مقاله

انواع یقه لباس عروس متناسب با فرم گردن و بالاتنه

انواع یقه لباس عروس متناسب با فرم گردن

یقه لباس عروس جزء قسمتهایی از لباس عروس است که کمتر به آن توجه می شود. وقتی برای انتخاب لباس عروس می روند بیشتر به جنس پارچه و مدل و کار دستی که روی لباس انجام شده توجه می کنند. در صورتی که اول باید به فرم بدن توجه کنید. انتخاب لباس عروس متناسب با فرم اندامی که دارید بسیار مهم است. این انتخاب درست می تواند شما را بسیار زیبا تر نشان دهد. علاوه بر فرم کلی اندام شکل گردن و فرم بالاتنه در انتخاب یقه لباس عروس بسیار مهم است. شما نمی توانید صرفا به دلیل اینکه از یک مدل یقه خوشتان می آید از آن استفاده کنید. در صورتی که اگر آن مدل یقه با شکل گردن و بالاتنه شما تناسب نداشته باشد ممکن است بالاتنه و گردن شما را به شکلی به نمایش بگذارد که چندان خوشایند نیست.

برای دوخت لباس عروس مدل های یقه متفاوتی استفاده می شود. شما با دانستن ویژگی ها و تاثیراتی که هر مدل یقه بر روی ظاهر لباس و استایل عروس دارد می توانید مدل مناسب با فرم گردن و بالا تنه خود را انتخاب کنید. همچنین استفاده از زیور آلات مناسب با یقه انتخابی می تواند این زیبایی را بیشتر کند.

12 مدل یقه برای دوخت لباس عروس مورد استفاده قرار می گیرد. در زیر به معرفی این 12 مدل پرداخته شده است.

یقه مدل مستطیلی

یقه مستطیلی به دلیل داشتن زاویه  و شکل مستطیلی که دارد برای افرادی که بالا تنه مثلثی و پهنی دارند مناسب نیست و سر شانه های آنها را بلند تر نشان می دهد. بازی یقه در این مدل زیاد است گاهی تا بالای سینه این باز ی یقه ادامه دارد بنابر این گردن را کشیده تر و بلند تر نشان می دهد. اما برای افرادی که سینه درشتی دارند اصلا مناسب نیست و سینه آنها را درشت تر نشان می دهد. بنابر این اگر بالاتنه ظریفی دارید از این مدل استفاده کنید تا کمی شما را پر تر نشان دهد.

 

یقه لباس عروس یقه مستطیلی

یقه هفت

یقه هفت همانطور که از اسمش پیداست شکل عدد هفت یا حرف V انگلیسی را دارد. پهنا و ارتفاع این یقه متفاوت است. پشت یا جلوی یقه می تواند به شکل هفت باشد. این مدل یقه قد فرد را کشیده تر نشان می دهد. اگر قد کوتاهی دارید از یقه هفت کشیده استفاده کنید. فرم گردن را کشیده تر نشان می دهد بنابراین یقه لباس عروس به شکل هفت برای افرادی که گردن کوتاهی دارند بسیار مناسب است. از طرفی به دلیل اینکه انحنایی در این مدل یقه نیست برای افرادی که سینه درشت و بالاتنه پری دارند این مدل یقه پیشنهاد می شود. می توان گفت این مدل یقه محدودیت استفاده کمتری دارد و به دلیل زیبایی که به لباس عروس می دهد همیشه طرفداران زیادی داشته است.

 

یقه لباس عروس یقه هفت

به افرادی که بالاتنه پهن و سینه های بزرگی دارند توصیه می شود از مدل یقه هفتی استفاده کنند که پهنای کمتری دارد و در عوض بلندی بیشتری دارد. به این شکل بالاتنه متناسب تری خواهند داشت.

 

یقه لباس عروس یقه هفت

نکته جالب اینجاست این یقه صورت شمارا بیضی تر و کشیده تر نشان می دهد. اگر صورت گردی دارید از این مدل یقه استفاده کنید.

از گردنبندهای بلند می توانید به همراه این یقه استفاده کنید. استفاده از گوشواره های آویزی کوتاه یا به شکل منحنی با شکل کشیده یقه تناسب دارد.

 

یقه لباس عروس یقه هفت

یقه هالتر

در این مدل یقه شانه ها مشخص است. ادامه یقه دور گردن قرار می گیرد و ترقوه ها مشخص است. بنابراین یقه لباس عروس به شکل هالتر برای عروس خانم هایی مناسب است که شانه کشیده دارند. بازوهای خوش فرم با این مدل یقه بهتر نمایش داده می شوند. اگر سینه های بزرگ یا بازوی پری دارید از این مدل یقه در لباس عروس استفاده نکنید چون شما را چاق تر نشان می دهد. در مقابل افرادی که سینه های کوچکی دارند این یقه بالاتنه زیبا تری برای آنها به نمایش می گذارد.

در این مدل لباس گردن پوشیده می شود بنابر این افرادی که گردن کوتاهی دارند نباید از این مدل یقه استفاده کنند. همچنین لباس عروس با یقه هالتر بالاتنه را کشیده تر و بلندتر نشان می دهد و برای افرادی که بالاتنه بلند دارند مناسب نیست. این مدل بقرای افرادی که فرم اندامی گلابی دارند بسیار مناسب است چون با پهن تر نشان دادن بالاتنه بین پایین تنه و بالاتنه تعادل برقرار می کنند.

یقه لباس عروس یقه هالتر

 

وقتی از یقه هالتر در لباس استفاده می کنیددیگر جایی برای استفاده از گردنبند نمی ماند. شما می توانید از یک گوشواره قطره ای یا گرد استفاده کنید. توجه کنید استفاده از گوشواره آویز بلند بالاتنه را بلند تر نشان می دهد بنابر این تناسبی با ای مدل یقه ندارد.

یقه لباس عروس یقه هالتر

یقه U شکل

به دلیل شباهت این مدل یقه به حرف انگلیسی U آن را به این نام می خوانند. مدل این یقه کشیده و دارای انحنا است. به دلیل داشتن انحنا این مدل مناسب افرادی با فرم اندامی مستطیل است . افرادی که سینه های کوچک دارند و یا انحنایی در اندام آنها دیده نمی شود می توانند از این مدل یقه استفاده کنند. اما در مقابل آفرادی که بالاتنه پری و سینه های بزرگی دارند مجاز به استفاده از این مدل یقه نیستند. فقط در صورتی می توانند از این مدل یقه استفاده کنند که پهنای یقه کمتر و بلندی آن بیشتر باشد. به دلیل باز بودن یقه و کشیده بودن آن، گردن بلندتر و کشیده تر دیده می شود.

یقه لباس عروس یقه U

یقه دکلته

یکی دیگر از مدل یقه لباس عروس که بسیار پر طرفدار است، مدل دکلته است. این مدل باز ترین مدل یقه می باشد که کاملا سرشانه و کردن مشخص است. دکلنه انواع مختلفی دارد: دکلته راسته، دکلته مخفی و دکلته دلبری یا دکلته قلبی.

دکلته راسته:

بالای یقه به صورت یک خط مستقیم برش می خورد و انحنا ندارد. این مدل به افرادی که سرشانه پهن و بازوی خوش فرم و سینه های کوچک دارند توصیه می شود. با پوشیدن لباس دکلته می توانند زیبایی سرشانه و بازوی خود را به نمایش بگذارند. در کل مدل دکلته به افرادی که بازوی چاق یا سینه بزرگی دارند پیشنهاد نمی شود چون بالا تنه آن ها را چاق تر نشان می دهد. از طرفی بزرگی سینه باعث پایین کشیده شدن یقه می شود.

یقه لباس عروس یقه دکلته

 

دکلته مخفی:

در ادامه یقه دکلته توری وصل می شود و بر روی قسمت باز یقه قرار می گیرد. افرادی که سینه درشت دارند می توانند با استفاده از این مدل یقه از پایین آمدن یقه جلوگیری کنند. قسمت توری لباس را می توان با انواع سنگ یا مروارید ریز تزیین کرد و یا با استفاده از یک گردنبند زیبا آن را پوشاند.

 

یقه لباس عروس یقه دکلته

دکلته دلبری یا قلبی:

انحنایی که در بالای یقه ایجاد شده بازی یقه را بیشتر می کند. این مدل یقه بسیار زیبا و جذاب است. پوشیدن این مدل لباس به افرادی که سینه های کوچکی دارند و یا فرم بدن آنها مستطیلی است توصیه می شود. با پوشیدن این لباس انحنای بیشتری به بدنشان خواهند داد.

 

یقه لباس عروس یقه دکلته

 

پوشیدن دکلته بالاتنه را پهن تر نشان می دهد بنابر این استفاده از یک گوشواره بلند می تواند به شما در کشیده تر نشان دادن گردن کمک کند. برای یقه دکلته قلبی بهتر است از گوشواره های بلندی که کمی زاویه دار هستند استفاده شود. اشکال مربع و مثلث و مستطیل این زوایا را بیشتر می کند و با انهنایی که یقه دارد هماهنگ است. انتخاب یک گردنبند پر و کوتاه می تواند زیبایی شما را چند برابر کند. از گردنبند های بلند استفاده نکنید.

 

یقه لباس عروس یقه دکلته یقه لباس عروس یقه دکلته

 

مدل یقه با سر شانه افتاده

یکی از مدل یقه لباس عروس که امروزه بسیار پر طرفدار بوده است مدل سرشانه افتاده است. این یقه شبیه به مدل دکلته است و ادامه یقه به صورت آستین بر روی بازو قرار می گیرد. در این مدل نیز سرشانه  مشخص است . بنابر این این مدل به افرادی که سرشانه های پهنی دارند توصیه می شود. همچنین با پوشیده شدن بازو چاق بودن این قسمت مخفی می ماند. به دلیل پوشیده نشدن گردن، گردن بلند تر و کشیده تر دیده می شود.

 

یقه لباس عروس یقه سرشانه افتاده

می توانید به همراه این لباس از گوشواره های بزرگ تر و پر تری استفاده کنید.

 

یقه لباس عروس یقه سرشانه افتاده

 

یقه دلبری

یقه لباس عروس دلبری مانند یقه هفت کشیده است و مانند یقه قلبی در پایین ان حالت قلبی شکل ایجاد شده است. بلندی یقه از مدل قلبی بیشتر است.. این مدل قد را گشیده تر نشان می دهد و باز بودن یقه باعث بلند تر و کشیده تر نشان داده شدن گردن می شود. با این حال افرادی که فرم اندامی آنها سیب مانند است بهتر است پهنای یقه را کمتر کنند و به بلندی آن اضافه کنند. این مدل یقه بیشتر مناسب افرادی است که سینه های کوچکی دارند. اندام هایی که فرم مستطیلی دارند استفاده از این مدل یقه برایشان مناسب است چون انحنایی که یقه دارد نگاهها را از فرم صاف بدن و انحنای کم کمر منحرف می کند.

یقه لباس عروس یقه دلبری

استفاده از گوشواره های ظریف و آویزان می تواند به کشیده تر نشان دادن گردن کمک کند.

 

یقه لباس عروس یقه دلبری

یقه ملکه آن

در گذشته از این مدل یقه بسیار استفاده می شده است. یقه لباس عروس ملکه آن شبیه یقه دلبری و هالتر است. ویژگی های این یقه ترکیبی از این دو مدل است. به دلیل شباهتی که به مدل هالتر دارد این مدل به افرادی با اندام گلابی توصیه می شود چون سرشانه ها را پهن تر نشان می دهد و بین بالاتنه و پایین تنه تعادل ایجاد می کند. همچنین به افرادی که فرم بالاتنه مثلثی دارند این مدل پیشنهاد نمی شود چون سرشانه های آنها را پهن تر نشان می دهد. مزیتی که این مدل نسبت به مدل هالتر دارد این است که بازوها را می پوشاند بنابر این اگر بازوی چاقی دارید این مدل را می توانید استفاده کنید.مدل یقه ملکه آن به دلیل داشتن انحنا در یقه برای فرم اندامی مستطیلی مناسب است.

 

یقه لباس عروس یقه ملکه آن

 

یقه بندی

مدل یقه بندی مانند دکلته است که دو بند به ان وصل شده است. دکلته راسته یا قبلی را می توان با دو بند به این شکل در آورد. این دو بند از پایین آمدن یقه جلوگیری می کند. می توانید از دو بند ظریف یا پهن استفاده کنید. اگر سرشانه های پهنی دارید می توانید از بند های پهن استفاده کنید ولی افرادی که بالاتنه ظریفی دارند باید از بند های باریک استفاده کنند. این مدل نیز مانند دکته بسیار باز است. سرشانه تا قسمت بالای سینه مشخص است. بنابر این افرادی که سرشانه خوش فرم و پهن و بازوان متناسبی دارند می توانند از این مدل استفاده کنند. به دلیل باز بودن یقه گردن کشیده تر نشان داده می شود. به دلیل آزاد بودن بالا تنه و گردن می توانید از گردنبند های بزرگ و پری استفاده کنید.

 

یقه لباس عروس یقه بندی

 

یقه رومی

تا چند سال قبل این مدل یقه لباس عروس بسیار مورد استفاده قرار می گرفت . امروزه برای لباس عروس کمتر از این مدل یقه استفاده می شود. این مدل یقه به صورت نامتقارن است و یک سمت شانه پوشانده می شود و یک سمت سرشانه آزاد است. می توان به سمتی که سر شانه دارد آستین وصل کرد و نا متقارنی آن را بیشتر کرد و یا به شکل حلقه ای و بدون آستین استفاده کرد. این مدل برای افرادی که شانه پهن دارند مناسب است. به افرادی که سینه درشت دارند پوشیدن این مدل پیشنهاد نمی شود.

به دلیل پوشیده شدن بخشی از گردن، استفاده از گردنبند های بزرگ و پرکار توصیه نمی شود. بهتر است از یک گردنبند ظریف و کوتاه استفاده کنید و یا اصلا از گردنبند استفاده نکنید و به جای آن از گوشواره ای زیبا استفاده کنید.

 

یقه لباس عروس یقه رومی

یقه قایقی

مدل بعدی برای یقه لباس عروس مدل قایقی است. در این مدل بالای سرشانه ها و گردن آزاد است و قسمت بالای سینه کاملا پوشیده شده است. این مدل مناسب افرادی است که می خواهند قسمت سینه ها پوشیده باشد.این یقه قسمت سرشانه ها را پهن تر نشان می دهد و بیشتر بر روی سرشانه ها متمرکز است. افرادی که سرشانه های پهن دارند می توانند از این مدل استفاده کنند. افرادی که گردن کوتاهی دارند نمی توانند از مدل یقه قایقی استفاده کنند . همچنین افرادی که فرم بالاتنه مثلثی دارند نمی توانند از این مدل یقه استفاده کنند چون با پوشیدن این لباس اختلاف اندازه سرشانه و کمر بیشتر به چشم می آید.

 

یقه لباس عروس یقه قایقی

 

بعضی از مدل های یقه قایقی کمی حالت انحنا به سمت پایین دارد و گودتر است بنابراین بخش های بیشتری از بدن خارج از لباس قرار می گیرد. این مدل برای افرادی که گردن کوتاهی دارند بسیار مناسب است.

 

یقه لباس عروس یقه قایقی

 

گاهی یقه قایقی کمی پایین تر می آید و بخش های بیشتری از سرشانه را به نمایش می گذارند. برای اینگونه یقه لباس عروس می توانید یک یقه برگردان وصل کنید و آن را زیبا تر کنید. این مدل یقه قایقی برای افرادی که گردنم کوتاهی دارند نیز مناسب است و گردن را کشیده تر نشان می دهد. در این مدل می توانید از یک گردنبند کوتاه و ظریف برای تزیین استفاده کنید.

 

یقه لباس عروس یقه قایقی

 

در این مدل نیز فضایی در گردن یا روی سینه برای آویزان کردن گردنیند وجود ندارد بهتر است از گوشواره های گرد و کوچک استفاده کنید .فرم دایره ای شکل گوشواره در کنار یقه کشیده و پهن تعادل ایجاد می کند.

 

یقه لباس عروس یقه قایقی

 

یقه گرد

یقه گرد یکی از ساده ترین مدل های یقه لباس می باشد. استفاده از این مدل یقه محدودیتی ندارد و از ان برای لباس های مجلسی و اسپرت و رسمی و حتی یقه لباس عروس استفاده می شود. اما با این حال یقه گرد برای لباس عروس چندان طرفدار ندارد و به همین دلیل کمتر برای لباس عروس به کار می رود. می توان برای یقه دکلته مخفی از یقه گرد ایتفاده کرد. تنها نکته در دوخت این یقه این است که در دو طرف تقارن داشته باشد و به خوبی گرد شود. عمق حفره یقه و همچنین پهنای یقه متفاوت است.

 

یقه لباس عروس یقه گرد

 

یقه لباس عروس یقه گرد

 

این مدل برای افرادی که فرم بدن آنها مستطیل است بسیار مناسب است. انحنایی که یقه دارد به توجه را به سمت خود جلب می کند و به بدن انحنا می دهد. برای افرادی که سینه های بزرگی دارند یا فرم بدن آنها به شکل سیب است یقه گرد بزرگ اصلا مناسب نیست چون چاقی آنها را بیشتر نشان می دهد.

به همراه لباس با یقه گرد می توان از یک گردنبند کوتاه استفاده کرد.

یقه ایستاده

یقه ایستاده بسته ترین مدل یقه لباس است. این مدل یقه برای افرادی که لباس پوشیده می خواهند بسیار مناسب است. یقه ایستاده بر روی گردن قرار می گیرد و قسمتی از ان را می پوشاند به همین دلیل برای افرادی که گردن کوتاه دارند مناسب نیست. این مدل به افرادی که سینه های بزرگ و بالاتنه درشتی دارند پیشنهاد می شود. مخصوصا اگر این لباس عروس گیپوری با یقه ایستاده استفاده کنید، درشتی بالاتنه بیشتر پوشیده خواهد شد. معمولا این مدل یقه به همراه آستین بلند استفاده می شود. آستین بلند می تواند چاقی بازو را نیز بپوشاند. استفاده از لباس های پوشیده برای افرادی با بالا تنه پر بسیار مناسب است.

 

یقه لباس عروس یقه ایستاده

 

یقه لباس عروس یقه ایستاده

 

به دلیل پوشیده بودن گردن نمی توان از گردنبند استفاده کرد مگر اینکه از زنجیر های ظریف بلند استفاده کنید. از گوشواره های آویزی کوتاه استفاده کنید. گوشواره های آویزی بلند با این یقه بلند همخوانی خوبی نخواهد داشت.

 

یقه لباس عروس یقه ایستاده

 

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

 

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید