عکس, مقاله

بهترین دکورهای بله برون در ۵۰ مدل جدید و زیبا

با بهترین مدل های دکور و تزیینات بله برون آن را به‌یادماندنی کنید

بله برون یکی از مراسم زیبای ایرانی‌هاست. در بیشتر کشورهای آسیایی مثل هند، پاکستان، افغانستان و …نیز مراسم بله برون مانند ایران برگزار می‌شود.

درواقع بعد از اینکه خواستگاری به‌صورت رسمی انجام شد و عروس خانم جواب بله را گفت، خانواده داماد خرید‌های خود برای عروس خانم را تزیین می‌کنند و در شبی مشخص که باهم هماهنگ کرده‌اند به منزل عروس خانم می‌برند.

خریدهای بله برون چیست ؟

این خریدها شامل : شیرینی، میوه تزیین شده، دسته گل، قرآن، دفتر بله‌برون، کله‌قند تزیین شده، قندشکن، چاقوی کیک تزیین‌شده، پارچه مجلسی، چادر عروس، کیف و کفش، روسری و انگشتر نشان می‌باشد. این موارد را خانواده داماد باتوجه به سلیقه و بودجه‌ای که دارند در سبد چوبی، استند و یا جعبه‌های تلقی محکم که همگی قابل خرید یا اجاره هستند قرار می‌دهند.

اگر در تهران باشید باغ گل محلاتی بورس انواع تزیینات گفته شده است.حتما در شهرهای دیگر نیز میتوان در خرازی، گل فروشی و مغازه‌های مربوط به تزیین مراسم نیز این موارد را تهیه کرد.

البته سعی کنید که هزینه خیلی زیادی را صرف نکنید و همه چیز در حد معقولانه انجام شود. سعی کنید این تزیینات را خودتان انجام دهید تا هزینه‌هایتان بسیار بسیار کمتر شود. با چند متر تور، چند شاخه گل طبیعی یا مصنوعی تزیینی، ربان‌های حریری و چسب داغ می‌توانید بهترین تزیینات را داشته باشید.

نکته : سعی کنید تزیینات شما همرنگ با لباسی که عروس خانم آن شب قصد دارد بپوشد باشد. مثلا اگر لباس عروس خانم صورتی ملایم است از روبان‌های سفید و صورتی ملایم و یا گل‌های سفیدصورتی روشن استفاده کنید.

در ادامه تصاویر مربوط به تزیین خرید بله برون را باهم می‌بینیم تا بتوانید ایده بگیرید.

تزیین پارچه بله برون



تزیین خریدهای بله برون

استند و سبد برای تزیین بله برون


 

در ادامه با ایده‌هایی در رابطه با دکور بله برون همراه شما هستیم

بهترین دکور بله برون در منزل

اکثر خانواده‌ها همیشه بله‌برون رو در منزل برگزار می‌کنند تا بزرگان هر دو خانواده کنار هم آمده، باهم آشنا شوند و قرارمدارهای خود را باهم بگذارند. عده‌‌ی کمی هم ترجیح می‌دهند این مراسم در سالن یا فضای باز برگزار شود.

به هرحال تصاویر زیر به شما کمک می‌کند تا شب بله‌برون خود را به یکی از یه‌یادماندنی‌ترین شب‌های زندگی خود تبدیل کنید.

 



 

 

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

دیدگاهتان را بنویسید