مقاله

چند ایده برای تزیینات سفره افطار

تزیین شله زرد

تزیینات سفره افطار

ماه رمضان ماه مهمانی خدا ست. خانم ها سعی می کنند در این ماه سفره های رنگی بچینند و نهایت سلیقه خود را برای پذیرایی از مهمان و چیدن سفره ای زیبا به کار برند. غذاهایی که معمولا در سفره افطار به کار می روند و عضو جدا نشدنی این سفره در مهمانی هاست شامل حلوا و خرما و شله زرد  است. این دسته غذا ها از قدیم بر سر سفره های افطار استفاده می شده است. پیشنهاداتی برای تزیینات غداهای سفره افطار در این متن داده شده است . با مشاهده تصاویر از این ایده ها برای تزیین غذاهای افطار استفاده کنید.

تزیین خرما

اولین چیزی که بر سر سفره برای باز کردن روزه استفاده می شود خرما است. خرما را در تمام سفره های افطار می توان پیدا کرد. شما می توانید به بهترین شکل آن را تزیین کنید و بر سر سفره افطار مورد استفاده قرار دهید.

 

تزیین خرما

یک کار بسیار شیک و ساده برای تزیین خرما استفاده از شکلات است. مقداری شکلات تخته ای را ذوب کنید و سر خرما را داخل آن بگذارید و بیرون بیاورید. خرما را داخل کاغذ مافین قرار دهید و داخل ظرف بچینید.

 

 

تزیین خرما

اگر به دنبال کاری متفاوت برای تزیین خرما هستید می توانید شکل آناناس را امتحان کنید. خرما ها را با خلال دندان دور تا دور اسفنج بچینید. قبل از چیدن خرما بر روی اسفنج حتما روی اسفنج را با سلفون یا فویل آلومینیوم بپوشانید.

 

تزیین خرما

یک کار جالب دیگری که ی توانید با شکلات انجام دهید این است که به طور کامل خرما را در شکلات ذوب شده قرار دهید و بعد از خارج کردن آن از شکلات روی آن را با انواع مغزها تزیین کنید. بهد از خشک شدن شکلات خرما را در کاغذ مافین قرار دهید.

 

 

تزیین خرما

خرما را به شکل آناناس خوابیده تزیین کنید. خرماها را بر روی حلوا یا اسفنج بچینید و از برگ های تره به عنوان برگ آناناس استفاده کنید.

 

 

تزیین خرما

 

سنتی ترین روش خرما که از قدیم مرسوم بوده استفاده از مغز گردو به جای هسته خرماست.

 

تزیین خرما

 

این تزیین فوق العاده شیک و زیباست و نیاز به دقت زیادی دارد و باید وقت بیشتری برای آن بگذارید. حلوا را در اندازه گلهای کوچک قالب بزنید و بر روی خرما بگذارید. چند خرما را بردارید و آنها را از وسط باز کنید و در بین آنها بادام بگذارید تا شکل گلبرگ به خود بگیرد. گلهای ساخته شده را در منار ظزف بچینید.

تزیین شله زرد

شله زرد علاوه بر افطار برای نذری هم استفاده می شود. با استفاده از این ایده ها می توانید ظرف های نذری را نیز با سلیقه تزیین کنید.

 

تزیین شله زرد

استفاده از غنچه گل محمدی به دلیل رنگ زیبای صورتی که دارد برای تزیین شله زرد بسیار مناسب است. در کنار غنچه های گل محمدی می توانید از بادام و پسته نیز استفاده کنید.

 

تزیین شله زرد

در این تصویر نیز تزیین دیگری از شله زرد با گل محمدی و بادام می بینید.

 

 

تزیین شله زرد

شله زرد قالبی شکلی شیک و زیبا از شله زرد است.  به شله زرد در هنگام پخت مقداری پودر ژلاتین حل شده اضافه کنید. در آخر آن را در قالب بریزید دلخواهتان بریزید. بعد از سرد شدن مانند ژله از قالب در می آید.

 

تزیین شله زرد

اگر تعداد مهمانهای شما زیاد است و می خواهید برای هر نفر به طور جداگانه شله زرد سرو کنید این گزینه پیشنهاد خوبی است. شله زرد ها را در لیوان های کوچک بریزید و روی آن را تزیین کنید.

 

 

تزیین شله زرد

یکی از قدیمی ترین روش برای تزیین شله زرد استفاده از پودر دارچین و خلال بادام و پسته است. می توانید پودر دارچین را با استفاده از شابلون بر روی شله زرد بریزید و به آن شکل دهید.

 

تزیین حلوا

حلوا در بسیاری از مراسمات مورد استفاده قرار می گیرد و بر سفره افطار نیز پر طرفدار است. تزیینات زیبایی در تصاویر می بینید از آنها برای تزیین حلوا استفاده کنید.

 

 

تزیین حلوای سفره افطار

ساده ترین و سریع ترین روش برای تزیین حلوا استفاده از نانهای قیفی آماده است. حلوا را در قیف برزید و با قیف آن را داخل نانهای قیفی بریزید.

 

تزیین حلوای سفره افطار

با استفاده از قیف با سر ماسوره درشت حلوا را به شکل گل در بیاورید. می توانید مقداری از حلوا را به رنگ کاکاوویی در بیاورید و حلوایی دورنگ داشته باشید.

 

 

تزیین حلوای سفره افطار

 

حلوای رولی در بسیاری از مراسمات استفاده می شود. این مدل حلوا مانند حلوای قیفی برای مراسماتی که جمعیت زیادی در آن شرکت می کنند مناسب است.

 

تزیین حلوای سفره افطار

یک مدل ساده اما شیک استفاده از بادام و تزیین آن به شکل گل است.

 

 

تزیین حلوای سفره افطار

این مدل تزیین حلوا در نگاه اول کاری دشوار به نظر می رسد ولی کاری بسیار ساده است. شما فقط نیاز به یک سیخ کباب برای تزیین این حلوا دارید.

 

 

تزیین حلوای سفره افطار

تزیینی دیگر با استفاده از بادام و گل محمدی.

 

تزیین حلوای سفره افطار

با استفاده از یک قاشق می توانید این گل رز زیبا را با حلوا درست کتنید. تمام مراحل در تصویر مشخص است.

 

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید