اخبار مد و لباس, استایل و تیپ

نمایش آخرین مجموعه کارل لاگرفیلد بعد از مرگش

 نمایش آخرین مجموعه کارل لاگرفلد بعد از مرگش

در نوزدهم فوریه امسال  برند شنل یکی از برترین طراحان خود را از دست داد. کارل لاگرفیلد یکی از نوابغ صنعت مد و فشن بود. او در سن  هشتاد و پنج سالگی در گذشت. آخرین مجموعه کارل لاگرفلد  لباسهایی بود که توسط او برای برند شنل طراحی شده بود در پنجم مارس  به نمایش گذاشته  شد. در نمایش آخرین مجموعه کارل لاگرفلد افراد مشهور زیادی حضور داشتند. حضور چهره های شناخته شده  و بازیگران مشهور از سراسر دنیا به این مراسم اعتبار خاصی بخشید.

کارل لاگرفلد

کارل اتو لاگرفلد  در 10 سپتامبر سال 1933 در آلمان متولد شد. او در فرانسه به عنوان یک طراح مد و هنرمند زندگی می کرد. لاگرفلد طراح لباس برند شنل و طراح کیف و لوازم چرمی برند فندی در ایتالیا بود. همه کارل را با  موهای بلند سفید و عینک تیره و دستکش های مشکی انگشتیش می شناسند. او همیشه یک استایل ثابت داشت.

 

کارل لاگرفلد

کودکی لاگرفلد

او در کودکی علاقه زیادی به هنرهای تجسمی داشت و در این کار از هنرمندان فرانسوی الهام می گرفت. علاقه او به فرانسه باعث شد که دوره متوسطه را در فرانسه در رشته نقاشی و تاریخ بگذراند.

شروع کار حرفه ای

سال 1955 آغزی برای کارهای حرفه ای لاگرفیلد بود. در رقابتی که در این سال برای طراحی کت  برگزار شد برنده شد و توانست توسط بالمن استخدام شود و دستیار او گردد.مسیر پیشرفت را به سرعت طی کرد و در سال 1958 مدیر هنری ژان پوتو شد. در سال  1964 به رم سفر کرد تا بر روی تاریخ هنر مطالعه کند و برای برند تیزیانو ( Tiziano) کار کند اما به زودی برای برند های  چارز جوردان، کریزیا، چلو، والنتینو طراحی انجام داد. بالاخره د رسال 1967 در شرکت فندی به عنوان طراح استخدام شد. او با ارایه طرحهای خلاقانه خود مورد توجه قرار گرفت و تا پایان عمر با این شرکت همکاری کرد.

 

کارل لاگرفلد

 

کارل لاگرفلد کارل لاگرفلد

همکاری با شنل

در سال 1980 همکاری خود را با شنل آغاز کرد. در آن زمان مدت زیادی از مرگ کو کو شنل طراح یرند شنل نمی گذشت.  کارل این برند را با طرحهای جدیدی که ارایه داد دوباره زنده کرد. حتی طراحی برند شنل که دو حرف سی در هم تنیده است  را او انجام داد. در واقع او دوباره این برند را سرپا کرد.

او افتخارات بزرگی در زمینه مد و فشن دارد. چون با تمام وجود به این کار می پرداخت و جزیی از زندگی او بود. حتی برای اینکه بتواند لباس های طراحی شده هدسی اسلیمان را بپوشد رژیم سختی گرفت که منجر به کاهش وزن چهل کیلوگرمی او شد. این لباسها بسیار تنگ و باریک بودند و او برای اینکه بتواند آن را امتحان کند این تصمیم  را گرفت.  ماجرای کاهش وزن او منجر به چاپ کتابی به عنوان رژیم کارل لاگرفیلد شد.

 

کارل لاگرفلد

کارل لاگرفلد

در گذشت کارل لاگرفلد

لاگرفلد در ژانویه 2019 به بیمارستان منتقل شدو سر انجام  در تاریخ 19 فوریه در پاریس به دلیل سرطان پانکراس درگذشت.

نمایش آخرین طراحی کارل لاگرفلد

نمایش مجموعه شنل با عنوان میراث کارل لاگرفلد برگزار شد. این آخرین مجموعه کارل لاگرفلد بود که به نمایش گذاشته می شد. این نمایش در صورتی برگزار شد که کارل حضور نداشت اما حضورش با طرحهایی که خلق کرده بود حس می شد. قبل از اجرای نمایش صحبت های ضبط شده او به زبان فرانسه پخش شد.  کارا دلوین و کلودیا شفر مدلینگهای معروفی که کارل آنها را به دنیای مد معرفی کرد در این مراسم حضور داشتند. نمایش در فضایی زیبا با منظره ای برفی و خانه های چوبی انجام شد. تمام سطح سالن با برف پوشیده شده بود. با اجرای این دکوراسیون خواسته شده بود فضایی شبیه به کوههای آلپ تدایی شود.. در این مراسم افراد مشهور و بازیگران معروف حضور داشتند. یکی از مدلینگ هایی که بر روی صحنه برفی راه می رفت پنلوپه کروز بود.

 

آخرین مجموعه کارل لاگرفلد برای شنل

 

مدل لباسهای آخرین مجموعه کارل لاگرفلد

مجموعه لباسظهای پاییزی و زمستانی آخرین مجموعه  کارل لاگرفلد در دو رنگ ساه و سفید طراحی شده بود. لباسهایی که به نمایش گذاشته شده بود شامل یک جلیقه و یا کت بلند و گشاد بود که در زیر آن بلوز و شلواری گشاد پوشیده شده بود.کلاه متناسب با لباس و گردنبند های بلند و چند لایه به سبک کلاسیک شنل به همراه این استایل استفاده شده بود. لباسی که پنلوپه کروز با آن دیده شد یک لباس یک دست سفید بود با دامنی کوتاه و پفی. گلسرهایی که برای تزیین مو استفاده شده بود شامل یک رز سفید و روبانی مشکی بود. روبان مشکی چیزی بود که کوکو شنل از آن برای تزیین موی خود استفاده می کرد.

 

آخرین مجموعه کارل لاگرفلد برای شنل آخرین مجموعه کارل لاگرفلد برای شنل آخرین مجموعه کارل لاگرفلد برای شنل

بعد از پایان مراسم نمایش آخرین مجموعه کارل لاگرفلد  آهنگی را که در آخرین نمایش مجموعه شنل در میلان با حضور کارل اجرا شده بود خوانده شد. در واقع این مراسم به عنوان گرامیداشت لاگرفلد برگزار شده بود. ویرجینیا ویارد به عنوان جانشین لاگرفلد در شنل انتخاب شد. او در مراسم حضور اشت. برگزاری این مراسم نشان از تاثیر عمیق کارل در دنیای مد داشت. در آخر تصویری از لاگرفلد به همراه عینک و لباسی که او همیشه بر تن داشت به خنه مد اهدا شد.

 

جانشین کارل

ویرجینیا ویارد و کارل لاگرفلد

کارل لاگرفلد از آن دسته افرادی بود که شاید دیگر در دنیای مد تکرار نشوند. او خدمات و طرحهای جدیدی به دنیای مد ارایه داد که این صنعت را مدیون خود ساخت.

 

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید لباس خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید