راهنمای خرید, مقاله

نحوه انتخاب سوزن چرخ خیاطی مناسب برای چرخ شما

نحوه انتخاب سوزن چرخ خیاطی مناسب

انواع مختلفی از سوزن چرخ خیاطی در فروشگاه های صنایع دستی موجود است که تصمیم گیری در مورد انتخاب یکی از آنها می تواند دشوار باشد. با این حال، انتخاب سوزن چرخ خیاطی می تواند آسان باشد. چند دقیقه وقت بگذارید تا پروژه خود را در نظر بگیرید و سپس نوع سوزنی را انتخاب کنید که نتایج مورد نظرتان را به شما بدهد.

1-نوع پارچه خود را در نظر بگیرید. همه سوزن ها با همه انواع پارچه کار نمی کنند. قبل از انتخاب سوزن، به پارچه هایی که با آنها کار می کنید فکر کنید و در نظر بگیرید که آیا پارچه ظریف، کشدار یا سنگین است. این نوع پارچه ها معمولا نیاز به نوع خاصی از سوزن دارند.
  • به عنوان مثال، پارچه جین و چرم پارچه‌های سنگین، ابریشم پارچه‌ای ظریف و ژرسه پارچه‌ای کشسان است.

2-اندازه سوزن ایده آل را برای پروژه خود تعیین کنید. اندازه سوزن های کوچکتر برای کار با پارچه های ظریف بهترین کار را دارند، در حالی که اندازه سوزن های بزرگتر برای پارچه های سنگین مانند جین و چرم بهتر است. این به این دلیل است که سوزن ها در اندازه های مختلف از کوچک تا بزرگ هستند. اندازه با اعداد روی بسته بندی سوزن مشخص می شود.
  • یک مقیاس آمریکایی و اروپایی برای اندازه سوزن وجود دارد و هر دو عدد باید روی بسته بندی سوزن درج شود.اندازه های آمریکایی از 8 به 19 و اندازه های اروپایی از 60 به 120 می رسد.
  • عدد بزرگتر نشان دهنده یک سوزن بزرگتر یا سنگین است در حالی که عدد کوچکتر نشان دهنده سوزن کوچکتر یا ظریف است.

3-سوزنی را انتخاب کنید که مناسب نخ شما باشد. نخ شما نباید بیش از 40 درصد قطر سوراخ سوزن شما را اشغال کند، بنابراین مهم است که قبل از انتخاب سوزن، در مورد نوع نخی که می خواهید برای پروژه خود استفاده کنید فکر کنید. مطمئن شوید سوزنی که انتخاب می‌کنید برای نوع نخی که استفاده می‌کنید مناسب است.
  • به عنوان مثال، اگر از سوزن سنگین استفاده می کنید، می توانید از نخ های سنگین هم استفاده کنید. با این حال، اگر از یک سوزن با اندازه کوچک استفاده می کنید، نخ سنگین وزن مطلوب نخواهد بود.
1-اگر مطمئن نیستید، یک سوزن جهانی را انتخاب کنید. چرخ خیاطی معمولاً با سوزن های جهانی عرضه می شود زیرا این سوزن ها برای خیاطی روزمره بهترین هستند. یک سوزن جهانی برای کار با پارچه‌های بافتنی یا بافتنی انتخاب کنید، یا اگر فقط یک پروژه خیاطی ساده انجام می‌دهید که از پارچه‌های کشدار، ظریف یا سنگین استفاده نمی‌کند.
  • محبوب ترین اندازه سوزن های جهانی 14 آمریکایی (90 اروپایی) و 11 آمریکایی (75 اروپایی) هستند، بنابراین اگر مطمئن نیستید که چه نوع سوزنی تهیه کنید، می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.
2-با یک سوزن نوک تیز برای پنبه و کتان بروید. اگر قرار است با پارچه های بافته شده ای مانند پنبه یا کتان کار کنید، سوزن نوک تیز بهترین است. این نوع سوزن به ایجاد بخیه های یکنواخت با کمترین کوبیدن کمک می کند.
  • همچنین می توانید هنگام دوخت های ظریف یا هنگام کار با جیر مصنوعی از سوزن نوک تیز استفاده کنید.
  • این سوزن ها در اندازه های 9 تا 18 آمریکایی یا 65 تا 110 اروپایی هستند.

3-برای پارچه های کشدار و بافتنی یک سوزن توپی انتخاب کنید. سوزن های توپی پارچه را سوراخ نمی کنند. در عوض، نوک گرد آنها الیاف را از هم جدا می کند و بین آنها می رود. اگر با بافتنی به هم پیوسته یا پارچه بافتنی درشت کار می کنید که ممکن است به راحتی گیر کند و روی پارچه ایجاد کند، از سوزن توپ استفاده کنید.

  • می توانید سوزن های توپی را در اندازه های 9 تا 16 آمریکایی یا 65 تا 100 اروپایی تهیه کنید.
4-برای پارچه های سنگین یک سوزن گوه دار انتخاب کنید. سوزن های گوه‌دار با پارچه های چرمی، جیر و وینیل بهترین کار را دارند زیرا سوراخی ایجاد می کنند که خود بسته می شود. شکل این سوزن برای پارچه‌های سنگین نیز ایده‌آل است زیرا راحت‌تر از انواع سوزن‌ها آن را سوراخ می‌کند.
  • اینها در سایزهای 11 تا 18 آمریکایی یا 75 تا 110 اروپایی هستند. برای پارچه های سبک تر و انعطاف پذیرتر از سایز کوچکتر و برای پارچه های ضخیم تر و سفت تر از سایز بزرگتر استفاده کنید.

5-لحاف با سوزن لحاف. پروژه های لحاف کاری نیاز به نوع خاص سوزن خود دارند. به دنبال سوزن لحافی باشید تا دوخت چند لایه پارچه را به طور همزمان آسانتر کنید. برای سهولت در دوخت و کاهش احتمال آسیب دیدن پارچه های ظریف و ارثی، نوک این سوزن ها مخروطی است.
  • سوزن های لحاف در سایزهای 9 تا 12 آمریکایی یا 65 تا 80 اروپایی وجود دارد.
6-برای دوخت های سنگین یا قابل مشاهده، سوزن دوخت را امتحان کنید. اگر می خواهید یک دوخت به یک پروژه اضافه کنید یا اگر فقط باید یک دوخت سنگین تری ایجاد کنید، سوزن سر دوخت بهترین است. چشم روی این سوزن ها به اندازه ای بزرگ است که حتی می توانید از دو رشته نخ به طور همزمان برای یک بخیه سنگین استفاده کنید.
7-برای گلدوزی از سوزن گلدوزی استفاده کنید. سوزن های مخصوصی نیز وجود دارد که فقط برای گلدوزی در نظر گرفته شده است. اگر قصد دارید چیزی را بدوزید، پس باید با سوزن گلدوزی بروید.
پس اگر در حال دیدن دوره های آموزش خیاطی هستید و مبتدی محسوب میشوید حتما نکات گفته شده حین کار با چرخ خیاطی را رعایت کنید.

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید