اخبار مد و لباس, مقاله

بهترین فصل تولید لباس چه زمانی است ؟

فصل تولید لباس شامل چه ماه هایی است ؟

تولید لباس علاوه بر الزامات عمومی که همه می‌دانیم، مانند تجهیزات اولیه، استخدام متخصصینی مثل خیاط، برشکار، الگوساز و … نیامند دانستن فوت و فن‌هایی است که کاملا تجربی هستند و هیچ کتاب و مقاله‌ای نیست که بتواند این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد.

از طرفی هم ندانستن این اطلاعات باعث هدررفتن انرژی، وقت و سرمایه شما می‌شود. در این پست تصمیم گرفتیم تا یکی از مهم‌ترین بخش اطلاعات مخصوص تولید لباس را که با سالها فعالیت در این زمینه به‌دست آورده‌ایم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. فصل تولید انواع لباس را به شما معرفی میکنیم تا پرفروش ترین و پرسودترین تولید خود را تجربه کنید.

 

اصولا در دنیای مد دو فصل تولید داریم :

1- کالکشن بهار-تابستان (Spring & Summer یا به اختصار SS)

2- کالکشن پاییز – زمستان (Fall & Winter یا به اختصار FW)

فصل تولید لباس زمستانی

خیلی مهم است که این لباس در چه زمانی تولید شد معمولا حجم لباس‌های تولید شده در فصل پاییز و زمستان کمتر از بها و تابستان است. چون پارچه‌های مناسب این فصل گران‌تر هستند و به سرمایه بیشتری احتیاج است. پس باید حتما به موقع پارچه خریداری کنید و به موقع به تولید و فروش عمده بپردازید.

برای خرید پارچه زمستانی باید نیمه دوم مرداد ماه به عمده‌فروشی‌های بازار بزرگ مثل حمام‌چال، قائم و … مراجعه کنید. ابتدا برای نمونه دوزی پارچه بخرید. روند نمونه‌دوزی باید بسیار سریع باشد چرا که اگر کمی معطل کنید میبینید پارچه مورد نظر شما تمام شده و نمی‌توانید پارچه‌ای که با آن نمونه دوزی کرده بودید را به متراژ عمده تهیه و شارژ کنید.

در نظر بگیرید فصل تولید کار زمستانی فقط 2 ماه است. شما تا هفته اول شهریور باید کاهای پاییزه را دوخته باشید. چرا که خیلی از مغازه ها ویترین پاییزه خود را اواخر شهریور میچینند. اگر کار شما دوخته شده، عکاسی شده و آماده باشد و کیفیت خوبی نیز داشته باشد، فروش بسیار خوبی را میتوانید تجربه کنید.

فصل تولید لباس عید

اواخر آذر ماه و یا اوایل دی وقت تهیه پارچه، برش و دوخت نمونه اولیه است. تولید عید تا آخر دی‌ماه و نهایتا تا نیمه بهمن باید انجام و بسته شود. و هفته سوم بهمن عکاسی کارها را انجام می‌دهیم. باید حتما از هفته دوم بهمن کارها آماده ارائه باشند.

فصل تولید لباس تابستانی

بعد از لباس‌های عید می‌رویم سراغ لباس‌های خنک تابستان. اگر تازه کار هستید بهنت است تا کار تولید خود را با لباسهای تابستانی شروع کنید. چون هم فصل تولید طولانی‌تری دارند، هم فصل فروش بیشتری و هم پارچه‌های ارزان‌تری. فصل خرید پارچه برای لباس تابستانی هم اردیبهشت ماه میباشد.

در تمام این فصول سعی کنید تا با ایده گرفتن از طراحان برتر دنیا و کالکشن‌های پرطرفدار شروع به خرید پارچه، برش و تولید کنید.

فصل خواب تولید لباس

صنف تولید لباس هم فصل خواب دارد. ما در این شغل حدودا 4ماه خواب داریم. که این چهار ماه عبارت‌اند از : تیر – مرداد – آبان – آذر

در این چهارماه معمولا تولید به کمترین مقدار خود می‌رسد. به شما پیشنهاد میکنیم که در این فصل به پیدا کردن افراد متخصص بپردازید. چرا که در این فصل بسیاری از تولیدیها تعدیل نیرو میکنند و شما میتوانید آنها را جذب کنید.

تولید لباس نکات و مراحل مختلفی دارد که فقط با رعایت کردن آن‌ها میتوانید در این راه موفق شوید و به درآمد بالایی برسید.

در ادامه به بررسی و توضیح ادامه مراحل تولید لباس می‌پردازیم.

 

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید