مقاله

تزیین سالاد باچند ایده جذاب  

تزیین سالاد

تزیین سالاد باچند ایده

سالاد ها همیشه نمایش تابلویی زیبا سر سفره غذا هستند. رنگهای زیبایی که در سالاد به کار رفته آن را زیبا تر و اشتها بر انگیز کرده است. سالاد را می توان به عنوان یک پیش غذای خوب و سالم معرفی کرد. البته باید گفت بهتر است در کنار سالاد از سس مایونز و پر چرب استفاده سالاد فصل و سالاد شیرازی در فرهنگ ایرانی ها جایگاه خاصی دارد. مواد مورد استفاده برای درست کردن این دو مدل سالاد ساده و در دسترس است. یک بسته کامل از سبزیجات بر سر سفره به حساب می آید. حال شما می توانید این سبزیجات را به شکل های مختلف در  کنار هم قرار دهید تا چشم نواز تر دیده شود. فکر کنید با استفاده از رنگها می خواهید نقاشی بکشید.

 

سالاد شیرازی

سنتی ترین ساد ما ایرانی ها سالاد شیرازی است. برای درست کردن این سالاد چون گوجه و خیار و پیاز ریز خورد می شود و با هم مخلوط می شود نمی توان تزیین خاصی برای ۀن بکار برد. اما در تصاویر زیر می بینید که چه تزیینات زیبایی به کار رفته است.

 

تزیین سالاد شیرازی

در این تصویر سالاد شیرازی به همان سبک قدیم درست شده ولی دور ظرف با گلهای رزی که با خیار درست شده تزیین شده است.

 

 

تزیین سالاد

 

گل رزی که در تصویر قبلی برای تزیین سالاد استفاده شده در این تصویر آموزش داده شده است. با استفاده از این تصویر گلهای رز زیبایی با خیار و یا هویج درست کنید و برای تزیین سالاد استفاده کنید.

 

تزیین سالاد شیرازی

مواد سالاد به صورت سنتی با هم مخلوط شده است. اما برای تزیین بشقاب از گوجه و خیار استفاده شده و گلهای لاله درست شده است. خیار را با پوست برش زده و به شکل برگ در آورده و شکل گل لاله را روی گوجه برش داده است.

 

تزیین سالاد شیرازی

در اینجا دیگر مواد تشکیل دهنده سالاد با هم مخلوط نشده اند. بلکه در کنار هم قرار گرفته اند. یک لایه از پیاز بریده شده و به شکل گل نیلوفر در آمده. از طرفی با استفاده از پوست گوجه گل رز درست شده است . از این دو مدل گل برای تزیین سالاد استفاده شده و قرار گرفتن برگ ریحان در لابه لای آن ها سالاد را زیبا تر کرده است.

 

تزیین سالاد شیرازی

با استفاده از پوست خیار طرح بته جقه درآورده شده و فضاهای جدا برای قرار گرفتن خیار و پیاز و گوجه ایجاد شده است.

 

تزیین سالاد

 

مواد سالاد بعد از ریز شدن در کنار هم قرار گرفته است و در وسط سالاد با خیار زنجیری درست شده و دور هویج قرار گرفته است.

 

تزیین سالاد فصل

 

ترکیبات سالاد فصل تقریبا مانند سالاد شیرازیه با این تفاوت که در سالاد فصل از کاهو و کلم و سایر سبزیجات مانند هویج و فلفل نیز استفاده می شود.

 

سالاد نواری یا رشته رشته  شده

با استفاده از پوست کن کلم و هویج و خیار را رشته رشته کنید و کنار هم بچینید. این مدل سالاد برای کسانی که نمی توانند چیزهای سفت بخورن خوب است چون با رشته رشته شدن این ترکیبات بسیار نرم می شود.

 

تزیین سالادتزیین سالاد

 

سالاد ساده و خیلی ریز

تمام مواد سالاد را می توانید رنده یا خیلی ریز کنید و بعد در کنار هم آنها را تزیین کنید.

 

تزیین سالاد تزیین سالاد

ایجاد شکل مستطیل یا مربع می تواند تصویر زیبایی را ایجاد کند.

 سالاد رنگین کمان

مواد سالاد را ریز کنید و به صورت نواری در کنار هم  قرار دهید. می بینید که یک رنگین کمان زیبا تشکیل شده است.

 

تزیین سالاد

در این سالاد فلفل دلمه ای و کام سفید و بنفش رنده شده است. استفاده از دانه های ذرت بیشتر این سالاد را شبیه رنگین کمان کرده است.

 

 

تزیین سالاد

 

در این سالاد گلهای رز رنگی زیبایی  بکار رفته که می توانید با استفاده از تراش سبزیجات این گلها را به سادگی درست کرد.

 

سالاد سبد گل

 

تزیین سالاد

در این تصویر سالاد به زیبایی به شکل سبد گل تزیین شده است. سبد با استفاده از هویج رنده شده و سس مایونز درست شده . کل ظرف با کاهو خرد شده پوشانده شده است. در آخر هویج و گوجه فرنگی و خیار به شکل گل درست شده و بر روی کاهو قرار گرفته است. می توانید از قالب های فلزی کوچک شیرینی پزی برای درست کردن گلهای کوچک استفاده کنید. گلهای رز نیز با استفاده از پوست گوجه فرنگی تهیه شده است. می توانید با ایتفاده از تراش سبزیجات گلهای رز  بیشتری با استفاده از هویج و خیار درست کنید و برای تزیین استفاده کنید.

 

اگر میخواهید اموزش خیاطی را به صورت حرفه ای دنبال کنید این لینک را ببینید
اگر میخواهید الگو خیاطی را ببینید این لینک رو ببینید
اگر میخواهید سفارش دوخت لباس دهید این لینک را ببینید
اگر میخواهید اخرین اخبار لباس و مد روز را ببینید این لینک را ببینید

 

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

دیدگاهتان را بنویسید