آموزش خیاطی

تبدیل بلوز بافت قدیمی به ژاکت

تبدیل بلوز بافت به ژاکت

تبدیل بلوز بافت قدیمی به ژاکت

با پایان یافتن زمستان لباسهای بافت و پشمی کنار گذاشته می شوند تا سال بعد. بسیاری از این لباسها به دلیل قدیمی شدن یا شل شدن بافتشان دیگر قابل استفاده نیستند. شما می توانید دوباره از آنها استفاده کنید اما اینبار به شکل دیگر. فقط کمی خلاقیت لازم است تا بتوانید این کار را انجام دهید. پس لباس های بافت قدیمی را دور نیندازید. در اینجا برای شما آموزش تبدیل بلوز بافت قدیمی به ژاکت قرار  داده شده شما می توانید به راحتی این کار را انجام دهید و سال بعد یک ژاکت جدید داشته باشید.

درز جلو ژاکت

جلو ژاکت باید باز باشد و دکمه بخورد. اما جلوی بلوز بافت بسته است. بریدن لباس بافت باعث  شکافته شدن بافت لباس می شود. برای جلوگیری از شکافته شدن بافت می توان از روش زیر استفاده کرد.

 

تبدیل بلوز بافت به ژاکت

برش جلو لباس

قبل از ایجاد برش در جلو لباس که منجر به شکافته شدن بافت آن می شود، ابتدا روبانی هم رنگ لباس  انتخاب کنبد. اندازه روبان دو برابر قد جلو لباس از یقه تا پایین بلوز باشد.

 

تبدیل بلوز بافت به ژاکت

 

قسمت جلوی لباس را علامت بزنید. باوز را از وسط تا بزنید قسمت  تای وسط بلوز را با صابون خیاطی علامت بزنید. به دو طرف قسمت علامت زده شده را روبان وصل کنید. روبان ها را پشت رو با سوزن ته گرد به جلوی لباس وصل کنید.سوزن ها را مانند شکل وصل کنید تا بتوانید به راحتی لباس را با سوزن به زیر چرخ خیاطی ببرید. روبان ها قرار است بعد دوخت به سمت داخل ژاکت برگرانده شوند به همین دلیل آنها را برعکس بر روی لباس وصل می کنیم.

 

تبدیل بلوز بافت به ژاکت

تبدیل بلوز بافت به ژاکت

بعد از اینکه روبان را به دو طرف محلی که قرار است بریده شود وصل کردید، بین دو روبان را با قیچی ببرید. بعد از برش سریع محل برش را با چرخ خیاطی بدوزید.

تبدیل بلوز بافت به ژاکت

دوخت  لبه برش شده جلوی لباس

 

بدون اینکه لباس را بکشید آن را به زیر چرخ خیاطی ببرید و سمتی از روبان که به لبه قسمت بریده شده وصل است را بدوزید. اگر هنگام دوخت این قسمت لباس را بکشید بافت شکافته می شود. یا ممکن است لبه قسمت برش خورده کش بیاید و بعد دوخت چین بخورد. برای جلوگیری از این اتفاقات می توانید قبل از اینگه قسمت جلوی بلوز را با قیچی ببرید، ابتدا دو طرف روبان را بدوزید. اینطوری دیگه احتمال شکافته شدن لباس وجود ندارد. هرچند لیل دوختن روبان و وصل آن با سوزن نیز جلوگیری از چین خوردن و بد فرم شدن جلو ژاکت است.

تبدیل بلوز بافت به ژاکت

 

بعد از مشخص شدن درز وسط ژاکت، می توانید سوزن ها را در بیاورید. محلی را که با چرخ خیاطی دوخته بودید با سر دوز بدوزید تا کاملا جلوی شکافته شدن لباس را بگیرید.

 

 

تبدیل بلوز بافت به ژاکت

 

تبدیل بلوز بافت به ژاکت

 

تبدیل بلوز بافت به ژاکت

 

روبانی که روی لباس برعکس شده را به سمت داخل لباس برگردانید. با سوزن ته گرد لبه های روبان را به لباس سوزن کنید.روبان در اینجا به شکل سجاف در داخل لباس قرار می گیرد. دوباره این قسمت را با چرخ خیاطی بدوزید.

 

 

جا دکمه یا زیپ

 

جا دکمه ژاکت

 

حالا نوبت به جادکمه می رسد. شما می توانید از زیپ هم استفاده کنید.به دو طرف درز جلو ژاکت زیپ کاپشنی که پایین آن باز می شود بدوزید. اما اگر دوست دارید لباس دکمه دار داشته باشید دو راه پیش روی شماست. اول اینکه روی لبه لباس  با چرخ خیاطی جا دکمه بگیرید که دو طرف لباس روی هم قرار می گیرد.با این روش ممکن است ژاکت کمی تنگ شود. اما روش دوم این است که از بندک به عنوان جا دکمه استفاده کنید. بندک را می توانید با نخ و سوزن درست کنید یا از قیطان و یا کش ماسوره ای استفاده کنید. بندکی را که انتخاب کرده اید به یک سمت لباس بدوزید و به سمت دیگر دکمه بدوزید. با این کار دويرف جلوی باز لباس در کنار هم قرار می گیرد و انازه ژاکت تغییری نمی کند.

تبدیل بلوز بافت به ژاکت

در تصویر آخر ژاکت آماده شده را می بینید که فقط یک دکمه دارد . این دکمه فقط نقش نگهداری دو لبه جلو لباس را به عهده دارد. اگر بخواهی د می توانید مدل یقه را نیز تغییر دهید. می توانید یقه گرد را به یقه هفت تبدیل کنید. فقط باید توجه داشته باشید مانند تصاویر قبل به این قسمت قبل از برش روبان بدوزید تا بافت لباس شکافته نشود.

 

تزیین ژاکت

برای زیبایی بیشتر می توانید از دکمه8 تزیینی استفاده کنید. چون فقط یک دکمه در اینجا به کار رفته است پس استفاده از دکمه تزیینی لباس را زیبا تر خواهد کرد.همچنین می توانید برای یقه یا لبه جلو ژاکت از خز استفاده کنید. پارچه خز از تزیینات زیبای لباس های زمستانی بشمار می رود. همچنین استفاده از گلهای آماده یا اپلیکه های آماده که در خرازی ها موجود است استفاده کنید. یک ایده خوب دیگر استفاده از گلهای بافتی بر روی لباس است. شما می توانیدلبه های ژاکت را نیز با قلاب بافی و تور بافی زیبا تر کنید.

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۹ رای

دیدگاهی در مورد “تبدیل بلوز بافت قدیمی به ژاکت

  1. Mina گفت:

    آموزش،بسیار عالی بود مرسی

دیدگاهتان را بنویسید