اخبار مد و لباس, مقاله

معروفترین آموزشگاههای طراحی لباس و مد در دنیا

معروفترین آموزشگاههای طراحی لباس و مد در دنیا

تصوری که اکثر افراد از صنعت مد و طراحی لباس دارند خیاطی است که پشت چرخ خیاطی نشته و خیاطی می کند. در صورتی که این صنعت جوانب زیادی دارد که در آموزشگاههای  طراحی لباس آموزش داده می شود. در آموزشگاه خیاطی با اصول کشیدن الگو و دوخت لباس آشنا می شوید اما آموزشگاههای طراحی لباس و مد و فشن، مانند یک دانشگاه تمام اصول مد و فشن و تجارت و کسب و کار در این زمینه را در نظر گرفته و آموزش می دهد. مدارس و آموزشگاههای این چنینی به لباس به عنوان یک صنعت نگاه می کند و اصول طراحی و تجارت لباس را آموزش می دهد.

هنر و صنعت مد علاقمندان زیادی را سالیانه به خود جذب می کند. این افراد برای فعالیت در این زمینه به آموزش های آکادمی نیاز دارند. برای یادگیری حرفه ای نیاز به دانشگاه های معتبر هست.آموزش گاههایی که هنرجویان را برای انجام فعالیت حرفه ای در بازار کار آماده کنند.

در دنیا آموزشگاههای مختلفی وجود دارد که ادعای آموزش در این زمینه را دارند. به دلیل سود سرشاری که در این صنعت وجود دارد آموزشگاههای کم کیفیت نیز بسیار پیدا می شود. آموزشگاههای معتبری نیز وجود دارند که در دنیا شناخته شده اند و طراحان بزرگی در آنجا آموزش دیده اند و کار کرده اند. در متن زیر آموزشگاههای معتبر در دنیا معرفی شده است.

معروف ترین آموزشگاههای مد و لباس در آمریکا

نیویورک یکی از شهر های فعال در زمینه مد و لباس است. یکی از آرزوهای طراحان لباس فعالیت در این شهر است. همانطور که برند های مختلفی در این شهر فعال است، آموزشگاههای زیادی نیز در این شهر مشغول آموزش هنرجویان هستند. در زیر دو آموزشگاه مهم و معتبر در این شهر معرفی شده است.

۱. Parsons معروفترین کالج مد و لباس در دنیا

پارسنز را می توان معروفترین و قدیمی ترین موسسه در زمینه مد و لباس در دنیا نام برد. این موسسه در تاریخ 1896 تاسیس شد و اولین دانشگاه بود که در زمینه طراحی مد هنر جو پذیرفت. افراد مشهور زیادی در این موسسه آموزش دیده اند. افرادی مانند آنا، تام فورد، الکساندر ونگ، مارک ژاکوب، جاسپر کونران، اسکات سالوادور، الکساندر کالدر از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند. یکی از مزیت هایی که این دانشگاه دارد ارتباط دانشجویان با فارغ التحصیلان است. دانشجویان می توانند از آنها مشاوره بگیرند و به توسعه فعالیت خود بپردازند. افراد فارغ التحصیل از این موسسه به راحتی می توانند جذب بازار کار شوند و به برند های معروف معرفی می شوند.

پاسنز جزء آموزشگاههای طراحی لباس گران در دنیا به شمار می رود. هزینه که یک دانشجو سالیانه پرداخت می کند حدود 46800 دلار می باشد. اما این هزینه در برابر آموزش های حرفه ای و موقعیت شغلی که فرد بعد از فارغ التحصیلی پیدا می کند ناچیز است. رشته هایی که در حال حاضر در این دانشگاه تدریس می شود شامل تئوری هنر، مدیا و تکنولوژی، محیط سازه، استراتژی خدمات و اکوسیستم و در نهایت مد می باشد.

 

آموزشگاههای طراحی لباس پارسنز

 

 

2-  (Fashion Institue of Technology  (FIT موسسه فناوری مد

دومین موسسه پر طرفدار در زمینه مد و لباس ، موسسه طراحی مد می باشد. این موسسه که در نیویورک واقع شده است به صورت تخصصی در زمینه طراحی لباس و مد فعالیت می کند. دو رشته پر طرفدار این دانشگاه fashionn design , fashion bussines manegement است. این دانشگاه برای افرادی که اهل نیویورک هستند تصحیلات ویزه ای قرار داده است. هزینه شرکت در کلاسهای این دانشگاه برای افراد عادی حدود 10096 دلار است و برای شهروندان نیویورکی حدود 3335 دلار. سطح علمی این دانشگاه بسیار بالاست به صورتی که ان را در حد دانشگاه MIT می دانند. فارغ التحصیلانی مانند  کارولینا هررا ، مایکل کورس و کالوین کلین که در این دانشگاه آموزش دیده اند و در صنعت مد و خیاطی شناخته شده اند، نشان دهنده سطح بالای علمی این دانشگاه می باشد.

 

آموزشگاههای طراحی لباس پارسنز

در آموزشگاههای طراحی لباس FIT هنرجو با طیف وسیعی از آموزش ها در زمینه هنر و مد و طراحی آشنا می شود. روشها و دوره های خلاقانه ای که برگزار می شود موجب می شود افراد ماهری به صنعت مد معرفی شوند و به راحتبی بتوانند در این صنعت فعالیت کنند . افراد علاقمند به طراحی جواهرات نیز می توانند در دوره های تخصصی این دانشگاه شرکت کنند.

3- کالج مد ساوانا

یکی دیگر از دانشگاههای معروف در زمینه مد و لباس، کالج ساوانا ست. این کالج در ایالات متحده قرار دارد و طبق رده بندی انجام شده جزء پنجمین دانشگاه برتر در زمینه مد بشمار می رود. افرادی که قصد ورود به این دانشگاه را دارند می توانند از بورسیه YMA استفاده کنند.این بورسیه سالانه از طریق بنیاد YMA به دانشجویان اعطا می شود. دوره های آموزشی این دانشگاه به صورت حضوری و مجازی انجام می شود. دانشجویان از سراسر جهان می توانند در دوره های آنلاین شرکت کنند.دانشجویان خارجی  حدود 14 درصد از دانشجویان را تشکیل می دهند.

 

آموزشگاههای طراحی لباس ساوانا

4- دانشگاه توماس جفرسون

دانشگاه توماس جفرسون پانزدهمین دانشگاه برتر دنیا در زمینه مد و فشن می باشد. این دانشگاه در فیلادلفیای ایالات متحده قرار دارد. صاحبان برند هایی چون Urban out fittersT, Nannette, Donna karan, tommy Hilfiger, BCBG Maxaria از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.سالیانه افراد زیادی از سراسر جهان برای تحصیل و آموزش در رشته های مرتبط با طراحی لباس و فشن به این دانشگاه میروند.

 

معروفترین آموزشگاههای طراحی لباس و مد انگلستان

سایت بیزینس فشن اسامی دانشگاههای برتر در زمینه مد و فشن را اعلام کرد که در میان آنها تعداد زیادی دانشگاه انگلیسی قرار دارد. انگلستان یکی از اولین مقصد های افراد برای تحصیل در رشته های مربوط به مد و لباس است. با وجود هزینه های بالای تحصیل در این رشته اما هنوز جزء کشورهای مقصد برای هنرجویان به شمار می رود. برای تحصیل در دانشگاههای انگلیس باید هزینه سالیانه 8 تا 10 هزار دلار را در نظر داشته باشید.

