مقاله

ده فیلم و سریال برتر درباره مد و فشن

ده فیلم و سریال برتر درباره مد و فشن

اگر شما هم عاشق دنیای مد و فشن هستید و برای ایده گرفتن، الهام بخشی، سرگرمی و یا هر مورددیگری دوست دارید تا فیلم و سریال‌هایی با طعم فشن و حال‌و‌هوای دنیای مد و رنگ‌ها ببینید، با ما در این معرفی جذاب همراه باشید.

1- امیلی در پاریس | Emily in Paris

سریال امیلی در پاریس تا کنون در دو فصل، ساخته و پخش شده است. در این دوفصل توانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب کند و تاثیر خوبی بر روی مخاطبان خود داشته باشد.  داستان رنگی و شاد، لوکیشن‌های جذاب سریال که در پاریس هستند، لباس‌های خاص و زیبا و فضای فانتزی حاکم بر سریال میتواند چند ساعتی حال خوشی را برای شما به همراه داشته باشد.

از این سریال به راحتی میتوان برای استایل‌های جذاب ایده گرفت. مخصوصا اگر خیاط باشید بتوانید برای خودتان این لباس‌ها را بدوزید 🙂

خلاصه سریال امیلی در پاریس :

یک زن جوان امریکایی از غرب میانه توسطیک شرکت بازاریابی در پاریس استخدام می‌شود تا دیدگاه امریکایی در مورد مسائل را به آن‌ها ارائه دهد.

امتیاز IMdB :  هفت‌و‌نیم از ده

این سریال نقدهای مختلفی از سوی فرانسوی‌ها و فشنیست‌ها دریافت کرده است اما اگر علاقمند باشید میتواند سرگرم کنندهو الهام بخش باشد.

2- سریال کیتی کین | Katy Keen

این سریال نسبت به سریال امیلی، تمرکز بیشتریروی مبحث فشن دارد چون داستان درباره دختری است که هم خیاط است و هم طراح لباس و علاقمند به بزرگ شدن در این مسیر دارد و برای رسیدن به هدفش تلاش‌های زیادی میکند. این سریال نیز مانند سریال قبل فانتزی به شمار می‌آید اما سریالی سرگرم کننده و جذاب است مخصوصا اگر دوست داشته باشید تا بدانید در پشت صحنه فروشگاه‌ها و رقابت‌هایشان چه خبراست !

خلاصه داستان سریال کیتی کین:

داستان درباره رویاهای دختری است که برای رسیدن به آرزوی همیشگی‌اش یعنی طراح مد شدن تلاش میکند. کتی در مغازه‌ای مجلل در نیویورک مشغول فعالیت است.

امتیاز imdb : شش از ده

در این سریال علاوه بر ماجراهای کیتی با اتفاق‌های زندگی دوستان او نیست مواجه میشویم که هر کدام مشغول روال زندگی خود هستند و شاهد چالش‌های آموزنده زندگی آنها هستیم. متاسفانه این سریال فقط در یک فصل پخش و تمام شد.

3- مسابقه Project Runaway

پروژکت رانوی در واقع یک مسابقه تلویزیونی است و نه یک سریال . این مسابقه قسمت‌های زیاد و مختلفی دارد و برای فهالان مد و فشن بسیار مفید و آموزنده است. چرا که در کشور ما به دلیل نوپا بودن این مباحث، از اطلاعات واقعی دنیای فشن عقب هستیم.

خلاصه داستان : هدی کلوم میزبان تعدادیازطراحان مد لباس است که می‌خواهند از این راه وارد صنعت رقابت شوند. هر هفته یک طراح پس از نمایش کار خود در جلو داوران حذف می‌شود.

امتیاز IMdB : هفت از ده

4- مستند زرد ممنوع است | Yellow is forbidden

این مستند از پشت صحنه ایده پردازی، طراحی، تولید و اجرای لباس آیکانیک ریانا در مراسم مت‌گالای 2015 است. خالق این لباس بقرند چینی گوپی بود. این برند که در سطح اوت کوتور فعالیتمیکند اغلب فرهنگ غنی چین را در کارهایش ترکیب میکند. تماشایاین مستند زیبا قطعا برای شما آموزنده و مفید خواهد بود.

خلاصه داستان مستند زرد ممنوع:

یک طراح شجاع و رویاپرداز از قلب چین با لباس زرد سیندرلایی برای ملکه متگالا یعنی ریانا برای همیشه ماندگارمیشود.

امتیاز IMdB: هفت از ده

5- فیلم سینمایی کروئلا | Cruella

داستان در مورد این است که دختری است که دو شخصیت مهربان *استلا* و خشمگین *کروئلا* دارد . این دختر در انگلیس زندگی میکند و مادرش *مهماندار خانه ی مادر اصلی او* را از دست داده و میخواهد گردنبندی که مادرش به او داده و ارثش بوده را از مادر اصلی اش پس بگیرد و با مشکلاتی مواجه میشود. او از طریق طراحی لباس وارد فروشگاه بزرگی می‌شود و پیشنهاد همکاری از برندی معتبر دریافت میکند.این فیلم بر اساس انیمیشن صد و یک سگ خالدار ساخته شده و تغییراتی نیز دارد.

فضای حاکم بر سریال بر اساس دنیای فشن و خیاطی است و شما را مجذوب خود میکند.

امتیاز IMdB : هفت از ده

6- فیلم بدرفتار |Misbehavior

بدرفتار یک فیلم سینمایی اجتماعی با موضوع انتخاب زیباترین زن سال است. این فیلم درواقع روایتی کوتاه درباره مسابقات زن شایسته و نحوه انتخاب آن‌ها است.

خلاصه داستان : این فیلم وقایع مسابقه زیباترین دخت دنیا که یک مسابقه بین‌المللی زیباییاست را ارائه می‌دهد. در دهه‌ی هفتاد برای اولین باریک زن سیاهپوست برنده این مسابقه می‌شد که داستان‌هایی با خد به همراه دارد.

امتیاز IMdB : شش از ده

7- فیلم خیاط | dRESSMAKER

خیاط محصول سال ۲۰۱۵، اقتباسی موفق از کتابی به همین نام است. کیت وینسلت (Kate Winslet) که حضورش در فیلم فوق موفق «تایتانیک» فراموش‌نشدنی است، این بار در نقش خیاطی ظاهر می‌شود که پس از مدت‌ها به شهر زادگاهش بازمی‌گردد.

خیاط داستان که تجربه‌های تلخی را در شهر کوچک زادگاهش از سرگذرانده و به واسطه اتهامی بی‌مورد و بی‌اساس از شهر تبعید شده بوده، بازمی‌گردد تا از مادر بیمارش پرستاری کند. اما داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود و به نظر می‌رسد که او به دنبال چیزی بیش از مراقبت از مادر است: انتقام.  در این فیلم هم ردپای مد و فشن برای طرح داستانی جذاب و پرکشش دیده می‌شود.

8- کوکو قبل از شنل |Coco Before Chanel

آدری توتو (Audrey Tautou) در فیلم بی‌نظیر «زندگی شگفت‌انگیز امیلی پولن» خود را برای همیشه به عنوان بخشی از حافظه سینمادوستان ثبت کرد. این بار هم در فیلم کوکو قبل از شنل توانسته نقش «کوکو شنل» یعنی طراح فرانسوی پرآوازه مُد را به خوبی ایفا کند. کوکو از معروف‌ترین و اثرگذارترین چهره‌های دنیای مد و فشن است.

در این فیلم به زندگی او قبل از معروف شدن پرداخته می‌شود. فیلم در رشته‌های متعددی در جشنواره‌های گوناگون نامزد و موفق به کسب جوایز شده است. کوکو شنل از زنان پرقدرت و خلاقی بود که با پشتکار، استعداد و شجاعت خود در دنیای مد، تحولات و مسیرهای تازه‌ای ایجاد کرد. اگر از شیفتگان برند شنل هستید، دیدن این فیلم به شما توصیه می‌شود. کوکو قبل از شنل محصول سال ۲۰۰۹ میلادی است.

9- شیطان پرادا می‌پوشد |The Devil Wears Prada

مریل استریپِ کاربلد در کنار آن هاثاوی در فیلم شیطان پرادا می‌پوشد، بخشی از صنعت مدوفشن را به مخاطب نشان می‌دهند. این فیلم اقتباس از کتابی به همین نام است. استایل‌ها و مکالمات فیلم برای علاقه‌مندان به دنیای مُد جذاب از کار درآمده و سرگرمشان می‌کند.

مریل استریپ که شخصیتش از سردبیر مجله مدوفشن وُگ (vogue) الهام گرفته شده، مستبد است و بی‌رحم. رفتار و اخلاق او باعث می‌شود که هاثاوی جوان که سودای نویسندگی در خصوص مُد را در سر می‌پروراند از این فضا دل‌زده شود و آن را ترک کند.

 

مد و فشن مانند هر پدیده و صنعت دیگری، رویه‌ای تاریک و نقاط ضعفی هم دارد. در فیلم شیطان پرادا می‌پوشد، شاهد چهره بی‌رحم دنیای مد خواهید بود. مریل استریپ باهوش و هنرمند در این فیلم، نقش سردبیر خشن و خودخواه یک مجله معروف مُد را ایفا می‌کند.

استبداد استریپ در مدیریت کارکنانش و رفتار تحقیرآمیزی که با آنها دارد، باعث می‌شود تا آندرئا که دختری جوان و عاشق نویسندگی است پس از گذراندن تجربه‌های رنگارنگ در دفتر مجله، عطای دنیای مد و نویسندگی در این حوزه را به لقایش ببخشد. ان هاتاوی، ایفاگر نقش آندرئاست و در کنار مریل‌ استریپ، امیلی بلانت و… به خوبی از عهده بازی در این فیلم اقتباسی برآمده است. فیلم محصول سال ۲۰۰۶ و  برگرفته از رمانی به همین نام بوده و  شخصیت مریل استریپ از سردبیر معروف مجله مد و فشن «وُگ»، الگوبرداری شده است.

10- فیلم دستیار خرید | Personal Shopper

مأمور خرید شخصی نام فیلمی از اولیویه آسایاس است که در سال ۲۰۱۶ برنده جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره جهانی فیلم کن شد. مأمور شخصی داستان مأمور خرید شخصی، یک فرد ثروتمند در پاریس را روایت می‌کند که پس از مرگ برادر دوقلویش دچار اختلالات و بعضاً روابطی با ارواح می‌شود. این مأمور شخصی که در دنیای شلوغ مد پاریس درصدد پیشرفت است، تصویری واقع‌گرایانه از این دنیا برای ما روایت می‌کند.

ین فیلم هم به‌طور مستقیم از مد نمی‌گوید اما درامی روانشناسانه است که در آن مد به پیش‌برد داستان کمک می‌کند.

کریستین استوارت دستیار شخصی خرید است و برای شخصیت‌های معروف به خرید لباس می‌رود. گشت‌وگذار در پاریس و داشتن چنین شغلی برای دوستداران مد لذت‌بخش است اما کریستین به‌دنبال چیزهای دیگری هم هست؛ مثلا برقراری ارتباط با روح برادر فقیدش. جالب شد، نه؟

 

دیدن این فیلمها باعث می‌شود تا شما بیشترحس و حال دنیای خیاطیو فشن را بچشید و از اینکه علاقمند به این موضوعات هستید بیشتر لذت ببرید.

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید