آموزش خیاطی

ترفندهایی برای خیاطی آسان

ترفندهای خیاطی

ترفندهایی برای خیاطی آسان

خیاطی و دوخت لباس بسیار لذت بخش است. اینکه بتوانید برای خود یا سایر اعضای خانواده لباسی بدوزید بسیار زیبا ست. اما زمان بر بودن و گاهی پیچیدگی کارها افرد را از ادامه کار منصرف می کند. اکثرا ترجیح می دهند لباس آماده تهیه کنند  تا اینکه لباس بدوزند. اگر می خواهید با لذت لباس بدوزید و یا خیاطی را به عنوان شغل خود انتخاب کنید و سفارش دوخت لباس بگیرید باید ترفند هایی را یاد بگیرید. خیاطی آسان با یاد گیری ترفند هایی امکان پذیر است که شما در آموزشگاه خیاطی یاد نمی گیرید یا باید تجربه کنید ویا از تجربیات دیگران استفاده کنید.

ترفندها و ایده های گفته شده موجب نظم بخشیدن به محیط کار می شود. داشتن نظم در محیطی که خیاطی انجام می دهید تشویش و آشفتگی شما را در هنگام خیاطی کم می کند. وقتی با آرامش خیاطی کنید خیاطی برای شما لذت بخش می شود.

خیاطی آسان با ترمز گیر پدال چرخ

بسیار اتفاق افتاده که پدال چرخ زیر پای شما سر بخورد. سرخوردن پدال باعث می شود پاهای شما اذیت شود و زود خسته شوید. می توانید با استفاده از ترمز گیر فرش برای پدال چرخ خیاطی ترمز گیر بدوزید و با قرار دادن آن زیر پدال از سرخوردن آن جلوگیری کنید.

ابتدا پدال را بر روی ترمز گیر قرار دهید و به اندازه آن از پلاستیک ببرید. دور تا دور آن را برای زیبا تر شدن با پارچه بدوزید.

 

ترفندهای خیاطی

 

ترفندهای خیاطی آسان

 

نظم دادن به قرقره ها

خیاطان قرقره های زیادی در رنگ های مختلف دارند. قرار دادن قرقره ها در کشوها بی نظمی ایجاد می کند و حتی موجب گره خوردن نخ ها با یکدیگر می شود. شما می توانید داخل کشو را با فاصله های مشخص سوراخ کنید و در آن میله چوبی یا سیخ کباب چوبی یا خلال دندان قرار دهید. قرقره ها را داخل میله بگذارید تا به راحتی به تمام آنها دسترسی داشته باشید. می توانید یک صفحه چوبی را اینگونه درست کنید و به دیوار آویزان کنید.

 

 

ترفندهای خیاطی

 

رو میزی برای میز خیاطی

اگر از آن دسته خیاطهایی هستید که دوست دارید تمام وسایل مورد نیازتان در دسترستان باشد و به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید از این رومیزی ها بدوزید. این رومیزی ها به دلیل داشتن جیب های زیاد باعث می شود تمام خرد ریز هایی که دارید را  در دسترس دداشته باشید و برای پیدا کردنشان وقت تلف نکنید.می توانید یک جیب بزرگ برای این ر ومیزی بدوزید و از آن به عنوان سطل آشفغال استفاده کنید و تکه پارچه و نخ ها را در آن بریزید.

 

 

ترفندهای خیاطی

 

 

ترفندهای خیاطی

کاور قیچی

مانند شکل زیر به راحتی برای قیچی های خود کاور بدوزید . با استفاده از این کاور می توانید همزمان تمام قیچی های خود را با خود به همراه داشته باشید. مدل این کاور به گونه ای ست که قیچی کوچک و بزرگ هر دو در آن جای می گیرد.

 

ترفندهای خیاطی

کیسه نگهدارنده خرده ریز

افرادی که کار تزیینات لباس انجام میدهند به وسیله ای برای نگهداری مروارید و پولک و منجوق و …..دارند. دو پارچه را بر روی یکدیگر قرار دهید و در وسط آن یک به علاوه و یک ضربدر بدوزید. بعد از انجام این دوخت می بینید که جیب های کوچکی دور تا دور کیسه ایجاد شده است.دور تا دور پارچه اول را هم مانند محل قرار گیری کش شلوار بدوزید.  این کار برای قرار دادن بندک انجام می شود. بندی را که آماده کرده اید (کش یا روبان یا قیطون) داخل پارچه بکشید.

وسایل خود را داخل جیب ها قرار دهید و با کشیدن بند کیسه را جمع کنید. هر وقت که به وسایل احتیاج داشتید می توانید به راحتی آن را باز کنید و از آن استفاده کنید.

 

ترفندهای خیاطی

 

ترفندهای خیاطی

 

خیاطی آسان با کیف کمری

برای اینکه خیاطی آسان داشته باشید باید تمام وسایلتان دم دستتان باشد تا هروقت اراده کردید در دسترستان باشد. حتما شده موقع برش پارچه یا پرو گیری لباس دنبال متر یا قیچی یا سوزن بگردید. شما می توانید کیف کمری برای خود بدوزید و  آن را به کمر خود ببندید و همیشه همراهتان باشد. جیبهای زیادی برای آن قرار دهید. در داخل جیبها وسایل مورد نیازتان را قرار دهید تا به وقت نیاز به دنبال آنها نگردید.

 

ترفندهای خیاطی

 

میز اتو

یکی از وسایلی که خیاطان از آن بسیار استفاده می کنند میز اتو است. اگر میز اتو شما کوچک است و به میز بزرگتری احتیاج دارید یک تکه چوب بزرگ بر روی آن وصل کنید.  تخته چوبی که استفاده می کنید باید به اندازه ای باشد که می خواهید میز اتویتان بزرگ شود. تخته را با منگنه یا میخ بر روی میز اتو ثابت کنید.

 

ترفندهای خیاطی

ظرف سوزن ته گرد

بعضی وقتها هنگام خیاطی دستتان به ظرف سوزن می خورد و سوزن ها پخش زمین می شود. جمع کرن سوزن ها خیلی سخت است. ممکن است سوزن در دست یا پای فرو رود. اگر می خواهید این اتفاق برای شما نیافتد به زیر ظرف سوزن یک آهنربا بچسبانید. آهنربا مانع  ریختن و پخش شدن سوزن ها می شود.

 

 

ترفندهای خیاطی

 

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

 

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

دیدگاهتان را بنویسید