1- Central Saint Martin دانشگاه سن مارتین

دانشگاه سن مارتین در سال 1854 تاسیس شد. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاهها در زمینه مد و لباس است. اگر به دنبال دانشگاهی معتبر در زمینه مد و لباس در لندن می گردید، سن مارتین گزینه بسیار خوبی است. از جمله فعالیت های شاخص این دانشگاه طراحی پارچه و جواهرات است. در میان فارغ التحصیل های این دانشگاه می توان از الکساندر مک کویین ، پاول اسمیت ، استلا مک کارتنی و کریستوفر کین نام برد. از ویژگی های مثبتی که دانشگاه سن مارتین دارد این است که برای برخی رشته ها از طرف دولت کمک هزینه تحصیلی پرداخت می شود. افراد اروپایی می توانند از این کمک هزینه و تخفیفات ویژه استفاده کنند. هزینه سالیانه تحصیل برای افراد اروپایی 10500 دلار و برای افراد غیر اروپایی 27500 دلار می باشد.

 

آموزشگاههای طراحی لباس سن مارتینز

دوره های کوتاه مدت آموزشی نیز برای علاقمندان ارائه می شود. علاقمندان به هنر مد و فشن می توانند از این دوره های کوتاه مدت برای تکمیل کار خود استفاده کنند. دوره های کوتاه مدت شامل دوره طراحی سه بعدی، مدیریت کسب و کار، ارتباط در حوزه مد، الگوسازی مد، هنر های زیبا، کسب و کار مد، طراحی مد، استایل سازی مد، گریم، عکاسی مد می باشد. دوره طراحی مد به مدت 11 هفته و در 6 گرایش برگزار می شود.

2- London college of fashion کالج فشن لندن

کالج فشن لندن از طرف سایت بیزینس فشن به عنوان هشتمین دانشگاه مورد توجه دانشجویان مد و لباس اعلام شد. این دانشگاه جزء معروفترین دانشگاهها در زمینه مد در اروپا شناخته شده است. دوره های کاملا تخصصی و حرفه ای از ویژگی های این موسسه می باشد. تا کنون بیش از 5000 نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. دراین دانشگاه علاوه بر آموزش مد و طراحی لباس، سایر رشته های مد مانند بازاریابی و تجارت نیز تدریس می شود.

آموزشگاههای طراحی لباس لندن

3- kingston کالج کینگستون لندن

کینگستون یکی از برترین دانشگاههای مد و لباس در اروپا به حساب می آید. سایت بیزینس فشن این دانشگاه را در رده سوم برترین دانشگاههای طراحی لباس و مد قرار داده است. افراد مشهوری چون فلیپه باپتیستا و سوفی هولمه از آن فارغ‌التحصیل شده اند. دوره کارشناسی در این دانشگاه دوسال طول می کشد. در سال اول دانشجویان بر روی طراحی دو بعدی و سه بعدی و عکاسی مد و برش الگو و دوخت کار می کنند. در سال دوم دانشجو به صورت عملی کار را تجربه می کند. پرژه های مختلفی به دانشجو داده می شود و دانشجو فرصت این را پیداغ می کند با نخبگان مد همکاری داشته باشد. از مزیت های تحصیل در این دانشگاه شرکت در دوره های کار آموزی و انجام ککارهای عملی است. هزینه تحصیل در کینگستون مانند هزینه ی دانشگاه سن مارتین است.

 

آموزشگاههای طراحی لباس کینگستون1

 

آموزشگاههای طراحی لباس کینگستون1

4- ( Royal College of Art  ( RCAکالج سلطنتی هنر

کالج سلطنتی هنر یکی از برترین دانشگاههای هنر طراحی لباس در لندن بشمار می رود.این دانشگاه تا دوره کارشناسی دانشجو می پذیرد. افرادی مانند آسی کلارک و کریستوفر بیلی (طراح مد و مدیر ارشد اجرایی شرکت بربری) در این دانشگاه هنر طراحی لباس را آموخته اند. هنر های دیگری چون طراحی جواهرات و سایر منسوجات زنانه در این دانشگاه اموزش داده می شود. از مزیت های این کالج می توان به ارتباط ان با خانه های مد لندن نام برد که فرصت آشنایی با برترین ها را به دانشجویان و هنرجویان فراهم می کند. اگر به دنبال کار کردن با برند های مطرح دنیا مانند پرادا، بربری، ژیوانشی و لویی ویتون هستید این دانشگاه را حتما انتخاب کنید. این دانشگاه سالیانه دانشجویان کمی پذیرش می کند  و هزینه تحصیل در این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاههای لندن بیشتر است. هزینه سالیانه 30750 پوند هزینه تحصیل در این دانشگاه است.

معروفترین دانشگاههای مد و لباس در پاریس

پاریس از گذشته تا کنون به داشتن طراحان حرفه ای و خلاق در زمینه مد و لباس شهرت دارد. هرچند امروزه کشورهای دیگری مانند نیویورک و لندن پیشرفت های زیادی در زمینه مد و لباس داشته اند اما هنوز که هنوزه این کشور با نام مد و لباس گره خورده است. مساعدت های مالی این کشور به دانشگاهها باعث کاهش هزینه های تحصیل در این کشور شده است. این امر باعث شده این کشور همچنان به عنوان مقصدی برای علاقمندان یادگیری هنر مد باشد.

1-  ESMOD اسمد 

این دانشگاه در سال 1841 تاسیس شد. این دانشگاه بین المللی دارای 22 شعبه در سراسر دنیا می باشد. دانشگاه مرکزی آن در پاریس قرار دارد. این دانشگاه اولین دانشگاه در زمینه مد و لباس می باشد. این دانشگاه سالانه 700 دانشجوی جدید پذیرش می کند. هزینه تحصیل در دانشگاههای اسمد سالیانه 10550 یورو برای کارشناسی و 12900 یورو برای کارشناسی ارشد است. این دانشگاه به داشتن الگو های اختصاصی شناخته شده است. اختراع مانکن لباس به نام این دانشگاه ثبت شده است.

آموزشگاههای طراحی لباس اسمد

2- آکادمی بین المللی مد پاریس IFA

IFA  یکی از برترین دانشگاههای فعال در حوزه مد و لباس در پاریس است. هم اکنون 1200 دانشجو از 50 کشور جهان در تمام شعبات آن فعالیت دارند. این دانشگاه در دو کشور آسیایی فعال در زمینه مد، چین و ترکیه شعبه دارد و فرصت خوبی برای کارآموزی دانشجویان فراهم کرده است. در دوره کارشناسی هنر جویان با نیاز های دنیای مد آشنا می شوند و در دوره ارشد آموزش های تخصصی درباره لوکس گرایی به آنها داده می شود. در واقع این دانشگاه پیشرو در  لوکس گرایی مد است. هدف این دانشگاه تنها تربیت طراح مد و لباس نیست بلکه به دنبال تربیت افرادی برای مدیریت بازار مد و لباس است.

 

آموزشگاههای طراحی لباس IFA

3- آکادمی اوت کوتور پاریس

این آکادمی با وجود دانشجوهای کمی که در سال تربیت می کند، در دنیا شناخته شده است. این دانشگاه سالانه صد دانشجو در زمینه مد و فشن پذیرش می کند. این دانشگاه رابطه نزدیک با انجمن کوتور فرانسه دارد. این رابطه جزء ویژگی های خاص دانشگاه اوت کوتور به شمار می رود. ایو سن لورن و ولنتینو و آندره کورژ جزء فارغ التحصیلان این دانشگاه به حساب می آیند. هزینه سالیانه تحصیل در این دانشگاه به نسبت زیاد است. دانشجوویان باید هزینه سالیانه 13000 تا 14000 یورو پرداخت کنند.

معروف ترین دانشگاههای طراحی لباس و مد در ایتالیا

ایتالیا همیشه کشوری پیشرو در زمینه هنر بوده است. پیشینه تاریخی هنری این کشور آن را به پایتخت هنر مبدل کرده است. ایتالیا در رقابت با کشور های مطرح در زمینه مد و لباس توانسته رقابت داشته باشد. صنعت مد و فشن در شهر های ایتالیا به خصوص میلان فعال است و آن را به پایتخت مد در ایتالیا تبدیل کرده است.

در دوره کارشناسی در دانشگاههای میلان دروس مربوط به بررسی بازار کسب و کار در زمینه طراحی مد پرداخته می شود تا دانشجویان با بازار این حرفه آشنا شوند. طراحی پارچه های خلاق و نو آورانه از دیگر مواد درسی این دوره می باشد. در کنار دوره های تئوری کارگاههای عملی و خلاقانه نیز ارائه می شود.

1-انستیتو مارانگونی(Istituto Marangoni)

مارانگونی جزء دانشگاههای مطرح و معتبر ایتالیا در زمینه مد و لباس می باشد. این دانشگاه شامل سه شعبه می باشد. شعبه اصلی در میلان و دو شعبه دیگر در پاریس و لندن قرار دارد. این دانشگاه در رشته های طراحی مد و کسب درآمد و خرید مد و مدیریت برند سالیانه دانشجو می پذیرد. شهریهدانشگاه بسته به رشته ای که فرد شرکت می کند بین 16 تا 21 هزار یورو متغییر است. در میان فارغ التحصیلان این دانشگاه اسامی افرادی مانند فرانکو موسکینو (franco moschino) و دومنیکو دولچه (Domenico Dolce) دیده می شود.

آموزشگاههای طراحی لباس مارانگونی

2- دانشگاه پلی تکنیک میلان

از دیگر دانشگاههای معتبر در زمینه مد و فشن ایتالیا می توان دانشگاه پلی تکنیک را نام برد. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه در زمینه معماری و طراحی و مهندسی در ایتالیاست. ویژگی خاصی که در این دانشگاه دیده می شود هزینه پایین تحصیل است. هزینه ای که دانشجو برای تحصیل در این دانشگاه می پردازد بین 883 یورو تا 3886 یورو در سال می باشد که این مقدار نسبت به سایر دانشگاههای برتر دنیا بسیار پایین است.

 

آموزشگاههای طراحی لباس پلی تکنیک

 

3-موسسه POLIMODA پلی مدا

در میان آموزشگاههای طراحی لباس که معرفی شد، پلی مدا مرکز خصوصی آموزش صنعت مد در فلورانس ایتالیا است.شعبه دوم این موسسه در پراتو در زمینه بافت و طراحی پارچه فعال است. دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دوره های کوتاه مدت در این موسسه برگزار می شود. جالب است بدانید آموزش ها بر اساس تجربیات اساتید و نیاز و پیشرفت مد در جامعه تدریس می شود.چیزی که باعث شهرت این موسسه شده حضور 70 درصدی دانشجویان خارجی در پلی مدا است. روند آموزش به صورتی است که دانشجویان خلاق تربیت شوند و مجموعه های متفاوت توسط انها تولید شود.

یک دانشجو که وارد این موسسه می شود.در سال اول شروع به یادگیری دروس پایه می کند و در سالهای بعد آموزش های تخصصی داده می شود و در پایان سال سوم دانشجو باید بتواند یک مجموعه به نام خودش طراحی کند و ارائه دهد. در سال چهارم و با انتخاب رشته تخصصی برای ارائه کالکشن در یک شوی لباس آماده می شود. طی آموزشی که دانشجو از بدو ورود تا فارغ التحصیلی می بیند مهارت کامل برای طراحی کالکشن مخصوص به خود را پیدا می کند.

دانشجو در تمام دوره تحصیل در سمینارهایی که توسط افراد مطرح در زمینه مد برگزار می کنند شرکت می کنند همچنین باید در این مدت در فشن شوهایی که در اروپا برگزار می شود شرکت کنند. آموزش ها بیشتر کاربردی و عملی بوده و کمتر محدود به کلاس درس و تئوری می شود.

 

 

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینکرا ببینید

اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

 

 

 

 

 

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید