آموزش خیاطی, مقاله

دوخت جوراب مجلسی توری

جوراب مجلسی

دوخت جوراب مجلسی توری

حتما برای مجالس از جوراب یا جوراب شلواری استفاده کرده اید. داشتن جوراب و جوراب شلواری های رنگی برای خانم ها از ملزومات مهمانی به حساب می آید. معمولا برای ست کردن با هر لباس یک رنگ خاصی جوراب مورد نیاز است. در این مطلب آموزش دوخت جوراب مجلسی را خواهید دید. شما با این آموزش به راحتی می توانید برای خود جوراب شیشه ای بدوزید و آن را تزیین کرده و در مجلس و مهمانی های خود استفاده کنید. این مدل جوراب برای پیراهن و یا دامن های به بلندی زیر زانو مناسب است. می توانید از تورهای طرحدار یا ساده استفاده کنید که جوراب های متفاوتی برای شما ایجاد می کند. تزیینات جوراب می تواند با مروارید و سنگ و پولک ویا با طرحها و گل های آماده انجام شود. حتی می توانید با استفاده از تکه های گیپور لباس خود جوراب را تزیین کنید و جورابی ست با لباس داشته باشید.

وسایل مورد نیاز

وسایل مورد نیاز

وسایلی که احتیاج دارید:
مقداری تور شیشه ای و نازک وکشی
جوراب
قیچی
چرخ خیاطی
اتو

وسایل تزیین  لباس مانند مروارید و سنگ و پولک و…..

روش دوخت

پارچه را دولا کرده و به صورتی قرار دهید که حالت کشی به صورت افقی قرار بگیرد. طول پارچه بستگی به طول جوراب شما دارد.

دولای بسته پارچه

برای دوخت جوراب نیاز به الگوی خاصی نداریم. یک لنگه جوراب بردارید و از آن به عنوان الگو ستفاده کنید. جوراب را در کنار دولای بسته پارچه قرار دهید. جوراب را طوری روی پارچه بگذارید که پاشنه آن در قسمت پشت قرار بگیرد.

برش جوراب مجلسی

یک سمت پارچه را با فاصله از جوراب ببرید. یک سمت جوراب که در دولای بسته قرار گرفته برش زده نمی شود. اینقسمت بر روی پا قرار می گیرد بنابراین نباید درز داشته باشد.

برش جوراب مجلسی

پارچه هایی که برای دوجفت جوراب مجلسی استفاده می شود را طوری کنار هم قرار دهید که دوجفت جوراب کاملا قرینه یکدیگر شوند. سپس پارچه را با فاصله از جوراب علامت گذاری کنید و برش بزنید.

دو لنگه جوراب

برای دوخت پارچه از سوزن مخصوص پارچه های ظریف و کشی استفاده کنید. می توانید ساده یا زیگزاگ دوخت بزنید.اتو را بر روی درجه حرارت پایین قرار دهید و درزها را اتو کنید.

دوخت جوراب

بالای جوراب مجلسی نیاز به کش ندارد. این مدل جوراب به پا نمی چسبد و به صورت آزاد روی پا قرار می گیرد. شما می توانید با تزیین جوراب یک جفت جوراب مجلسی زیبا برای مجالس و مهمانی های خود داشته باشید. چند مدل جوراب تزیین شده در تصاویر زیر قرار داده شده است.

جوراب

مدلهای دیگر از جوراب مجلسی تزیین شده:

جوراب مجلسی

این مدل جوراب با گلهای آماده تزیین شده است. گلهای آماده بر روی ساق جوراب دوخته شده. گلهای آماده در طرح و رنگهای مختلفی وجود دارد که می توانید آنها را از خرازی ها تهیه کنید. حتی می توانید گلهای بزرگ تر و یا با رنگهای متضاد با تور استفاده کنید.

جوراب مجلسی

می توانید برای تزیین جوراب از پارچه های اکلیلی استفاده کنید و یا روی جوراب را با چسب اکلیلی طرح بندازید.

جوراب مجلسی

در اینجا از پارچه دانتل استفاده شده .پارچه مورد استفاده می تواند از جنس لباس باشد.

 

جوراب مجلسی

در این تصویر می بینید که قرار گرفتن بندهای کفش بر روی جوراب باعث تزیین و زیبایی آن شده و جوراب توسط این بندها در قسمت مچ پا ثابت نگه داشته شده است.

 

جوراب مجلسی

شما می توانید برای تزیین جوراب از خز و روبان نیز استفاده کنید.قسمت پنجه ها با خز پوشانده شده است و دور مچ پا با روبان بسته شده . این سبک تزیین جوراب آن را به یک کفش روفرشی تبدیل کرده است . پارچه مورد استفاده در اینجا از جنس تور طرحدار است که جلوه و زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

مطالب مرتبط

انواع ساق دست های مجلسی و مناسب مهمانی ها را در اینجا ببینید

 

آموزش دوخت دستکش به همراه الگو را در این بخش ببینید

 

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید