استایل و تیپ

انواع استایل لباس در دنیای مد و فشن را بشناسید

انواع استایل لباس در دنیای مد و فشن را بشناسید و ایده بگیرید!

انواع استایل در دنیای مد و فشن بسیار زیاد است. هر استایل دنیایی از مفهوم و معنا دارد. ازهر استایل باید در موقعیت مناسب خود استفاده کرد تا تمام و کمال حق مطلب را ادا کند.

مد، روندی است متمایز و غالباً مستمر در سبکی که یک فرد برای ظاهر خود انتخاب می‌کند. همه‌ی ما تقریباً هر روز با مد و استایل به نوعی در ارتباط هستیم. حتی افرادی که می‌گویند با مد کاری ندارند و چندان از آن پیروی نمی‌کنند، صبح در هنگام آماده شدن و بیرون رفتن از منزل، لباسی را انتخاب می‌کنند که تمایل بیشتری به آن دارند و در آن احساس راحتی می‌کنند و این یعنی، مد کار خود را کرده‌ و دختر و پسر هم ندارد.

سبک‌های زیادی در دنیای مد و استایل وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خود را دارند. استایل‌های دخترانه‌ای مثل الگانت، گوتیک، اگزوتیک، وینتیج و… هر کدام برای افراد و موقعیت‌های خاصی کاربرد دارند و روز به روز هم به تنوع این استایل‌ها افزوده می‌شود.

در این مطلب، رایج‌ترین و پر طرفدارترین استایل‌های دخترانه را به شما معرفی می‌کنیم و درباره ویژگی‌های هر کدام توضیح کوتاهی می‌دهیم.

 

1- استایل ورزشی یا sporty style

‌از اسمش کاملا مشخص است! دختری با کفش های کتانی، لگ های ورزشی، هودی های ورزشی، ساک باشگاه و گرمکن!
‌‌کمدِ دخترانِ ورزشکار یا علاقه مند به این استایل، پر از لباس های آدیداس و پوما و نایک و ریبوک و غیره است!‌ کسانی که از این استایل استفاده میکنند، از راحتیِ بیشتری برخوردار هستن و نگرانِ شکستن پاشنه کفش یا خراب شدن زیپ پیراهن هاشان نیستند ! و اینکه، یه دخترِ ورزشکار، همیشه نگاه ها رو به سمتِ خودش جلب میکنه و از جذابیتِ فوق العاده ای برخورد داره!

2- استایل مد روز یا trendy style

استایل ترندی، مختصِ عزیزانیست که مد روز میگردند، ینی هر فصل کمد لباس هایشان از لباس های قبلی خالی میشود و با سالِ قبل هم تفاوت دارد. یعنی اگه پارسال پالتوی شتری تِرند بود، امسال دیگر آن پالتو را نمیپوشد چون پوست ماری مُد است? . اینجور افراد هر روز با یک ظاهر جدید و جذاب ظاهر میشوند . یک دختر ترندی، اخبار مربوط به مد را دنبال می‌کند و از خرید لباس‌های آخرین مد و پوشیدن آن‌ها و همچنین استفاده از زیورآلات مد روز، لذت می‌برد.

انواع استایل

 

3- استایل قدیمی یا vintage style

استایل قدیمی یا (Vintage) , یکی از استایل هایِ زیبایی است که طرفداران بیشماری در سراسر دنیا دارد، افرادی که از تیپ و استایل های همیشگی و تکراری خسته شده‌اند، میتوانند سراغ استایل وینتج بروند و یک استایل فوق العاده زیبا و چشم نواز داشته باشند، فقط کافیست تا جسارت کافی داشته باشید.

استایل وینتج، از مُد در دهه های ۱۹۰۰ تا ۱۹۹۰میلادی الهام گرفته میشود،مدل موها، پیراهن ها و یقه های خاص، کیف و کفش های معمولا تخت، عینک های گرد بزرگ، دستمال سرها و … . میتوان گفت که وینتج، یک استایلِ نوستالژی طور است که به شکل مدرن درمی‌آید! الیزابت تیلور، ژاکلین کندی، مریلین مونرو، آدری هپبورن و ستارگان خوش لباس در دهه های قدیم، بهترین الهام گران برای استایل وینتج هستند،کما اینکه همچنان برای مراسم فرش قرمز اسکار و مراسم های مهم، استایل وینتج طرفدارهای خاص خودش را دارد و مورد استقبال طرفدارات صنعت مد قرار میگیرد.

انواع استایل

4- استایل کژوال یا casual style

کژوال در لغت یعنی غیر مهم، اتفاقی، غیر جدی!!!! اما اصلا به این معنی نیست که هرچیزی دم دستمون بود بپوشم و استایل کژوال بزنیم! مثلا کت چرم صورتی با مانتوی زرد و شال توریِ سبز و جوراب و کفش پاشنه دار ?‍♀? ! ‌استایل کژوال یعنی یک استایلِ شیک و راحت ، مد روز و جذاب!✔ پس خبری از ناهماهنگی و شلختگی نیست ❌
‌‌استایل کژوال در واقع استایل روزمره ما هست، لباسی که میپوشیم و باهاش میریم خرید، باشگاه، قدم زدن و… ! که معمولا میشه تی شرت و شلوار لی و کتانی، و برای خانم ها یک مانتوی سبک و راحت یا کفش پاشنه کوتاه یا کتانی کیف سبک و راحت ، شال یا روسری نخی. مثلا استایل روزمره و کژوال من شامل این آیتم هاست ?:
‌مانتوی نخیِ چهارخونه (عنابی و سورمه ای) ، شلوار جین ، کتانیِ طوسی (رنگ خنثی) و روسریِ نخیِ سورمه ای!
‌از اکسسوری ها غافل نشوید! ساعت و دستبند و حلقه یا انگشتر، عینک دودی و کیف مناسب تکمیل کننده ی استایل شما است.

 

5- استایل کاو گرل cow girl style

کاوگرل (  Cowgirl ) یا دخترگاوباز ! ? کاوگرل مترادف کاوبوی ( Cowboy ) هست، توی این سبک، که بیشتر توی فیلم های وسترن میبینیم ، چندتا آیتم اصلی وجود دارد. کلاه چرم قهوه ای ، بوت های گاوبازی ،جلیقه چرم یا جیرِ ریش ریش که اغلب قهوه ای هستن، پانچو ،چند تی شرت سفید و جین ! شلوار هم اگر جین نباشه احتمالا  قهوه ای است.البته استفاده از رنگ قهوه ای و کرم مطلق نیست و گاهی شاهده پارچه های چهارخانه ،رنگی و راه راه هم هستیم.

اکسسوری های مربوط به این استایل هم خیلی خاصه، عموما چرم هستن و یا با مهره های اسکلتی و سنگ ها تزیین شده‌اند.گاهی هم شاهد تکه دوزی های چرم، روی پیراهن و شلوار هستیم که زیباییِ این استایل را چندبرابر میکند.
‌استایل کاوگرل یک انرژیِ منحصر به فردی داره که حس قدرت و استقلال رو به خوبی نمایان میکنه، یک دختر با استایل کاوگرل به همه نشان میدهد که چقدر قوی و قدرتمند است و ازچیزی نمیترسد ،به خوبی با مشکلات کنار می‌آید و به خودش اعتماد دارد!

6- استایل دانشجویی یا preppystyle

استایل دانشجویی عموما برای دانش آموزان و دانشجوها صادق است، اما صنعت مد حد و مرز ندارد و شما میتوانید با هر سن و سالی و هرشغل و پیشه ای، از این استایل استفاده کنید. پیراهن های یقه دار(مخصوصا یقه شکاری و ب‌ب) ، بافت های ساده، دامن های کوتاه و جوراب های بلند، کفش عروسکی و دستمال سر، عینک های دودی و موهای ساده و آراسته، از بارزترین نشانه های این استایل است. اما در ایران این موضوع کمی متفاوت تر است. با وجود محدودیت های مربوط به حجاب نمیتوان این استایل را عینا در ایران پیاده کرد اما با رعایت موارد زیر میتوان این استایل را در چهارچوب خودش رعایت کرد:

  • سعی کنین از مقنعه تمیز و اتو شده استفاده کنید
  • مانتوی مهمانی و دانشگاه رو مجزا قرار دهید
  • از کیف های مجلسی و کفش پاشنه دارفاصله بگیرید
  • همیشه کفشهایی تمیز و عاری از گرد و خاک داشته باشید
  • اکسسوری هارو فراموش نکنید! یک ساعت و دستبند اسپرت،زیبایی استایل شما رو چندبرابر میکند
  • لازم نیست همیشه مشکی بپوشید، مانتوهای رنگی و شاد را امتحان کنید
  • ناخن های تمیز داشتن، باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شما میشود
  • آرایش ملیح داشته باشید و کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید
  • اگر چادری هستید ، از ساق دست های رنگی و متنوع استفاده کنید و یا با روسری خود آن را ست کنید
  • اگر کوله پشتی و کفش های شما ست باشند، استایل جذاب تری خواهید داشت
  • و در آخر هیچوقت لبخند زدن رو فراموش نکنید ? ‌

7- استایل هنری یا artist style

فکر کنم تقریبا همه سبک هنری رو میشناسند! اکثرا افراد به هر مو پریشان که عینک بزرگ میزد و لباس های گشاد میپوشد، تیپ هنری میگویند. چون نمیدانند چی به چی است. اما باید بدانیم اساسا استایل هنری ، سرچشمه گرفته میشه از ذوقِ خودِ شخص! (نه تقلید از بقیه که متاسفانه در جامعه زیاد میبینیم )
‌سبک منحصر به فردی که هرکسی، با توجه به روحیات خودش ایجاد کند، پس هیچ دو سبکِ هنری نمیتواند شبیه به هم باشد چون هیچ دونفری مثل هم نیستند. ضمن اینکه هنری ها میخواهند تفکراتشان و نوعِ نگاهشان ر گاهی در قالب لباس و تیپ خود نشان بدهند. اما ممکن است از هم الهام بگیرند یا گاهی کپی کنند ❌

استایل هنری ها نه از مدِ سنتی پیروی میکنن نه از مدِ روز، کاملا مجزا و مستقل از تِرند ها عمل میکنند و خودشان را محدود به رنگِ سال،کفشِ سال،یک مدل اکسسوری خاص و… نمیکنند! لباس های دست دوز، کلاه ،چاپ های دستی روی بلوز یا تی‌شرت، زیورآلات دست ساخت و جوراب های رنگی ، از علاقه مندی هایِ این افراد است.
‌ضمن اینکه هیچوقت چرم طبیعی،پوست مار و تمساح و غیره استفاده نمیکنند، چون قطعا حامیِ محیط زیست و حیوانات هستند. به هرحال، سبک هنری پیرو قوانین نیست و سبکی جذاب،گاهی عجیب ، و چشم گیر است!

8- استایل عجیب یا exotic style

حتما دیده‌اید که بعضی از افراد، عجیب و غریب لباس میپوشند؟! به این سبک پوشش، استایل عجیب یا اگزوتیک (exotic) گفته میشود. استایل اگزوتیک را معمولا افرادی استفاده میکنند که جسارت زیادی دارند، از طرح های شلوغ و درهم لذت میبرند، رنگ های تند و جیغ را ترجیح میدهند و دوست دارند زیورالات خاصی استفاده کنند. این سبک در واقع از رم و مصر باستان آمده، و اگر به عکس ها و آثار بجا مانده از مصر نگاه کنیم کاملا متوجه این سبک استایل میشویم.

9- استایل بوهو یا بوهیما (Boho / Bohemian)

استایلی که از طبیعت سرچشمه میگیرد، پارچه ها معمولا گلگلی یا ماندالا و شلوغ ، و رنگی (بیشتر قرمز و کرم ) هستند، دامن ها و پیراهن ها اغلب گشاد و رها انتخاب میشوند. آرایش ها و اکسسوری ها سرخپوستی هستند، تور ها، قلاب بافی ها و مکرومه بافی جزوِ جداناپذیر ازین سبک است. درین استایل، معمولا از کیف و صندل های حصیری استفاده میشود تا حس طبیعت بیشتر منتقل شود. پابند و دستبند و گردنبند ها معمولا با سنگ ها تزیین شده‌اند و گاهی از دریم کچرها به عنوان گردنبند یا برای تزیین موها استفاده میشود. اگر دقت کرده باشید، در مراسم کواچلای امسال، استایل بوهو زیاد استفاده شده بود و زیبایی خاصی به این مراسم داده بود.

10- استایل الگانت یا  Elegant style

دقت کرده‌اید بعضی خانم ها، همیشه شیک و رسمی هستند؟ لباس هایی که گشاد نیست، بلند نیست، موهایی همیشه مرتب، آرایشی مناسب و کیف و کفش هایی شیک! زیورآلاتشان همیشه چشم‌نواز است و خلاصه همه چی تمام هستند. این خانم ها، پیرو استایل الگانت هستند. استایل الگانت (Elegant ) ، یکی از زیباترین استایل ها، برای یک خانمه! ? طرفدارانِ استایل الگانت، همیشه شیک و مجلل ترین لباس ها را انتخاب میکنند و همراه با زیورالات سِت میکنند.
‌از شلختگی و بهم ریختگی فاصله دارند و هیچوقت بدون پوشیدنِ بهترین لباس هایشان، از خونه خارج نمیشوند! این خانم ها در هر مجلسی میدرخشدند حتی وقتی که اسپورت باشند ?

11- استایل کاری یا Businesswoman style

استایل کاری یا ( Busesswoman )، استایلی که خانم های مدیر یا کارمند زیاد با آن سر و کار دارند. در کمد این خانم ها ، معمولا کت و شلوار یا کت و دامن زیاد وجود دارد، اغلب رنگ های خنثی مثل طوسی را انتخاب میکنند و بیشتر اوقات رسمی دیده میشوند. اما در ایران جریان کمی متفاوت تر میشود، هر شرکت یا اداره ، اعم از دولتی و خصوصی ، معمولا از یونیفرم های یک دست استفاده میکند و بیشتر تیره رنگ هستند!

‌شما نمیتوانید از پوشیدن یونیفرم ها امتناع کنید اما میتوانید استایلتان را بهتر کنید!‌ اگر یونیفرم هم ندارید، بهتر است تا رسمی بپوشید.‌ مثلا ، سعی کنید از کفش های نسبتا پاشنه دار و طبی استفاده کنید چون ساعات زیادی رو روی پا هستید و سلامتی پا و ستون فقرات شما در اولویت است! اینکه کفشهایتان همیشه واکس زده و تمیز هم باشد واقعا مهم است چون کفش های تمیز باعث میشود شما منضبط جلوه کنید.

‌یادتان باشد که جوراب های تمیز هم باعث بالارفتن اعتماد به نفس شما میشود. اینکه مقنعه شما همیشه اتو کرده باشه واقعا مهم است، مقنعه چروک باعث میشود تاثیر گذار نباشید ! موهای آراسته و شانه شده باعث میشود تا مقنعه روی سر فیکس بایستد.

در انتخاب کیف دقت کنید ! کیف های کوچک و یا مجلسی  مناسب استایل شما نیستند. استفاده از کیف دستی‌های مستطیل شکل این استایل را کامل‌تر می‌کند. و توصیه میکنیم داخل کیفتان آینه ، عطر ، آدامس ، دستمال کاغذی و یک شکلات داشته باشید!

نیازی نیست از رنگ های تیره و غلیظ برای آرایش استفاده کنید ، آرایش های ملیح و نچرال باعث میشه مقتدر و تاثیر گذار و دوست داشتنی تر و قابل اعتمادتر باشید. یک ساعت و حلقه و یا دستبند ظریف باعث میشود تا زیباتر و جذابتر باشید .

‌‌
‌12- استایل تام بوی یا tomboy style

احتمالا خیلی از دخترها وقتی نوجوان هستند، عاشق این هستند که تیپ پسرانه بزنند، مو کوتاه کنند و اینجور چیزها. به این مدل استایل میگویند *تام بوی * (Tomboy ) , البته خودمان پسرانه صدایش میکنیم 🙂 . در کمد این مدل دخترها ، پیراهن تور دارِ صورتی یا گیپور دار و دامن پلیسه و اینجور چیزها وجود ندارد. بجایش انواع شلوار های جین و کتان و ۶جیب ، با انواع کت ها و ژاکت ها و پیراهن مردانه و تی شرت های پسرانه پیدا میشود. یقه ی مورد علاقه‌ی آنها، یقه شکاری است. و ساعت‌های چند موتوره و دستبند های چرم دارند.
‌کفش پاشنه بلند؟؟ ابدا ❌ فقط کتونی و بوت ✔ کیف هم یا کوله پشتی استفاده میکنند و یا یک کیف ساده و جمع و جور.
‌خلاصه که این مدل دخترها خیلی راحتند ، درگیر مد هم نیستند ، و موقع بیرون رفتن، زود حاضر میشوند ?
‌مثلا کارا دلوین و کریستین استوارت جزو سلبریتی هایی هستند که بیشتر استایل تام بوی دارند و واقعا جذاب میشوند ❤

13- استایل جین یا jean style

آیا میدانستید که “لی” فقط یکی از انواع برند های جین هست و اینکه به مانتو و کت و شلوار جین ،میگیم “لی” اشتباهه؟!
لی (Lee) در زمان خودش انقدر محبوب میشود که هرکس شلوار جین میخواسته میگفته شلوار لی، حتی الان! ?

قبلا همه فکر میکردن که کلا استایل های جین خیلی غیر رسمیه و فقط برای کارهای روزمره یا نهایتا دورهمی های خانوادگی باید پوشیده بشه! اما اینطور نیست… . درحال حاضر انقدر تنوع شلوارهای جین و کلا استایل جین بالا رفته که گاهی در مراسمات نیمه رسمی هم میشه پوشیده بشه!
شلوار جین انواعی دارد:
راسته
دمپا
لوله تفنگی
اسلش
قد ۹۰
مام استایل-مام فیت
دوبندی
لگی
جامپسوت و…..

از پارچه ی جین برای کت ،جلیقه و مانتو و حتی دامن هم طراحی و  تولید شده که شدیدا جذابه!
و فقط محدود به رنگ آبی نیست . هیچ محدودیت سایزی و سِنی نداره ! که مثلا بگم من شکم و پهلو دارم پس جین نپوشم!
من ۶۰ سالم شده جین بپوشم زشته! من قدم کوتاهه جین بهم نمیاد! من پوستم سبزه س و……
‌جین با توجه با انواعش میتونه این استایل ها رو برامون بسازه ?

•تام بوی
•فرمال
•شیک و زیبا
•کژوال
•فانتزی و عروسکی
•اسپورت
و…
‌استایل جین انقدر محبوبه که تِم تولد امسال جی جی حدید، جین بود و خودش و همه ی مهمان ها لباسهای جین پوشیدن ? ‌بهتره اکسسوار ها باتوجه به استایل خودتون انتخاب شه اما اگه شلوغش نکنین بهتره ? رنگهای خنثی ، سرد و بعضی رنگهای گرم مثل قرمر و نارنجی با جین زیبا میشود. (البته بازهم بستگی داره جین شما چه رنگیه ) بپوشید و لذت ببرید،همین!

 

14- استایل شخصی یا personal style

استایل شخصی یا همون پرسُنال استایل “Personal style ” در درجه ی اول برمیگردد به : سبکِ زندگی، اعتقادات ،جغرافیا،سلیقه و نگرشِ شما به جهان! بله همه ی اینها روی لباسِ شما تاثیر میگذارد.
‌بگذارید هرکدام را برایتان مثال بزنیم:

سبکِ زندگی:
شما زندگی مدرنی داری یا سنتی؟ ورزشکاری؟ تنبلی؟ هنرمندی؟ کارمندی؟ دکتری؟ زندگیِ لاکچری داری؟ اُپن مایندی؟ مستقلی؟ وابسته ای؟ هرکدوم از این دسته بندی ها ،باعث پوشش های متفاوتی میشوند.

اعتقادات:
شما مسلمانی ، پس نمیتونی تاثیرِ دین بر لباست رو انکار کنی
از طرفی ، یکی معتقد به پوششِ چادره ، یکی روسری ، یکی هیچکدوم
همینطور بقیه دین ها که تاثیر مستقیم بر پوشش میذارن

جغرافیا و اقلیم:
اینکه شما توی چه ناحیه از کره ی زمین زندگی میکنی هم توی پوششِت تاثیر داره
مثلا ، کسی توی قطب زندگی میکنه چیزی جز لباسِ اسکیموها میپوشه؟
یا مثلا جنوبی های خودمون، اکثرا پیراهن های نخیِ بلند میپوشن تا از دستِ گرما فرار کنن!
یا مثلا شمالی ها، دیدین چقدر لباس هاشون گل گلیه؟
چون از محلِ زندگی شون تاثیر گرفتن

سلیقه:
همون انتخابِ رنگها،  طرح ها، مَچ کردنشون باهم که البته تحتِ تاثیر بقیه موارده!
مثلا سلیقه ی من میگه که توی تابستون ، با پیراهن ساحلیِ گلدار و سندل توی خیابون قدم بزنم، اما اعتقادات و جغرافیا دست و پام رو بستند ?

نگرِش به جهان:
همون قضیه طرز تفکر است. مثلا کسی که گیاهخواره ، سراغِ لباس پوست نمیرود. یا کسی که معتقد به برابری است، از لباسش برای نشان دادنِ طرز تفکرش استفاده میکند (مثل کاری که ناتالی پورتمن در اسکار کرد) و غیره.
‌پس الان میدانیم که عوامل خیلی زیادی، توی پوششِ ما و داشتنِ استایل شخصیِ ما ، دخیل است.گاهی حتی بخاطر این موضوعات، کسی نمیتواند استایل شخصی‌اش را پیدا کند.

بعد از بررسیِ عواملی که توی استایل شخصی مون تاثیر میذاره، باید چند عامل دیگه رو هم بشناسیم و کالبدشکافی اش کنیم. چه چی چیزهایی؟؟
‌▪خلق و خو و روحیاتِ خودمون
▪آشنایی با انداممون (بادی شِیپ، رنگ پوست، سایز و…)
▪علایق مون
▪کمد لباسمون



استایل شخصی حتما لازم نیست از سرتاپای ما رو دربَر بگیره،میتونه یک مدل دستبندِ خاص باشه( همینقدر کوچولو)
‌میتونه نحوه ی مچ کردنِ زیورآلات باشه (مثلا خواهر من همیشه یک دستبند زنجیری پشت ساعتش می ندازه، یا خودم همیشه انگشترتوی انگشت اشاره ام میکنم)
‌میتونه یک مدلِ خاص از لباس باشه(من یک دوست دارم که همیشه مانتوهای بلند میپوشه، کُلی مانتوی بلندِ متفاوت داره، یا مثلا دخترخاله ام همیشه شلوار اسکینیِ کوتاه میپوشه)
‌میتونه یک رنگِ خاص باشه (مثل رضا صادقی)
‌میتونه مدلِ مو باشه (مثل آنا وینتور)
میتونه هرچیزِ ثابتی که نمادِ خودِ خودِ شماست ، باشه!

‌اما اگر فکر میکنین میخواین چیزی فراتر از یک آیتمِ ثابت داشته باشین، باید شروع کنین به مطالعه ی استایل ها. مثلا الان شما یه سرچِ کوچولو توی شاخ های اینستاگرامی بندازین ، تب و تابِ هیپی بودن رو میبینین? الان همه شون میخوان ادای هیپی ها رو دربیارن درحالی که این فقط ظاهره ، و استایلِ شخصی نشات میگیره از باطن!

درباره استایل هیپی ها، اضافه کنیم که: دامن و پیراهنِ بلند ،شلوار پیش بندی،شلوارک،شلوارِ فاق بلندِ مچ کشی، مثل سندبادی، تبتی و… . نقوشِ سنتی و محلی و بومی، رنگ های گرم، بافت های سنتی، موهای بلند و وحشی،ریش و سبیل بلند جزوِ بارزترین مشخصه هایشان است. برای درکِ بهتر از هیپی ها، فیلم هایی رو تماشا کنین که درباره‌شان است.


15- استایل پانک Punk

طرفداران استایل Punk، به طرز اغراق آمیزی از رنگ‌های مشکی و قرمز در لباس‌های خود استفاده می‌کنند. پارچه چرم و کشی اسپندکس در سبک آن‌ها نقش مهمی بازی می‌کند و کت و شلوار، ست محبوب آن‌هاست. چاپ‌‌هایی با طرح حیوانات وحشی بر روی تی‌شرت Punk ها زیاد دیده می‌شود و چکمه‌های بلند آیتم جدا نشدنی استایل آن‌هاست. طرفداران Punk از زنجیرهای بلند به عنوان زیورآلات به دور مچ دست و گردن استفاده می‌کنند.

 

برگرفته از پیج عطیه راد thetasteoffashion

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

دیدگاهتان را بنویسید