله های بیشتری در رنگ های مختلف آماده کنید و از آن ها استفاده کنید.

2. ساخت منگوله با استفاده از کاموا

منگوله حلقه دار

یک کاغذ ضخیم و یا یک مقوا بردارید. طول مقوا به اندازه دو برابر منگوله ای باشد که می خواهید بسازید. دور تا دور کاغذ را نخ یا کاموا بپیچید. سپس کاغذ را آرام خارج کنید . مراقب باشی نخ ها باز نشود و بهم نریزد وسط کلاف نخی که ساخته اید را با نخ محکم ببندید. می توانید به نخ بسته شده در وسط کلاف یک حلقه آویزان کنید. حالا کلاف را از وسط تا کنید و قسمت بالای آن را با نخ ببندید. نخ های بسته دوسر منگوله را با قیچی باز کنید. منگوله حاضر است.به خاطر استفاده از حلقه از این منگوله می توانید  به عنوان زیورآلات یا بند زیپ استفاده کنید.

 

منگوله

 

منگوله بند دار

اگر می خواهید از حلقه استفاده نکنید و منگوله شما نخ داشته باشد از روش زیر برای ذرست کردن منگوله استفاده کنید.  مانند روش قبل با استفاده از کاغذ ضخیم یا مقوا یک کلاف نخ تهیه کنید. حجم این کلاف و اینکه جند بار نخ را دور مقوا بپیچید بستگی به حجم منگوله ای دارد که می خواهید بسازید. بعد از جدا کدن کلاف از کاغذ وسط کلاف را با نخ ببندید.  نخ های بسته را با قیچی باز کنید. تا اینجا تمام کارهایی که انجام شده مانند منگوله قبلی است.

تفاوت این روش با روش قبلی در اینجاست که در روش قبلی   یک حلقه به بند وسط کلاف وصل می شد اما در اینجا یک نخ از نخ های آزاد شده بالا یا پایین کلاف برداشته می شود و از باقی نخ ها جدا می شود و بقیه نخ ها به یک سمت فرستاده می شود. مانند قبل قسمت بالای منگوله را با یک بند نخ  ببندیدو نخ های پایین منگوله را با قیچی مرتب کنید.

 

 

منگوله

 

اگر می خواهید با نخ های ظریف و ابریشمی  منگوله درست کنید ممکن است با خارج کردن کاغذ کلاف نخ شما باز شود. به همبن دلیل کاغذ ر مانند شکل زیر ببرید. با ایجاد شکاف در کاغذ دیگر لازم نیست نخ را از کاغذ جدا کنید تا منگوله را دریت کنید .  نخ را دور سر کلاف نخ ایجاد شده ببندید و بعد آن را از کاغذ خارج کنید. این کاغذ به اندازه طول منگوله است.

 

منگوله

موارد استفاده از منگوله

 

همانطورکهگفتهشدازمنگولههادرزمینههایزیادیمیشوداستفاده کرد.چند مورد استفاده از منگوله را درتصاویرزیرمی بینید.

منگوله

 

استفاده از منگوله در تزیین دستبند ساده.

منگوله

انتهای گیره کاغذ با منگوله تزیین شده است. می توانید از این گیره های زیبا به عنوان نشانگر کتاب استفاده کنید.

 

 

منگوله رنگی

دستبندهای رنگی زیبا با استفاده از منگوله های زیبا.

 

 

منگوله رنگی

ساخت آویز های زیبا برای کیف با استفاده از منگوله های حلقه ار.

 

 

 

منگوله رنگی

 

جا کلیدی ساده و شیک.

 

 

 

منگوله رنگی

گوشواره های زیبا با استفاده از منگوله در کنار مروارید.

 

 

منگوله رنگی

 

منگوله های رنگی در آویز کیف.

 

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

 

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید