استایل و تیپ

مانتو مجلسی شیک

مانتو مجالسی شیک

چند مدل مانتو مجلسی شیک

برای شرکت در یک مجلس یا مهمانی علاوه بر داشتن یک لباس و کیف و کفش شیک شما به یک مانتو مجلسی شیک نیز نیاز دارید. داشتن یک مانتو زیبا و خاص در مهمانی ها استایل خاصی برای شما ایجاد می کند. مانتو های مجلسی معمولا از جنس حریر یا کرپ هستند. برروی این مدل مانتوها از تزیینات خاصی استفاده می شود و بسیار پرکار هستند. مانتوهای مجلسی را می توان با گلهای آماده پارچه ای و  نوارهای آماده کار شده و یا پارچه های گیپور تزیین کرد.

مانتو مجلسی حریر

مانتو حریر یک مانتو راحت و سبک است. با پارچه حریر را نمی توانید مانتو اندامی بدوزید. با این پارچه باید مانتویی گشاد مانند مانتو عبایی یا آستین کیمونو بدوزید. از تزیینات سبکی بر روی این پارچه استفاده کنید. تزییناتی مانند گلهای پارچه ایی یا اپلیکه های پارچه ای.

مانتو مجلسی حریر مانتو مجلسی حریر مانتو مجلسی حریر مانتو مجلسی حریر

 

مانتو مجلسی کرپ

پارچه کرپ در مدل ها و ضخامت های مختلفی وجود دارد. اگر مانتویی راحت و گشاد می خواهید از کرپ های نازک مانند کرپ حریر استفاده کنید. اگر مانتویی اندامی و یا با ایستادگی بالا تر می خواهید از کرپ های ضخیم تر استفاده کنید. مزیت کرپ  ها نسبت به حریر ها این است که کیفیت بالاتری دارند و ایستادگی لازم برای انواع تزیینات بر روی آن را دارد. استفاده از مروارید و منجوق و پولک ویا اپلیکه های گیپور برای تزیین این مدل مانتو مناسب است. اگر مدل ساده تری را می پسندید می توانید از اپلیکه یا گل های پارچه ای برای تزیین این مدل مانتو استفاده کنید.

مانتو مجلسی کرپمانتو مجلسی کرپمانتو مجلسی کرپ

 

مانتو مجلسی ساده

مدل های مجلسی ساده بیشتر برای مجالس رسمی مناسب هستند و چندان مناسب مجالسی مانند عروسی نیستند. بعضی خانم ها مانتو های مجلسی ساده را می پسندند. به این خانم ها مدل هایی را پیشنهاد می کنیم که با استفاده از برشها ی مختلف بر روی لباس آن را از سادگی در بیاورند. و یا از دکمه های تزیینی و زیبا برای مانتو استفاده کنند. و یا از نوارهای آماده ساده بر روی لبه دامنه یا یقه یا آستین مانتو استفاده کنند.

 

مانتو مجلسی سادهمانتو مجلسی سادهمانتو مجلسی سادهمانتو مجلسی ساده

مانتو مجلسی پر کار

لباس های مجلسی پرکار برای مجالس عروسی و عقد بسیار مناسب هستند. اگر قرار است در محضر عقد کنید و نمی خواهید لباس عروس بپوشید، می توانید از مانتو های کار شده سفید استفاده کنید. تزیین مانتو عقد مانند تزیین لباس عروس است. برای تزیین این مانتو از وسایلی که برای تزیین لباس عروس استفاده می کنید استفاده کنید.  مانتو عقد در واقع یک مدل لباس عروس محسوب می شود با این تفاوت که به شکل مانتو دوخته شده است. این مدل مانتو را به خانواده درجه یک عروس و داماد هم پیشنهاد می کنم. بر روی این مدل مانتو مجلسی کار دست زیادی انجام می شود به همین دلیل جز کارهای گران قیمت به حساب می آید. معمولا با مروارید و پولک و منجوق کار می شود.

مانتو مجلسی عقد مانتو مجلسی شیک عقد مانتو مجلسی عقد

مانتو مجلسی عقد و عروسی مانتو مجلسی عقد و عروسی

تزیین مانتو با استفاده از نوار های آماده

تزیین ماتو و یا خرید مانتو های مجلسی هزینه های بالایی دارد اما شما می توانید مانتو های ساده خود را با استفاده از نوارهای تزیینی آماده و یا تورهای گیپوری متری که در خرازی ها موجود است تزیین کنید و برای مجالس و مهمانی ها از آن استفاده کنید. روشهای زیادی برای تزیین مانتو وجود دارد که این کار ساده ترین آن هاست و شما می توانید در زمان کم مانتوی مجلسی شیک داشته باشید. علاوه بر نوارهای آماده، گلهای آماده و یا اپلیکه های زیبایی نیز در بازار موجود است که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید.

استفاده از پارچه حاشیه دار

برخی پارچه ها حاشیه های زیبایی دارند که می توانید از این حاشیه ها در لبه آشتین و یا لبه پایین مانتو و یقه استفاده کنید. حتی می توانید روی این حاشیه ها را با کمب سنگ و مروارید و منجوق تزیین کنید تا براق تر شود و جلوه بیشتری داشته باشد.علاوه بر حاشیه باید به جنس پارچه نیز توجه کنید. از پارچه حاشیه داری استفاده کنید که مناسب مراسم و مهمانی های رسمی باشد. نکته بعدی این است که الگوی مانتو را طوری روی پارچه قرار دهید که حاشیه به درستی در محلی که می خواهید قرار بگیرد و گلها و طرح پارچه در دو طرف مانتو تقارن داشته باشند.

 

تزیین مانتو

 

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید