مقاله

غذاهای چربی سوز برای رژیم لاغری

غذاهای چربی سوز

غذا های چربی سوز کدامند؟

ترک غذا خوردبه خاطر لاغر شدن برای افراد چاق بسیار سخت است. فردی که همیشه عادت به خوردن غذا داشته نخوردن برای او بسیار دشوار است. به همین دلیل همه به دنبال رژیم غذایی هستند که همچنان بتوانند غذا بخورند و در عین حال لاغر شوند. با اینکه موثر ترین راه برای لاغری ورزش کردن است اما می توانید از غذا های کم کالری و موثر در چربی سوزی نیز استفاده کنید. استفاده از غذاهای به اصطلاح چربی سوز و همچنین پروتیین ها به کاهش وزن کمک می کند. در حالی که این دسته غذا ها را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید باید غذا های پرکالری و چرب و شیرین رانیز از برنامه غذایی خود حذف کنید.

1.ماهی سالمون

 

سالمون غذای چربی سوز

پروتیین از منابع غذایی مهم در رژیم های لاغری است و بدن را وادار به چربی سوزی می کند. ماهی سالمون دارای اسید های چرب مفید امگا 3 بالایی است.امگا 3 بسیار مفید برای  مغز، قلب، مفصل و روده است. علاوه بر این امگا 3 در کاهش اشتها نیز موثر است و باعت سوختن چربی های مضر در بدن می شود.

2. گریپ فروت

 گریپ فروت

ترکبات موجود در گریپ فروت به انسولین در بدن کمک می کند. این میوه در سوخت قند و چربی در بدن بسیار موثر عمل می کند.

3. گردو

 

walnuts-replace-1526480718

گردو سرشار از اسید چرب امگا 3 می باشد. گردو در رژیم های کم گلیسمی جایگاه ویژه ای دارد. گلیسمی شاخص است برای اندازه گیری میزان قندی که بعد از مصرف کربوهیدرات ها وترد بدن می شود. بدیت ترتیب بعد از خوردن گردو میزان امگا 3 بالایی دریافت می کنید بدون اینکه میزان قند خون شما تغییری کند. همچنین این ترکیب مفید در چربی سوزی به بدن شما بسیار کمک خواهد کرد.

4. کلم

 

kale-fat-burning-foods-1526481196

کلم از دسته سبزیجاتی است که معمولا در تمام خانه ها وجود دارد. سالاد را می توان جز جدا نشدنی در سفره غذای ایرانی ها نام برد که کلم از ترکیبات اصلی آن محسوب می شود. کلم ماده غذایی قلیایی سرشار از فیبر است و در طولانی تر شدن مدت سیری فرد و کاهش سطح گلوکز  موثر است. از مزایای دیگر این سبزی می توان وجود آهن و منیزیم را نام برد که بدن طی رژیم به آن نیاز دارد و در کاهش استرس موثر است.

5.و روغن زیتون

olive-oil-fat-busting-foods-1526481514

بر خلاف رو غن های مضر و اسید های چرب اشیاع، روغن زینون با وجود اسید چرب امگا 3 برای بدن بسیار مفید است. اگر از روغن زیتون در طبخ غذا های استفاده کنید می توانید بر روی کاهش اشتهای خود موثر باشید.

6. تخم کتان

تخم کتان

 

از تخم کتان در سالاد و غذا های خود استفاده کنید. تخم کتان دارای اسید آلفا لینولنیک نوعی از اسید چرب امگا 3 است که می تواند در سوخت و ساز بدن شما کمک کند.

7.چای سبز

green-tea-fat-burning-foods-1526486785

چای سبز به غده تبرویید در تولید هورمون تریروکسین کمک می کند.  به این صورت متابولسیم  تا چند ساعت بعد از مصرف چای ادامه می یابد.

8.ببرنج قهوه ای

brown-rice-1526487059

به جای مصرف برنج سفید از برنج قهوه ای استفاده کنید. برنج قهوه ای حاوی مقدار بالایی کروم است. کروم به کاهش قندخون و درنتیجه کاهش ذخیره چربی کمک می کند.

 

9.تخم مرغ

eggs-1526494246

گفته شده مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه باعث کاهش چربی های شکمی می شود. تخم مرغ منبع غنی پروتیین می باشد. البته سفیده تخم مرغ دارای کالری کمتری نسبت به زرده آن می باشد. همچنین سعی کنید از تخم مرغ آب پز استفاده کنید تا کالری دریافتی شما کاهش یابد.

10.جو

جو

اگر به دنبال منبع سالمی برای کربوهیدرات هستید سراغ جو بروید. جو دارای فیبر بالا و دیر هضم است. این ترکیب به مدت بیشتری در دستگاه گوارش باقی می ماند.  بنابر این شما به مدت بیشتری احساس سیری می کنید.

11.موز

موز

بر خلاف تصور عموم موز چاق کننده نیست. موز حاوی پتاسیم می باشد. پتاسیم به بدن شما کمک می کند که مواد معدنی و مایعات را در سلول های خود و خارج از آن تنظیم و به طور بالقوه متابولیسم پایه را افزایش دهد.

12.فلفل قرمز

فلفل قرمز

اضافه کردن ادویه های گرم مانند فلفل قرمز می تواند در کاهش وزن موثر باشد. فلفل قرمز به دلیل داشتن کپسایسین که باعث ایجاد حس سوزش می شود، با تولید گرما و سوختن چربی و مصرف کالری باعث کاهش وزن می شود.

13. هل و دارچین

هل و دارچین

از ادویه جات های مهم  چربی سوز می توان هل و دارچین را نیز نام برد. میزان انسولین را با کاهش قند خون کاهش می دهد و در نهایت بر میزان چربی دور شکم موثر خواهد بود. افراد علاقه مند به شیرینی می توانند به جای شکر از هل و دارچین به عنوان طعم دهنده استفاده کنند.

14.لوبیا و حبوبات

حبوبات

حبوبات منبع غنی پروتیین می باشد که در عضله سازی و سوخت چربی کمک می کند.همانطور که گفته شد پروتیینها جز دسته غذاهای چربی سوز می باشند. حبوبات دارای مقدار بالایی فیبر غیر محلول و غیر محلول می باشند که تجزیه آنها را در دستگاه گوارش کند می کند. بنابر این جز دسته ترکیبات با گلیسیم پایین می باشد و با کم کردن گلوکز موجود در خون ذخیره چربی در بدن را کاهش می دهد.

15. زرد چوبه

زرد چوبه

یکی از قهرمانان مبارزه با چاقی زرد چوبه است. خوشبختانه زرد چوبه از ادویه های چر مصرف در آشپزخانه هاست. این ماده ضد التهاب از رشد بافت چربی جلوگیری می کند.

16. مارچوبه

مارچوبه

مارچوبه ماده جالبی است. یک فنجان مارچوبه دارای 27 کالری انرژی است و چربی سوز مفیدی می تواند باشد در صورتی که دارای مواد مغذی فراوانی است. در برابر این میزان انرژی کم ،2.7 گرم فیبر و 3 گرم پرتیین دارد.

مطالب مرتبط

[flm_button link_address=”https://honarane.com/22-روش-ساده-برای-کاهش-وزن-فوری” icon_placement=”Left” button_text=”۲۰ نکته ساده و آسان برای کاهش وزن سریع” button_size=”XS” button_color=”Blue” button_style_3d=”D3″ rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://honarane.com/کم-کردن-سایز” icon_placement=”Left” button_text=” ۹ ترفند برای کم کردن سایز، دو سایز لاغر تر دیده شوید” button_size=”XS” button_color=”Blue” button_style_3d=”D3″ rounded_corners=”3″]

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید