کسب درآمد, مقاله

آموزش ساخت شمع طبیعی در 8 مرحله آسان

یکی از انتخاب خای بسیار عالی برای دکوراسیون منزل استفاده ازشمعاست. شمع ها همیشه باعث زیبایی و آرامش بیشتری میشوند. در کتاب شادی به سبک دانمارکی ها خواندم که یکی از دلایل شاد بودن مردم دانمارک این است که همیشه از مقدار زیادی شمع در زندگی روزمره خود استفاده میکنند.

حالا در این مقاله به شما آموزش میدهیم که چطور در خانه بتوانید شمع های دکوری زیبا بسازید.

مواد مورد نیاز برای ساخت شمع :

  • یک بسته موم شمع سازی
  • یک بسته فتیله شمع بزرگ
  • یک بطری روغن معطر
  • یک کاردک
  • یک ظرف ضد حرارت
  • قابلمه حاوی آب
  • یک دماسنج
  • یک جفت چوب بستنی یا مداد

در ویدئوی بالا مراحل انجام کار و استفادهاز وسایل را دیدیم.

مرحله 1: اندازه گیری موم

قبل از شروع روند ساخت شمع ، مطمئن شوید که سطح تمیز و مسطح برای کار دارید. همچنین می توانید با روزنامه یا دستمال کاغذی در زیر کار خود استفاده کنید. هر چیزی را که فکرمیکنید ممکن است کثیف شود از جلوی دست بردارید زیرا موم به سختی از روی اشیا پاک میشود. حالا موم را داخل ظرف نشکنخود بریزید.

مرحله 2: موم را ذوب کنید

قابلمه را تا نیمه آب کنید و ظرف حاوی موم را داخل آن قرار دهید و زیر قابلمهرا با شعله ملایم روشن کنید. تاوقتی که موم کاملا ذوب شود آنرا هم بزنید. این کار معمولا 10 الی 15دقیقه زمان لازم دارد. یادتان باشد که موم همیشه باید با حرارت غیر مستقیم ذوب شود و اگرمستقیما آن را روی شعله قراردهید دود میشود.

مرحله 3: روغن های معطر را اضافه کنید

وقتی موم شمع شما ذوب شد ، زمان افزودن روغن های معطر فرا رسیده است.برای یک بسته موم حدود 10 قطره روغن معطر کافیست. به سادگی آن را در موم ذوب شده خود بریزید و چند ثانیه هم بزنید. در حالی که این مرحله اختیاری است ، ما قطعاً آن را برای بوی خوشی که هنگام سوختن شمع در خانه پراکنده میشود توصیه می کنیم.

مرحله 4: فتیله را وصل کنید

قبل از ریختن موم درون ظرف، فتیله باید به ته ظرف شما وصل شود. می توانید فتیله را با فرو بردن آن در موم ذوب شده و سپس چسباندن سریع آن به ته ظرف وصل کنید. اجازه دهید موم پنج دقیقه بماند تا سفت شود. حالا دوباره دو قطره ازموم را در انتهای ظرف روی فتیله بریزید تا از محکم بودن آن مطمن شویم.

در این مرحله میتوانید از اشیای زینتی هم در ظرفخود استفاده کنید تا زیبایی بشتری داشته باشد. مثلا استفاده از صدف‌ها، سنگهای زینتی، گل خشک و … که باید آنها را هم با پارافین یا موم آبشدهبه کف ظرف بچسبانید.

مرحله 5: موم را بریزید

قبل از ریختن موم در ظرف خود ، بگذارید چند دقیقه خنک شود. وقتی دما روی دماسنج 140 درجه می شود ، زمان ریختن فرا می رسد. سپس ، موم را به آرامی در ظرف خود بریزید. فتیله را در جای خود نگه دارید ، اما آن را نکشید. مقدار کمی موم در قابلمه بگذارید تا بعداً روی شمع بریزید.

مرحله 6: فتیله را محکم کنید

برای جلوگیری از تاب خوردن فتیله در موم ذوب شده ، باید آن را در جای خود محکم کنید. دو چوب بستنی یا مداد را در بالای ظرف قرار دهید. فتیله را در این بین آن پرس کنید تا در حالی که موم سفت می شود در مرکز قرار گیرد. اجازه دهید موم به مدت چهار ساعت در دمای اتاق بماند.

مرحله 7: موم بیشتری اضافه کنید

اگر شمع شما با یک حالت ناخوشایند سفت شد (به ترک یا سوراخ فکر کنید) کافی است دوباره قابلمه ای که کمی موم در آن نگه داشتیم را گرم کنید و موم باقی مانده خود را اضافه کنید. بگذارید سفت شود.

مرحله 8: فتیله را برش دهید

طول فتیله شمع شما باید کمتر از نیم اینچ باشد. اگر هنگام روشن شدن شمع برق می زند یا شعله بلندی دارد ، فتیله را کوتاه کنید.

اکنون می دانید چگونه یک شمع معطر کلاسیک بسازید و از آن لذت ببرید. در ادامه چند نکته به شما برای داشتن شمع هایی زیباتر میگوییم:

سه پیشنهاد برای تزیین شمع‌های متنوع

گزینه 1: شمع های گلدار

با یک قلم مو و مقداری موم ، گلبرگ های خشک شده از دسته گل مورد علاقه خود را به کناره ظرف بچسبانید. این کار را قبل از ریختن موم در ظرف در مرحله پنجم انجام دهید. برای یک شمع رنگی تر ، گلبرگها و برگهای مختلف را مخلوط کنید. همچنین می توانید یک روغن معطر متناسب با گلبرگهای گل مورد استفاده خود اضافه کنید.

گزینه 2: شمع های رنگارنگ

برای ساخت شمع رنگی میتوانید مداد شمعی در رنگهای مختلف را خرد کنید و به موم خود اضافه کنید تا همراه با آن ذوب شود.

گزینه 3: شمع هایی حاوی گنج دفن شده

در این شمع ها میتوانید از وسایل زینتی مثل انگشتر و یا صدفها و مرجان ها استفاده کنید

اکنون که می دانید چگونه شمع های خانگی بسازید ، می توانید برای خانه خود دکور یا حتی بهتر ، یک هدیه عالی برای شخص دیگری بسازید. کاردستی مبارک!

امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید