مقاله

الگو کلاه تابستانی همراه با آموزش دوخت در 5 مدل مختلف

الگو کلاه تابستانی همراه با آموزش دوخت در 5 مدل مختلف

الگو کلاه تابستانی درمدل های مختلفو زیبا به شما کمک میکند تا به راحتی بتوانید برای خود و یا برای اطرافیان، کلاه های زیبایی بدوزید. چرا که با گرم شدن هوا و رفتن به سمت فصل تابستان هر فردی به یک کلاه زیبا برای محافظت پوست در برابر نور آفتاب نیازمند است.

1- مدل اول : الگو کلاه لبه‌دار بزرگ همراه با آموزش دوخت

یک کلاه آفتابی با لبه بزرگ راهی عالی برای انجام این کار است. با این الگوی دوخت آسان و رایگان که در دو اندازه ارائه می شود ، کلاه آفتابی لبه‌دارر خود را بسازید. سبک این کلاه لبه بزرگ 10 سانتیمتری است. قاب این کلاه قابل استفاده است و به آن ساختار نرمی می دهد که نه خیلی سفت و نه خیلی شل است. فقط در طی چند ساعت ، حتی افراد مبتدی نیز می توانند کلاه راحتی بسازند و از یک روز آفتابی لذت ببرند.

لوازم موردنیاز:

  • اتو
  • سنجاق
  • قیچی
  • مداد
  • چرخ خیاطی
  • پارچه کتان
  • لایی چسب معمولی
  • پارچه نخی برای آستر داخل کلاه

دستورالعمل دوخت و الگو :

1- الگوی خود را در سایز مناسب انتخاب کنید. قطعات الگو را از فایلهای زیر را برای اندازه کلاه مورد نیاز خود دانلود و چاپ کنید. حتماً الگوی را در اندازه واقعی و 100٪ چاپ کنید ، به طوری که مربع چاپ شده در بالای کاغذدقیقا یک اینچ یعنی 2.5 سانتیمتر باشد. توجه داشته باشید که قطعات الگو شامل حق درز می باشد.

الگوی کلاه در ابعاد 56.5 سانتیمتر مناسب برای سایز small / medium :

الگوی کلاه در ابعا 60.5 سانتیمتر مناسب برای سایز  medium/large :

 

2- الگو را روی پارچه چیده و قطعات را برش دهید

ابتدا لایی چسب را به کل پارچه اتو کنید و بچسبانید.سپس همه قطعات را برش دهید. سه قطعه‌ی مربوط به لبه را برش دهید.  قطعه دایره‌ای شکل بالایی را ببرید ، و سه علامت را در اطراف لبه به سمت داخل دایره منتقل کنید و چرت بزنید.

3- تاج و لبه را سنجاق کنید

قطعات مربوطه را به هم بدوزید. در ز ها راکاملا بازکنید و اتوی خوبی به آنها بزنید. به طوریکه از آن طرف درز تمیزی را داشته باشیم.

4- تاج و لبه کلاه را به‌هم وصل کنید

قطعات تاج و لبه را درست مانند شکل زیر به یکدیگر متصل کنید. درزها را با هم مطابقت داده و قطعات را سوزن ته‌گرد بزنید (از سمت بالا با هم). ابتدا درزها را سنجاق کنید و سپس قسمت‌های دیگر را باهم منطبق کرده و سوزن بزنید. با حق درز نیم سانتیمتر دور تا دور قطعات را بدوزید و همینطور که پیش میروید سوزن‌ها راجدا کنید و بردارید. این کار را با قطعات پارچه طرحدار کتان هم تکرار کنید.

حالا تکه‌ی دایره‌ای شکل را طبق علامتهای موجود روی الگو به قسمت تاج سوزن بزنید و کاملا مطابق با درزها آن را تنظیم کنید.

5- قسمت بالای کلاه را با حق درز نیم سانتیمتر بدوزید و سوزن ها را جدا کنید. این مرحه را برای پارچه کتان هم تکرار کنید.

6- نوار تزیینی (اختیاری) را اضافه کنید

اگر می خواهید یک نوار تزیینی زیبا را در اطراف لبه کلاه اضافه کنید ، آن را به سمت کلاه کتانی با سمت راست رو به پارچه و لبه های آن مطابقت دهید. دور لبه را بدوزید تا تر و تمیز بماند ، تقریباً نیم سانتیمتر از لبه آن را دوخت زده و انتهای آن را باهم همپوشانی کنید.

7- لایه های کلاه را به هم بدوزید قطعه کلاه کتانی را به رو برگردانید و قطعه پارچه کتان را از سمت راست خارج کنید. دو قطعه را با اضلاع سمت راست کنار هم قرار دهید ، بنابراین درزهای یک قطعه در صفحه های لبه قطعه دیگر قرار دارد. درزها نباید با هم مطابقت داشته باشند ، زیرا خیلی ضخیم می شوند. دور لبه را سنجاق بزنید و جایی را که باید کلاه از آنجا باز شود علامت گذاری کنید ، آن را در نزدیکی همپوشانی تر و تمیز قرار دهید.

8- حالا تمام درز ها را مجددا اتو کنید. بعد آستر را به پارچه‌ی کتان با سوزن وصل کنید. و بعد هر دو قسمت ذاخل ( کرم رنگ) و قسمت خارجی( سورمه‌ای خال خالی) را به یکدیگر بدوزید. حالا میتوانید نوار تزیینی را دور تا دور کلاهتان بدوزید که این گزینه اختیازی است.

9- از کلاه خود لذت ببرید 

کلاه زیبای شما برای استفاده در فصل گرما کاملا آماده است !

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاهی در مورد “الگو کلاه تابستانی همراه با آموزش دوخت در 5 مدل مختلف

    1. admin گفت:

      سلام خوشحالیم که براتون مطلب مفیدی بوده
      ممنون از توجهتون دوست عزیزم

دیدگاهتان را بنویسید