استایل و تیپ

نکاتی مهم برای اینکه دامادی شیک پوش باشید

کروات داماد

نکاتی مهم برای اینکه دامادی شیک پوش باشید

وقتی صحبت از خرید عروسی می شود همه توجه ها به سمت عروس جلب می شود . لوازمی که یک عروس برای برگزاری عروسی احتیاج دارد خیلی زیاد و وقت گیر است. معمولا تهیه لباس و دسته گل عروس و انتخاب آرایشگاه تمام وقت عروس و داماد را می گیرد. در این بین آخرین چیزی که به آن توجه می کنند خرید وسایل مورد نیاز داماد است. اکثرا فکر می کنند قرار است برای داماد یک کت و شلوار تهیه کنند و نیاز به صرف وقت زیادی ندارد. اما واقعیت این است که نکات بسیار مهمی در انتخاب کت و شلوار و سایرملزومات لباس داماد وجود دارد. برای اینکه دامادی شیک پوش در عروسی داشته باشیم و استایلی شیک و منحصر به فرد در عروسی داشته باشد رعایت این نکات ضروری است.

کت و شلوار

اولین چیزی که برای خرید به سراغ آن می روند کت و شلوار است. دامادی شیک پو ش نیاز به کت و شلواری شیک دارد. برای خرید کت و شلوار باید به نکاتی توجه کرد.

کت و شلوار داماد

دوخت کت و شلوار

بهترین کار دوخت کت و شلواری اندازه و متناسب با فرم بدن داماد است. برای این کار به خیاطی ماهر احتیاج دارید تا کت و شلوار را کاملا سایز داماد در بیاورد. اما معمولا برای دوخت کت و شلوار فرصت کافی وجود ندارد و عروس و داماد ترجیح می دهند کت و شلوار آماده تهیه کنند.

کت و شلوار آماده

اگر به دنبال کت و شلوار آماده هستید :

1-اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید اندازه سرشانه هاست. سرشانه ها باید کاملا اندازه باشد و آویزان و گشاد بودن سرشانه زیبا نخواهد بود و قد شما را کوتاه تر نشان می دهد.

2-از کت بلند استفاده نکنید. قد کت تا مچ دستتان باشد تا شما را کشیده تر نشان دهد.

کت و شلوار داماد

3-از شلوار تنگ استفاده کنید تا شما را قد بلند ترو کشیده تر نشان دهد.

کت و شلوار داماد

4-یقه کت را باریک انتخاب کنید تا بالاتنه شما را پهن تر نشان دهد.

کت و شلوار داماد

5-جنس پارچه را متناسب با فصل انتخاب کنید. برای فصل پاییز و زمستان می توانید از پارچه پشمی یا مخمل استفاده کنید.

کت و شلوار داماد

6-اگر از کت و شلوار سه تکه استفاده می کنید انتخاب جلیقه همرنگ کروات با رنگی مخالف رنگ رنگ بلوز گزینه خوبی است. حتی می توانید رنگ جلیقه و کروات را متناسب با رنگ دسته گل عروس انتخاب کنید. در هر صورتی انتخاب جلیقه با رنگی متفاوت با رنگ کت گزینه خوبی است.

کت و شلوار داماد

7-کت تک دکمه کمر شمارا باریک تر نشان می دهد. اما هنگام نشتن دکمه کت را باز کنید. اگر از کت دو دکمه استفاده می کنید فقط یک دکمه آن را ببندید.

کت و شلوار داماد

8-انتخاب رنگ کت کاملا سلیقه ایست. معمولا از رنگ مشکی استفاده می شود باید بدانید اگر به دنبال رنگ خاصی هستید نباید مشکی را انتخاب کنید. انتخاب رنگ سفید نیز گزینه مناسبی نخواهد بود چون کاملا همرنگ لباس عروس خواهد بود.

کفش داماد

اولین قدم در انتخاب کفش داماد رنگ آن است. یک داماد شیک پوش علاوه بر کت و شلوار به کفش خود نیز توجه می کند. بعد از انتخاب کت و شلوار کفشی متناسب با رنگ کت و شلوار انتخاب کنید.معمولا از دو رنگ مشکی و قهوه ای برای کفش دامادی استفاده می شود. استفاده از رنگ مشکی بسیار متداول است .در صورتی که از کت و شلوار سرمه ای یا کرم استفاده می کنید کفش قهوه ای هم گزینه خوبی است.

کت و شلوار داماد

کفش بند دار یا بدون بند

کفشهای بدون بند کفشهای راحتتری هستند و راحتی پا در عروسی بسیار مهم است. داماد در مراسم عروسی مدت زمان زیادی را سرپا می ایستد. بنابراین در انتخاب کفش باید به راحتی آن نیز توجه کند. کفش های بندی چندان متداول نیستند اما در میان آنها نیز می توانید کفشهای راحتی پیدا کنید.مشکل کفشهای بندی تنوع رنگی پایین آنهاست.

 

کفش داماد کفش داماد

کمربند داماد

یک اکسسوری مهم برای داماد که خیلی باید به آن توجه کرد کمربند است. کمربندی که انتخاب می کنید باید هم جنس و همرنگ کفش باشد. تا حد ممکن از کمربند باریک استفاده کنید. هنگام بستن کمربند نیز دقت کنید که محکم بسته نشود. کمربند را کمی آزاد بر روی کمر شلوار ببندید.

 

 

کروات

انتخاب کروات معمولی یا پاپیون به استایل شما بستگی دارد. اگر چهار شانه هستید و بالاتنه پهنی دارید و یا قدتان کوتاه است ازپاپیون استفاده نکنید. استفاده از کروات بلند و باریک قد شما را بلند تر نشان می دهد. بلندی کروات بایدتا بالای خط کمربندتان باشد . همچنین پهنای کروات باید متناسب با پهنای یقه باشد. برای مراسم عروسی کروات ساده گزینه بهتری برای داماد است. سعی کنید از کروات های طرح دار استفاده نکنید چون ست کردن آنها مشکل است. حتما از گیره کروات استفاده کنید. نکته آخر اینکه گره کروات را محکم و مرتب ببندید.

کروات داماد کروات داماد گیره کروات

 

دکمه سر آستین

در گذشته استفاده از دکمه سر آستین در میان اشراف رایج بوده است اما امروزه برای مهمانی ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از دکمه سر آستین وقار و زیبایی خاصی دارد و شما را به دامادی شیک تبدیل خواهد کرد. دکمه سر آستین را با گیره کروات و سگک کمربند ست کنید. چون بلوز داماد سفید است باید برای دکمه سر آستین از رنگ تند و تیره استفاده کنید تا بهتر دیده شود.

دکمه سر دست داماد دکمه سرآستین داماد

 

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید