مقاله

آموزش دوخت لگ بچگانه

لگ بچگانه

آموزش دوخت لگ بچگانه

معمولا دختر بچه ها لگ های رنگی زیادی در کمد لباسهایشان دارند که با بلوز های مختلفشان ست می شود.اگر بتوانبد خودتان این مدل لگ ها را بدوزید کمک زیادی به خودتان می کند دیگر نیاز ندارید به دنبال لگ هم رنگ و ست با بلوز باشید. خودتان می توانید پارچه تهیه کنید و آن را بدوزید. برای دوخت لگ بچگانه به پارچه کشی نیاز داریم تا توسط کودک به راحتی پوشیده شود و تنگ و چسبان باشد. اگر بخواهید از پارچه غیر کشی استفاده کنید باید شلواری گشاد تر بدوزید و دیگر شباهتی به لگ نخواهد داشت.

وسایل مورد نیاز

الگوی آماده

پارچه کشی یا تریکو

چرخ خیاطی

کش پهن

 

الگو

در اینجا کشیدن الگو آموزش داده نمی شود و شما می توانید برای دوخت لگ بچگانه از الگوهای سایزبندی شده آماده مخصوص کودکان استفاده کنید.

الگوی آماده شلوار کودک

 

برش پارچه

الگو را بر روی پارچه قرار دهید و با قرار دادن جای دوخت آن را برش بزنید. به اندازه پهنای کش شلوار از بالای شلوار اضافه بگذارید.

برش

دوخت شلوار

بعد از برش پارچه نوبت به دوخت می رسد.برای پارچه های کشی از سوزن مخصوص استفاده کنید. درز شلوار را بدوزید. درز هر کدام از لنگه های شلوار به طور جداگانه دوخته شود.

دوخت لنگه لگ بچگانه

حالا هر دو لنگه شلوار را به هم بدوزید.یک لنگه را داخل لنگه دیگر قرار دهید سپس فاق هر دو لنگه را روی هم قرار دهید و بدوزید. نکته مهمی که باید حتما به آن توجه کنید این است که فاق جلو شلوار کوتاهتر و گود تر از پشت است بنابراین قسمت جلو را به هم و قسمت پشت را نیز به یکدیگر بدوزید.

دوخت دو لنگه شلوار

 

ابتدا چهار طرف کش را به چهار طرف کمر شلوار بدوزید سپس کش را به کمر بدوزید. وصل کردن چهار طرف کش به کمر باعث تمیز دوخته شدن کش و ایجاد چین منظم در آن می شود.

دوخت کش

 

بالای کش را سر دوز کنید و پارچه را به سمت داخل برگردانید تا روی کش پوشانده شود.

سردوز

از دوخت دوسوزنه برای سر درزهای شلوار استفاده کنید. دوخت دو سوزنه برای لباسهای راحتی و شلوار جین استفاده می شود. استفاده از این دوخت کار شما را زیبا تر نشان می دهد. برای دوخت دوسوزنه شما به سوزن و پایه میاندوز احتیاج دارید.

 

دوخت دوسوزنه

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید