مقاله

تزیین هندوانه و طالبی برای پذیرایی از مهمان چگونه باشد؟

تزیین هندوانه و طالبی

تزیین هندوانه و طالبی چگونه باشد؟

هندوانه و طالبی از میوه های محبوب فصل تابستان هستند. به دلیل داشتن آب فراوان برای جلوگیری از گرما زدگی بسیار مفید است. با اینکه هندوانه و طالبی نسبت به سایر میوه های تابستان ارزان تر هستند ولی معمولا برای پذیرایی از مهمان از هندوانه و طالبی استفاده نمی شود شاید آن را چندان شکیل به حساب نمی آورند. شما با استفاده از یک تزیین زیبا می توانید با هزینه ای کم پذیرایی جذابی از مهمانانتان انجام دهید. نیاز به تهیه ظرف های گران قیمت نیست. شما تنها با استفاده از هنر خودتان می توانید با تزیین هندوانه و طالبی پذیرایی زیبایی داشته باشید.

تزیین هندوانه

برای این مدل تزیینات شما نیاز به ظرف خاصی ندارید. می توانید هندوانه و طالبی را به شکل ظرفی زیبا در بیاورید.

1-هندوانه توپی

 

تزیین هندوانه

هندوانه را از وسط به دو نیم برش بزنید. لبه های پوست هندوانه را به شکل هفت و هشت در بیاورید. داخل هندوانه را به وسیله اسکوپ خالی کنید. حالا کلی هندوانه توپی دارید که می توانید آن ها را داخل پوسته هندوانه بریزید.

 

تزیین هندوانه

 

شکل دیگری که می توانید با پوست هندوانه در بیاورید شکل برگ است. یک قاچ از هندوانه ببرید. داخل هندوانه را خالی کنید . حاشیه های پوست هندوانه را به شکل برگ برش دهید.

 

2- برش مثلثی هندوانه

یک قاچ از هندوانه برش بزنید. هندوانه را به شکل مثلثی ببرید. داخل پوست هندوانه برش های مثلثی را جای دهید. برش های مثلثی را در یک راستا قرار ندهید. بلکه آنها را یکی در میان به سمت چپ و راست هل دهید.

 

 

تزیین هندوانه

 

تزیین هندوانه

 

3- تزیین هندوانه برای کودکان

در مهمانی های کودکانه می توانید هندوانه را به این شکل ها در بیاورید. کودکان از این هندوانه ها لذت می برند.

 

بستنی هندوانه

بستنی را در داخل دستگاه مخلوط کن بریزید و پوره کنید. از ظرف های شکل بستنی و چوب بستنی استفاده کنید. پوره هندوان را داخل طرف بریزید و داخل آن یک چوب بستنی بگذارید و آن را داخل فریزر بگذارید تا یخ بزند. بستنی ها را از فریزر بیرون بیاورید و این بار پوره کیوی را بر روی هندوانه یخ زده بریزید. دوباره ظرف را داخل فریزر بگذارید تا کاملا یخ بزند.در آخر یک بستنی یخی میوه ای سالم به شکل هندوانه دارید. به جای تخم هندواه می توانید از تخم شربتی استفاده کنید.

تزیین هندوانه

 

هندوانه با چوب بستنی

 

هندوانه ر به شکل مثلثی کوچک برش بزنید. چوب بستنی را به انتهای هندوانه فرو کنید. کودکان می توانن این برش هندوانه را مانند بستنی در دست بگیرند و از خوردن آن لذت ببرند.

 

تزیین هندوانه

ژله هندوانه ای

ژله از دسرهای رایج ما ایرانی ها است. بزرگ و کوچک ژله را دوست دارند.شما می توانید هندوانه را دو نیم کنید و داخل آن را کاملا خالی کنید. سپس داخل پوست هندوانه ای را که به شکل کاسه در آمده را با ژله هندوانه پر کنید. می توانید با آب هندوانه و پودر ژلاتین ژله هندوانه درست کنید. بعد از اینکه ژله بسته شد آن را به همراه پوست هندوانه برش بزنید.

 

تزیین هندوانه

تزیین طالبی

طالبی نسبت به هندوانه باغت نرم  تری دارد با این حال می توانید تمام تزییناتی که برای هندوانه گفته شد را برای طالبی و یا گرمک بکار ببرید.

 

1-طالبی توپی

مانند کاری که برای هندوانه انجام دادیم را برای طالبی انجام می دهیم. ابتدا هندوانه را به دو نیم برش بزنید. لبه پوسته طالبی را به شکلی که دوست دارید برش بزنید. با استفاده از اسکوپ داخل ظالبی را خالی کنید. پوست طالبی خالی شده را با استفاده از طالبی های توپی پر کنید. توجه داشته باشی پوسته طالبی مانند پوست هندوانه محکم نیست و نباید داخل آن را خیلی خالی کنید.

 

تزیین طالبی تزیین طالبی

 

 

2- ظرف میوه طالبی

پوست طالبی را می توانید به شکل یک ظرف زیبا برش دهید. داخل این ظرف طیبا را با طالبی یا سایر میوه ها پر کنید و از آن برای پذیرایی استفاده کنید. در تصویر زیر با استفاده از چاقوی حکاکی قلب های زیبایی بر روی طالبی برش داه شده است. و یک گل زیبا نیز با استفاده از پوست طالبی ور آورده شده که می تان آن را با سوزن یا خلال دندان به بدنه ظرف وصل کرد.

 

تزیین طالبی تزیین طالبی

 

3-ظرف مخلوط طالبی و هندوانه

برای تزیین هندوانه و زالبی در کنار هم دور تا دور یک ظرف بزرگ را با پوسته هندوانه بپوشانید و داخل آن را با انواع توپ های هندوانه ای و طالبی پر کنید. می توانید یک هندوانه بزرگ را از درازا برش دهید و بعد از خالی کردن پوسته آن داخلش را پر کنید.

 

تزیین هندوانه

 

 

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

 

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید